Kruidvat vitamine te weinig vit. D en geen visolie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sientjes, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was gisteren op 1e controle bij de vk en hij zei dat ik moest opletten dat er in de multivitamine tabletten 10 microgram vit. D in moest zitten en visolie. Nu heb ik tot nu toe kruidvat gebruikt maar daar zit dus geen visolie in en ook maar 6,5 microgram vit. D. Allebei te weinig dus! Dit wist ik niet en zou het nu een probleem zijn dat ik dat niet genomen heb? Welk supplement hoef je maar 1 keer per dag te slikken, zit dit wel in en is betaalbaar?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Je zegt het zelf al tabletten met de juiste hoeveelheid visolie erbij zijn gewoon echt duurder.
    Ik heb nu een doos 60 stuks + visolie voor 16.49 is van davitamon volgens mij echt roze doos.

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Als je zelf vis eet hoef je echt geen visolie te slikken hoor!alleen de vitamine D een de eerste 10 weken foliumzuur zijn belangrijk,waarvan de vitamine D ook zelf aanmaakt door gewoon buiten te zijn elke dag.
    Je kunt trouwens zelfs vegetarisch eten tijdens de zwangerschap.

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Zijn het de vitamines van Kruidvat speciaal voor de zwangerschap? Dan zit er volgens mij wel voldoende vit. D in hoor. Vooral foliumzuur is heel belangrijk. Maar visolie? Geen idee maar ik neem dat niet, smaakt trouwens ook heel vies.

5. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Bij de tuinen hebben ze vaak aanbiedingen

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Visolie is geen must hoor

7. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik bedoel die speciaal voor zwangerschap. Daar zit dus 6,5 microgram vit D in ipv de nodige 10 microgram volgens mijn verloskundige. Ik eet zelf geen vis omdat ik het niet lust dus daarom zou ik omega 3 visolie moeten nemen volgens hem.

8. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Visolie zorgt voor goede verbindingen tussen de hersencellen van je ongeboren kindje...daarom dus visolie....als je dus geen vette vis lust, kun je gewoon capsules nemen, die smaken nergens naar want je slikt ze in z'n geheel door....

9. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie

visolie is omega 3 en dat zit in de gelbolletjes die je inneemt bij de kruidvat zwangerschapsvitaminen.vitamine d zit er wel in maar je kan druppeltjes vit D halen bij de apotheek en er vier extra nemen per dag

10. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    TOT dat je een boertje moet laten.... Blègh! :D Gelukkig ben ik wel een visliefhebber...

11. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oja, wat betreft 'te weinig' vitamine D in de pilletjes... Je smeert margarine op je brood? Zit ook toegevoegde vitamine D in. En natuurlijk lekker in de zon wandelen, je zit er zó op, hoor!

12. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    belgie
    ja of als je ze niet direct doorgeslikt krijgt :cool:

13. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben toch maar davitamon compleet mama gaan halen. Ik had er inderdaad nog over gedacht om die andere er los bij te doen maar dan moest ik van die 3 keer per dag en van die andere 1 per dag enz. Ik wilde het gewoon bij 1 pil 1 keer per dag houden. Want anders ga ik het vergeten. ;)

14. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik moest van de VK extra D erbij slikken

15. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    belgie
    ik moet even melden dat ik me vergist heb,ik neem helemaal niet de vit van kruidvat maar wel die van biover,gekocht bij kruidvat.sorry

16. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh hihi geeft niet hoor. ;)

17. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    In Nederland hebben we snel een tekort aan vitamine d. 10 mcg is wel het minimale per dag wat je moet nemen, naast je voeding, om geen tekort op te lopen in de winter. Maar je kunt ook gerust 50 mcg per dag nemen. Het maximale voor een volwassene ligt op 100 mcg per dag.

Vanaf september tot en met maart/april krijgen we geen vitamine d uit de zon. De zon is dan gewoon niet sterk genoeg.

Je kunt ook gewoon vitamine d tabletjes van kruidvat of etos kopen. Goedkoop en ook goed. Kruidvat zijn 5 mcg oer tabletje, die van de etos 10 mcg per tabletje.

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik gebruik prenafem van orthica. Wel wat duurder, maar alles zit er in.
    Incl visolie.

Deel Deze Pagina