Positieve ovulatie test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Vlinder8400, 14 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder8400

    4 jan 2020
    13
    0
    1
    Vrouw
    Hallo mede forumleden,

    Vorige week ben ik gestart met ovulatie testen, wat begon met negatief testen maar na een aantal dagen heb ik 2 dagen een positieve ovulatie test in handen gehad.
    Dinsdag en woensdag heb ik positief getest, en we hebben sex gehad op afgelopen zondag en dinsdag. Helaas is het gisteren niet gelukt omdat mijn man niet thuis was i.v.m. zijn werk.

    Nu maak ik me toch wat zorgen of we wel voldoende hebben geklust.

    Omdat ik pcos heb is mijn cyclus onregelmatig en zou het zo zonde zijn dat we deze eisprong niet goed genoeg benut hebben.

    Hoor graag jullie mening, dankjewel

    Foto van de positieve ovulatie test heb ik bij dit bericht gevoegd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Lijkt me prima hoor. Je ei is woensdag of gisteren gesprongen dus je was in ieder geval op tijd.
     
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Yep, helemaal prima!
     
  4. Vlinder8400

    4 jan 2020
    13
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht dat je sws een week lang om de dag gemeenschap zou moeten hebben.

    Mijn man komt vanavond thuis, zou het dan nog helpen om vanavond te gaan klussen?
     
  5. Vlinder8400

    4 jan 2020
    13
    0
    1
    Vrouw
    Ook heb ik geen ervaring met ovulatie testen, is de test wel voldoende positief geweest? Foto van de test staat in het eerste bericht.
     
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Hele mooie test hoor, die is zeker positief.

    Je zou vanavond nog een keer seks kunnen hebben, kan geen kwaad ;) maar opzich is de timing prima
     
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Je hebt maar 1 zaadje en 1 eitje nodig ;). Zaadjes kunnen 5 dagen (of uitzonderlijk zelfs wel 7 dagen geloof ik) overleven, dus zowel van zondag als van dinsdag lag er een mooi voorraadje klaar voor je ei dat waarschijnlijk woensdag of donderdag gesprongen is. Je ovulatietest is positief als de teststreep donkerder is dan de controlestreep en op je foto knalt de teststreep echt van het scherm. Nu duimen draaien op het wachtbankje, succes!!
     
  8. Vlinder8400

    4 jan 2020
    13
    0
    1
    Vrouw
    Heel erg fijn jullie reacties!
    We zijn al langere tijd aan het proberen om zwanger te worden. Door mijn pcos is mijn cyclus erg lang en onregelmatig.
    Ik ben 3 maanden geleden na een consult met een orthomoleculaire arts gestart met andere voeding. Maar ook met supplementen slikken. Ik ben inmiddels 8 kilo afgevallen en hoop op deze manier de kans op een zwangerschap te vergroten.

    Ik ben vorige week spontaan gestart met ovulatie testen en had niet verwacht dat ik een eisprong zou gaan vinden.

    Gisteren was de ovulatie test veel vager en vandaag was de test negatief. Ik hoop dat ik ook echt een eisprong heb gehad. Ik lees ook veel dat er met pcos valse ovulatie testen kunnen zijn of dat er wel een eitje is maar niet gesprongen.
     
  9. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Heb je een foto van alle ovulatietesten op volgorde?
    Ik hoop voor je dat je ei wel echt gesprongen is! Ik vind je test wel echt heel positief.
    De manier om te weten of je ei echt gesprongen is, is door je hele cyclus door je basale temperatuur te meten. Dit doe je rectaal, elke ochtend om dezelfde tijd voordat je opstaat. Na je eisprong gaat je basale temperatuur namelijk voor de rest van je cyclus met 0,2 graden omhoog en dan weet je dus zeker dat je ei gesprongen is. Niet iedereen vindt het fijn om dat elke ochtend bij te houden en er een tempertuurkaartje van te maken (bijvoorbeeld in de app fertilityfriend), dus je zou moeten kijken of het iets is dat je ziet zitten.
     
  10. Vlinder8400

    4 jan 2020
    13
    0
    1
    Vrouw
    Dit is een foto van de testen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Duidelijke testen met een hele duidelijke piek te zien. Mijn duimen draaien voor je.
     
  12. Vlinder8400

    4 jan 2020
    13
    0
    1
    Vrouw
    Lief! Dankjewel.
    Ik hoop heel erg dat het ons gegund is.
    Bij de gynaecoloog kom ik nog niet in aanmerking voor een behandeling i.v.m. mijn overgewicht.
    Ik zou nog 15 kilo moeten afvallen voordat ik in aanmerking kom.

    Inmiddels ben ik 8 kilo afgevallen, maar het gaat nu niet meer zo snel als eerst. Het zou een wonder zijn dat het nu zou lukken.

    Mijn laatste cyclus duurde 137 dagen. En de cyclus daarvoor 45 dagen.
     
  13. Vlinder8400

    4 jan 2020
    13
    0
    1
    Vrouw
    Zijn er hier ook vrouwen aanwezig met pcos en die ondanks een onregelmatige cyclus een positieve ovulatie test hadden? Of die ondanks een onregelmatige cyclus toch op de natuurlijke manier zwanger zijn geworden?

    Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
     

Deel Deze Pagina