Maagzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ellen30, Dec 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen30

Ellen30 Actief lid

Nov 7, 2008
    160
    0
    0
    Zijn er meer moeders die hier last van hebben en wat doen jullie er tegen?

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook veel last van maagzuur, mede doordat mijn baarmoeder hoger zit. In het begin at ik vanillevla maar toen dat niet meer hielp begon ik aan de Rennies! Zelfs 's nachts kauwde ik rennies, mijn vriend werd daar wakker van.

Nu ben ik 16 weken zwanger en mijn vk voelde vorige week en zei dat de hoogte van mijn baarmoeder 3 weken verder was, dus hoogte van 19 weken zwanger nu. Ik herkende dit wel en vreesde dus weer voor maagzuur en ja hoor: vannacht weer voor het eerst wakker van maagzuur en nu de hele dag al last hiervan.

Heeft iemand nog goed tips hiervoor?

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Ervaring? Ja, helaas wel. Oplossing? Nee, die heb ik nog niet gevonden...

Wat het bij mij verergert is suiker. Eet graag een boterham met stroop (yummie!!!!) maar moet dat meteen erna bezuren, letterlijk. Te vet eten helpt ook niet. Maar soms komt het ook gewoon opzetten zonder dat ik iets heb gegeten, 's nachts bijvoorbeeld. Bij mij is Rennie ook het enige dat helpt. Vanillevla doet niks, behalve dat ik er kotsneigingen van krijg. Bah, vind het zo vies:cool:.
    Baarmoeder ligt hier ook erg hoog trouwens, zal er vast mee te maken hebben.

Succes.. mocht ik de gouden tip nog tegenkomen laat ik het wel even weten. maar ben bang dat we gewoon moeten uitzitten...

3. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    ik gebruik ook rennies, maar die slaan niet altijd aan. Ik heb er meestal ook 's nachts last van. Soms zelfs zo erg dat ik er van moet overgeven. Ik heb ook al de rennies duo geprobeerd, maar die werken een beetje hetzelfde vind ik. Nu wil ik er ook geen dozen van tegelijk naar binnen werken. Meestal neem ik 2 rennies voor het slapen gaan en heel af en toe nog 1 als ik wakker wordt van het maagzuur.
    Verder heb ik mijn matras/bed verhoogd bij mijn hoofdeinde. Dit verlicht ook wel een beetje.
    Helaas, ik ben bang dat het er bij hoort...

4. Ellen30

Ellen30 Actief lid

Nov 7, 2008
    160
    0
    0
    Als je de goude tip hebt: GRAAG!
    Ik heb gisterenavond verse jus gemaakt en gedronken dus kan goed komen daardoor. Ga ik dus de komende tijd niet meer doen.

Lijkt net of je keel wegbrand, wat een rotgevoel!

5. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,625
    113
    Het enige dat bij mij hielp waren Regla PH Kauwtabletten.

6. Ellen30

Ellen30 Actief lid

Nov 7, 2008
    160
    0
    0
    Die ken ik niet, ga ik proberen, Bedankt!

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Probeer je bed schuin te zetten zodat het maagzuur niet in je slokdarm loopt. en hier help gaviscon,reghla ph en antagel wel.

8. Rissie

Rissie Actief lid

Dec 12, 2010
    166
    0
    0
    ik werk in een kinderdagverblijf
    Den Hoorn
    hoi hoi
    ik heb ook heel erg last van maagzuur ik heb altijd een middeltje achter de hand van de gyn die ik nauwelijks gebruik
    en de maaltijden in stukken verdelen. dus wat meer eten op de dacht en glas melk doet bij mij altijd wel wonderen

9. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    gewoon vrede mee hebben en denken t duurt op zn max 9 maand :p haha

ik ga op mn rug liggen ligt mij t beste... en verder tsja... niks..

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Hier werkt antagel erg goed. Kan tenminsten weer op mijn rug slapen zonder constant het zuur in mijn mond te hebben.
    Rennies, gaviscon (vloeibaar of tabletten) hielp voor geen meter.

11. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Heb van de gyn omeprazol gekregen. 's ochtends een tablet en werkt prima. Ik gebruik het niet iedere dag, maar zo nu en dan want het is de ene week minder dan de andere. Omeprazol kun je ook zonder recept krijgen bij de drogist, maar zou wel even overleggen met de VK of Gyn.

Verder hielp bij mij geen jus d'orange, geen chocolade, niet te vet etc. Verder is het even uitzitten denk ik. Maar omeprazol werkt goed.

Gr jille

12. Nanon

Nanon Actief lid

Apr 11, 2011
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook omeprazol.. ideaal!!

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    dat heb ik ook ideaal he ik slikte het al voor de zwangerschap. maar nu is het wel een uitkomst hoor. Maar soms moet ik daarbij nog steeds iets van een rennie enz nemen. En ik slik al 2x 40 gram

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

apart dat jullie omeprazol voorgeschreven krijgen. Ik gebruik normaal 2 x daags omeprazol, ivm mijn slokdarm (scheurtje middenrif) en juist nu ik zwanger ben mag ik die niet ik krijg ranitidine (werkt niet geweldig, maar beter als niks)

Voor zover ik weet mag je in de zwangerschap dus geen omeprazol ??????

15. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    heb er niet heel erg veel last van.. maar als ik sapjes enz. drink wel meer dus drink veel slappe aanmaaklimo en dan gaat het goed!!

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38

tegenwoordig word omeprazol gewoon voorgeschreven tijdens een zwangerschap. Ik gebruikte eerst nexium en daar ben ik mee moeten stoppen van de mdl arts en mocht omeprazol slikken want dan mocht wel in de zwangerschap

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

oH oke?? nou dan ga ik ff informeren, aangezien ik altijd (mijn leven lang dus) omeprazol moet slikken en ik dat nu volgens de ha niet mag en ik de ranitidine niet geweldig vind werken. Moet maandag bij de gyn zijn dus ga het ff vragen, dank je wel voor de reactie

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ja mijn ha wist er ook niets over te vertellen. Maar ik heb van een mdl arts uit helmond en uit nijmegen te horen gekregen dat het gewoon mag en de gyn was ook oke. Ik zou het idd eens na vragen want het word alleen maar erger in de zwangerschap. weet niet hoever je nu bent?

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

bijna 29 weken weet dat het erger wordt is mijn 3e. Heb net even de assistente gebeld huisarts is 2 weken met vakantie:( Maar goed ik moet toch maandag naar mijn gyneacoloog dus hoop dat het mag, slik al jaren omeprazol, alleen dus niet tijdens mijn zwangerschappen.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

ben even naar de apotheek gelopen en gevraagd over de omeprazol. Zij hebben het nagekeken en volgens de bijsluiter is er te weinig bekend over of het schade aan de baby kan toebrengen, dus is het niet verstandig om het te slikken, was hun advies. Jammer zit ik toch aan de ranitidine vast:(

Share This Page