Vanaf wanneer ovulatietest positief?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door daniellelove, 2 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daniellelove

daniellelove Actief lid

10 mei 2016
    123
    0
    16
    Liad electronics
    Made
    Mijn onderwerp zegt het al..

Heb helaas nog steeds niet een hele regelmatige cyclus.
    Ben deze maand aan het testen met ovulatie testen van de action. Rond 6.30 sochtens en 8 uur savonds..
    Tot nu toe nog niks gevonden..
    Vanaf wanneer voor je eisprong test je nou positief?

2. saar24

saar24 Actief lid

30 jun 2008
    205
    2
    18
    belgie
    hoi

hier ook net begonnen moet ovu testen. ik denk dat je twee dagen voor je eisprong positief test normaal? dacht ik hier gelezen te hebben.

gooi jij je test ook direct weg na gebruik? of zou ik die iets langer moeten laten liggen? ik zit nl op dag 29 van cyclus (vorige cyclussen 44 en 46 dagen en ik heb nog niet positief getest. denk ik toch. :(

3. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam

Je mag niet met ochtend urine testen he ;)

4. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam

Klopt wat je zegt. Je hebt een lh piek als de teststreep net zo donker is of donkerder als de controlestreep.

Na een Lh piek vindt normaal gesproken een eisprong binnen 24 tot 48 uur plaats. Zeker weten doe je dit alleen met de temperatuur methode, deze zal laten zien of er een eisprong is geweest. :D

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Hangt van de test af, CB digital geeft zelfs aan dat 't met ochtendurine moet.

Edit; lees net dat TS die van Action gebruikt, daar weet ik t niet van, haha. Is nog vroeg :)

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Mag!

7. daniellelove

daniellelove Actief lid

10 mei 2016
    123
    0
    16
    Liad electronics
    Made
    Heey, ik gooi ze wel weg idd.. Maar maak er eerst foto van en sla die op in een mapje op mijn telefoon zodat ik wel beetje kan vergelijken.. Anders heb ik straks 20 dingen liggen hier xD en wss als je rond de 44 of 46 dagen zit ongeveer over 3 of 5 dagen je eisprong.. ;) denk ik.. ik zou ook tussen nu en zondag positief moeten testen XD volgens mijn berekeningen.. Maar mijn lichaam doet maar een dotje elke keer hihi..

En ik moet snachts ook vaak naar de wc en dan sochtens eerste beetje urine plas ik gewoon uit.. En het laatste vang ik op..

8. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Het ligt maar net aan je cyclus wanneer je moet beginnen met testen. Als je een redelijk regelmatige cyclus hebt rond 28/30 dagen dan zou je het beste kunnen beginnen rond dag 10. Lh is op zn hoogst om 12 uur 's middags en zou dan ook testen. Wanneer je ziet dat het streepje duidelijker wordt dan doe je hem 2x per dag bijvoorbeeld 12 uur en om half 8 's avonds. Succes!

9. daniellelove

daniellelove Actief lid

10 mei 2016
    123
    0
    16
    Liad electronics
    Made
    12 uur gaat helaas niet lukken voor mij.. Omdat ik dan op het werk ben.. Zou dat alleen in het weekend kunnen doen.. Maar als het goed is heb ik dan mijn ovulatie al gehad dit weekend hihi..
    Vandaar dat ik als ik wakker wordt en als ik ga slapen test..
    Of kan ik dan beter als ik wakker word doen en dan rond de 3 uur als ik thuis kom testen ofniet?

10. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Gewone ovutesten mag je niet met ochtendurine doen. Kun je die test ook niet gewoon meenemen naar je werk en dan even naar de wc gaan om 12 uur? Dat kan toch wel? En anders zou ik het met je tweede urine sochtends doen en als je thuis komt of na het eten.

11. daniellelove

daniellelove Actief lid

10 mei 2016
    123
    0
    16
    Liad electronics
    Made
    Nee op een werk gaat echt niet lukken helaas.. En probeer wel wat later vaak maar kan bijna niet.. heb tot nu toe ook echt nog niks gevonden maar zal wel goedkomen zal mijn eisprong wel later hebben dan ik dacht xD toch iets langere cyclus ofso

12. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Dat kan, dan zou ik inderdaad meteen om 3 uur doen als je thuis komt. Als je ziet dat ie best donker is dan kun je om de halve dag ongeveer een nieuwe doen. Hoelang ben je van anticonceptie af en heb je al een eigen cyclus gehad?

13. daniellelove

daniellelove Actief lid

10 mei 2016
    123
    0
    16
    Liad electronics
    Made
    Vorig jaar april gestopt met de prikpil toen ben ik in augustus voor het eerst ongesteld geworden..

Daarna wel elke maand een cyclus gehad.. Alleen nooit evenveel dagen.. Maar wel ongeveer hetzelfde.. ben nu dus 1 jaar en 3,5 maand gestopt met de prikpil...

14. saar24

saar24 Actief lid

30 jun 2008
    205
    2
    18
    belgie
    dat kan ik ook beter gaan doen dan. ik heb een heel onregelmatige cyclus. die lange rondes van 44 en 46 zijn nu van na mijn vroege miskraam. daarvoor rond de 31 a 35 dagen. dus ja.lastig dus; ik heb nog eens gelezen en mijn testjes van zwanger en kids kan ik 10min laten liggen. ik gooide ze veel eerder weg. misschien heb ik daardoor mijn piek wel gemist. vandaag was in ieder geval het streepje lichter.

15. daniellelove

daniellelove Actief lid

10 mei 2016
    123
    0
    16
    Liad electronics
    Made
    Ik zit nu op dag 23 en als ik een cyclus had van 35 dagen zou ik morgen mijn eisprong hebben.. Zou wel zomaar kunnen want het al 2 dagen steken /zeurend pijn rond de baarmoeder en eierstokken.. dit heb ik wel vaker.. En even mijn app terug bekeken en dot heb ik bijna altijd rond de de ovulatie zag ik hihi (handig om terug te kijken.. normaal heb ik ook rond die die tijd bloedverlies... Maar dat heb ik nog niet.. Dus ik denk dat mijn cyclus toch weer langer is dat die 35 dagen.. vandaag ook nog er boven op te horen gekregen dat mijn vriend zijn zwemmertjes niet echt optimaal zijn.. het minimale is 32% wat je moet hebben en bij hem was het 34% dus hij zat echt net tegen het minimale dus dat geeft ook minder kans om zwanger te raken.. als het voor november niet lukt gaan we de MMM in..

Deel Deze Pagina