Binnenkort gaan we voor een kindje. Misschien zal ik wel tempen, maar eerst gewoon enkele maanden proberen denk ik. Toch zit ik met een vraag. Ik kocht een tweetal jaar geleden een digitale thermometer van Kruidvat. Hij geeft echter steeds 35-36° aan als ik mijn temp meet (enkele keren per jaar slechts hoor, gewoon eens kijken uit nieuwsgierigheid of als ik me niet zo goed voel). Ik stop hem onder mijn oksel en druk wat op mijn arm tot het piept dat het klaar is. Doe ik het beter op een andere manier? Of zijn dat geen zo'n goede thermometers? Kan me niet voorstellen dat ik altijd een temp van rond de 35° heb Alvast bedankt
Het zijn prima thermometers, heb ik de 1e ronden ook mee getempt. Hij meet echter maar 10 sec en dat is te kort voor een meting onder je oksel. Daarbij is meten onder je oksel sowieso niet betrouwbaar. De meest betrouwbare methode is rectaal, en dat werkt prima met die van de kruidvat, Succes!
Als je de temperatuurmethode wilt toepassen, moet je wel zo veel mogelijk aan de regeltjes houden, anders heb je er niet zoveel aan, dan is de uitkomst niet betrouwbaar. Ik zou even goed inlezen. Pas je het goed toe, kun je er veel houvast aan hebben en een goed inzicht in je cyclus verkrijgen. Voor een paar euro kun je online een thermometer bestellen met twee cijfers achter de komma, dan kun je het beste de temp.verschillen zien. Maar groot gelijk, dat je t eerst "zo" wilt proberen, zonder alle "poespas".