Ben deze maand eens begonnen aan de beroemde of, zo je wilt, beruchte Etos "zwanger worden" pillen. Dit vanwege mijn vrij lange cycli en dite eisprongen. Nu slik ik het een maand en nu overkomt me dus iets geks: normaalgesproken zie ik altijd een soort aanloopje in mijn ovutesten. Een paar dagen voor de knaller worden ze al wat donkerder, ze lopen echt een beetje op. Nu had ik gister nog amper iets ( een strepeje wat ik de hele cyclus door wel kan tegenkomen) en vanmiddag echt een enorme knaltest. Hoe is dat nu mogelijk? Hebben jullie dat ook wel eens meegemaakt (al dan niet met die pillen?). En dan is de vraag: wanneer springt ie? Er was een tijd dat ik soms de dag zelf en meestal de dag na de knaller ovulatiepijn had en daarna mijn tempstijging. De laatste 2 maanden duurde het best lang voor de temp omhoog ging. Ik vraag dit, omdat mijn Lief pas op zijn vroegst morgenavond laat hier is en we 2e kerstdag voor het laatst hebben geklusd. dus ik ben zó bang dat mijn ei nu te vroeg of..uitgaande van maandag, te laat komt. En ervaringen qua testen en/of een verandere cyclus door de Etos de pillen zijn dus welkom!!
24 tot 48 uur na de lh-piek springt je eitje en na je eisprong ben je nog zeker 12 uur vruchtbaar... dus klussen morgenavond heeft echt wel zin
Nou weet je: ik kén de verhalen over de tijd tussen de piek en de sprong. maar bij mij komt het best vaak voor, dat ik al vrij snel ovupijn heb na de eerste positieve test. Ik ben gewoon bang dat we het net weer missen. Maar túúrlijk wordt er morgenavond nog geklust: al was het alleen al omdat het gewoon leuk is en nou ja..als er dan ook nog een spronkje hoop is, geeft dat net wat extra kleur aan het geheel
Ik heb steeds ovulatiepijn 1 of 2 dagen voor de ovulatie (meestal 2).. ook toen ik nog ovulatietesten gebruikte kwam de piek ongeveer gelijk met de ovulatiepijn.. Succes meid, ik duim voor je
Morgenavond ben je echt nog wel op tijd. Wij zouden geïnsemineerd worden (iui). Van het ziekenhuis kreeg ik ovutesten mee. Wanneer de ovutest op vrijdag of zaterdag positief zou zijn zou er geen inseminatie kunnen plaatsvinden ivm weekendsluiting van het ziekenhuis. Vrijdag was hij nog niet positief, maar we hadden zin en wel geklust. Zaterdag was de test hartstikke positief, en we hebben het heel eigenwijs niet gedaan. Zondag was hij niet meer positief en we dachten "we proberen het nog een keertje". En wat denk je? Zwanger!!! Niet geklust op de meest ideale dag maar wel alsnog spontaan zwanger geraakt na 16 rondes. Je ei springt tussen de 24 en 48 uur na je LH piek dus ik weet vrij zeker dat je nog op tijd bent. En helemaal nu je 26 dec voor het laatst hebt geklust! Veel plezier
Oh my...dat wordt dan de eerste echt spannende maand, omdat we de vorige keren er echt naast zaten ( mijn Lief is er meestal alleen in het weekend, nl) Ik ga duimen....én klussen
Hallo Helen, Morgenavond prima! Ovulatiepijn en LH pieken hangen niet altijd zo nauw samen met de eisprong zelf. Aangezien jullie tweede kerstdag ook geklust hebben, ziet het positief uit. Zaadcellen kunnen meerdere dagen blijven leven in de eileiders wachtend op het eitje Ik zou zeggen: " een mooie avond voorbereiden"
Nou..kon mijn plasje niet langer meer ophouden en..tadaa...alweer een vet negatieve ovutest! het lijntje is alweer erg vaag. Maar wél met een hoge BMM én eggwhite slijm, dus de spanning blijft erin of het vanavond nog op tijd gaat lukken! Ik heb echt zelden zo'n turbo ovutestserie gehad als deze. Nu heb ik wel gedronken vanochtend, dus voor de volledigheid test in vanavond nogmaals, maar ik denk dat de LH piek toch echt gister in de middag was. We zullen zien...