meer voeding of andere fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door muizz, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames..

mijn dochtertje van 5 weken krijgt 5 x 120/4 friso standaard te drinken en in de nacht 100/3 friso standaard.
    nu is ze heel vaak niet te vreden na haar fles, net alsof ze nog honger heeft. ze heeft het niet na iedere voeding.
    en ook huilt ze na 2,5 a 3 uur weer omdat ze honger heeft, speentje is dan ook niet goed en als we een fles geven is die zo leeg.
    eerst was ze 4 uur tevreden of moest ik haar na 4 uur wakker maken voor een fles. maar nu meestal dus niet meer..
    die 120/4 drinkt ze nu een kleine week leeg, eerst liet ze rond de 10a20cc staan.
    ze heeft de flessen ook sneller leeg heb ik het idee, eerst deed ze er nog 15 a 20 minuten over maar nu haalt ze de 10 minuten niet eens.. ze drinkt uit een gewone kruidvat fles met smalle hals met een difrax s speen erop en ik draai de dop erg vast dicht.
    toen ze pas geboren was dronk ze uit de difrax kromme fles en dan het ventiel en de dop heel erg vast gedraaid maar dan ging het nog te snel.

nu ben ik aan het dubben wat ik moet doen, heeft ze nu honger of drinkt ze te snel??
    *andere fles?? heb vandaag de avent in mijn handen gehad, maar heb geen ervaring met deze fles dus weet niet als ze daar ook snel uit zou drinken met de 0+ speen???
    *andere voeding???
    *meer voeding?? maar ik wil haar niet te veel geven, ze hoeft geen honger te lijden maar wil haar ook niet overvoeden.
    *voeding indikken met nutriton heb ik ook al over gelezen maar daar heb ik slechter ervaring mee bij mijn oudste, die kreeg heel erg kramp en problemen met de stoelgang dus dat is mijn allerlaatste optie!

ik weet ook niet wat ze weegt, ze woog bij de geboorte 3720gram ik gok nu ergens tussen de 4,5 en 5 kilo?? kan haar vrijdag pas gaan wegen.

iemand tips?

groetjes muizz

2. misa

misa Niet meer actief

Ja, altijd lastig he.. Ik heb ook een zoontje van 5 weken en vind de voedinghoeveelheden ook lastig. Ik kan dan vaak wel een speentje geven, en merk heel slecht of het gewoon zuigbehoefte of honger is. En ik wil ook zeker niet overvoeden en al helemaal niet dat hij honger heeft. Dus ik ken je dilemma.

Misschien kun je eerst die difraxfles een paar keer gebruiken, na een poosje kan het weer heel anders gaan (heb ik zelf ook gemerkt). Gaat dat niet beter, dan zou ik de voeding ophogen, misschien eerst met 20 cc ofzo.

Succes!

Deel Deze Pagina