hoeveel uur mag er tussen?

Discussie in 'Voeding' gestart door mexico, 1 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

mexico Actief lid

2 mrt 2007
    340
    0
    0
    ik heb vandaag met het cb gebeld had 't idee dat mijn zoontje meer honger had en hij mag nu 150cc in z'n flesje. ik doe dan ook echt 150 want gooi na het klaar maken 150cc water & 5 schepjes dan gooi ik t weg tot het 150cc is anders word het ineens wel erg veel. maar hoeveel uur moet er nu tussen de voedingen zitten want hij komt gewoon na een krappe 4uur. En ook s'nachts nog, dus 6 voedingen.

xxx

2. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    3 tot 4 uur
    en waarom gooi je de voeding weg?
    Bied heb toch lekker die 165cc aan...als hij het niet opmaakt kun je het altijd nog weg gooien;)

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    4 uur ertussen is juist prima!

Ik zou ook niet dat extra weggooien, gewoon lekker aanbieden, misschien drinkt ie de ene keer wat meer, en dan de andere keer wat minder (als ie alles opdrinkt en niet teruggeeft zal ie het gewoon nodig hebben)

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Als hij komt, dan komt hij... Dan heeft hij het nodig. En 6 voedingen is totaal 900 CC en dat is prima hoor. Zolang je niet over de liter per dag gaat. Misschien heeft hij gewoon even een hongerige periode. Ga anders naar een weeguurtje en een week later weer. Dat heb ik ook gedaan toen Siem ineens veel ging drinken. Bleek dat hij niets teveel was aangekomen. Daarna ging hij vanzelf minder drinken en wij zitten prompt zonder nachtvoeding!

Succes!

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Bedoelden ze bij het CB niet dat hij 150cc + 5 schepjes mag? Dat lijkt me het meest logisch, ze houden daar volgens mij altijd de standaard hoeveelheden aan.

Misschien als hij iets meer krijgt dat hij dan gewoon 4 uur ertussen laat zitten en voor je het weet gaat ie doorslapen 's nachts, maar dat is gewoon even geduld hebben.

Volgens mij moet je wel voorlopig 4 uur ertussen laten zitten.

Rick's schema is als volgt:

7.00 fles
    11.00 fles
    15.00 fles
    19.00 fles
    23.00 fles

Hij krijgt sinds zondag 180cc+6 schepjes. Daarvoor kreeg hij ook 150cc+5 schepjes met hetzelfde schema.

Je kan trouwens altijd wel iets van het schema afwijken als hij eerder honger heeft kun je best een half uurtje eerder geven en misschien laat hij er de keer erop een half uurtje langer tussen zitten.

Rick sliep trouwens ongeveer vanaf 8 weken door.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom voed je hem niet gewoon op verzoek?
    Gewoon het flesje van 150/5 aanmaken en hem laten drinken tot hij genoeg heeft. Niet nog een restje er in proppen. De volgende fles geef je gewoon als hijzich meldt. Per voeding noteer je hoeveel hij gedronken heeft zodat je overzicht houdt op wat hij op een dag drinkt.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja ik gaf ook altijd gewoon 150+5 en dan op laten drinken als hij wilt hoor! 4 uur ertussen is prima!

Deel Deze Pagina