hoi ik ben vandaag begonnen met een pap fles..ik heb een fles klaargemaakt van 180water+ 6 scheppen voeding en 2 eetlepels nutrix vanaf 4mnd met vanille smaak. Ik heb de pap nu alleen door de laatste fles heen gedaan van 21.30.. dat ging er super goed in! hoeveel en hoevaak geven/ gaven jullie je kindje een pap fles rond die leeftijd? mijn zoontje krijgt verder heel af en toe wat fruithap of groente, gewoon om alvast een beetje te laten wennen.. maar ik vraag me af hoe het schema straks gaat veranderen.. ons schema hier is nu ong. : 8.30 fles 210 + 7 scheppen na ong. ander half uur is meneer echt wel weer moe en gaat naar bed rond 13.00 fles 180 + 6 scheppen na ong ander half uur weer naar bed rond 17.00 fles 180 + 6 scheppen na anderhalf uur weer naar bed 21.30 fles 210 + 7 scheppen (vandaag dus begonnen met door de laatste fles pap) kunnen jullie me vertellen hoe jullie dit ong doen? en ook voor als we straks beginnen met fruit en groente? mijn zoontje slaapt nog heel veel, dus ben benieuwd wanneer ik dit straks dan allemaal tussendoor moet doen.. en geef je een fruit/groente hapje voor of na een fles en hoe veel tijd tussen de fles en hapjes? ik hoop op veel reacties! liefs emmie
Dit is het (ongeveer) schema van mijn zoontje: 7.00 fles 180 + 6 11.00 fles 180 + 6 15.00 fles 180 + 6 17.30 paar hapjes groente (om te proberen) 19.00 fles 180 + 6 + 3 eetlepels Nutrix. Ik ben nu de groenten aan het proberen en volgende week ga ik op hetzelfde tijdstip een paar hapjes fruit proberen. Zo kan hij een beetje wennen. Met 6 maanden wil ik hem 's morgens rond 9.30-10.00 een fruithapje geven en dan om 17.30 uur zijn groenten. De fles van 15.00 wil ik dan langzaam laten vervallen, door de fles van 11.00 wat later te geven (kan, omdat hij dan toch fruit tussendoor krijgt) en dan 's middags wat thee/water/sap met een snack (rijstwafeltje, koekje o.i.d.) te geven. Dit is nog de theorie, ik ben benieuwd hoe het in de praktijk allemaal gaat werken Mijn zoontje slaapt nu 's morgens een uurtje, 's middags twee uurtjes en meestal 's avonds rond 17.00 nog een klein tukkie (30 min.) in de box. Om 19.30 gaat hij naar bed tot 7.00. Groetjes, Anakin.
Ons schema is nu: 7.00 180/6 (soms later, soms vroeger ligt eraan wanneer hij wakker wordt) 9.30 half potje fruit. 11.00 180/6 15.00 180/6 17.30 Heel potje groente 19.30 210/7 + 3 eetl nutrix. Van morgen werd hij pas om 8.30 wakker, en hij ligt nu alweer een half uur in bed, dus het fruit zal er vandaag wel bij inschieten. Hij is ook vreselijk verkouden, en heeft weinig honger. Ik heb liever dat hij zijn flesjes leegdrinkt als dat hij fruit en groente krijgt...
dank jullie wel voor de reacties, Maar mijn zoontje slaapt nu nog heel veel..dat word strax vanzelf wel minder,...toch? haha en dan word het ook wel wat makkelijker om de hapjes tuusendoor te doen.. nu is het nog zo kort op de fles, als ik het nu al ga geven.. heel af en toe als we weg zijn geweest bijvoorbeeld, en het is nog niet tijd voor zn fles, kijk dan kan het mooi tussendoor, maar breng ik hem niet naar bed als hij moe begint te worden valt ie wel in slaap onder zn babygym, of in de box... Zijn jullie kindjes dan uitzich zelf wakker, of laten jullie ze een uurtje/ 2 uurtjes slapen en dan wakker maken?
hey emmie, wij hebben gewoon exact hetzelfde ritueel met onze kindjes. en ik ging hier naartoe om dezelfde vraag te stellen over de pap wanneer zal ik die geven. ik heb hem vanochtend een papfles gegeven. hij sliep er gelijk een half uur langer door, dus vroeg me af of ik die inderdaad s'avonds moest geven. wij geven Dano trouwens ong 1,5uur na zijn eerste fles een fruithapje, vlak daarna gaat hij naar bed. en zijn groentehap geven we ongeveer 1,5uur na zijn 3e voeding en wederom vlak daarna naar bed.
ja slapen doe ze vanzelf minder, soms slaan ze er eentje over. Dano slaat die van einde middag weleens over. maarja dat is maar heel af en toe. ze zeggen trouwens dat je minimaal een uur tussen een fruit of groentehapje en de fles moet houden omdat kunstvoeding de opname van bepaalde voedingsstoffen zou tegen gaan. het fijne weet ik er niet van. Ik laat Dano zelf wakker worden, het enige moment dat ik hem wakker maak is die vlak voor zijn laatste fles. Als hij dan te lang slaapt wordt het weer te laat. maar meestal hoeft dat niet want hij wordt dan zelf wakker, ritme van Dano is als volgt 8:30 210+7 10:00 fruithapje 10:45 naar bed 13:00 2e fles 180+6 15:00 naar bed 16:00 3e fles 17:15 groentehapje 18:00 naar bed (hazeslaapje 30min) 19:00 fles 210+7 + 3 eetlepels nutrix 19:30 naar bed
Rick is nog geen 5 maanden, maar zijn schema ziet er nu meestal zo uit: 7.00 uur fles 180+6 11.00 uur fles 180+6 13.00 uur heel potje fruit of groente (ik wissel het af) 15.00 uur fles 180+6 19.00 uur fles 180+6 23.00 uur fles 180+6 met 3 lepels Nutrix Rick slaapt ook nog vrij veel, meestal ook zo'n 1,5 uur na z'n fles weer naar bed. Maar rond 13.00 uur wordt hij altijd zelf wakker of hij blijft soms wat langer wakker dus dan krijgt hij het potje voordat hij gaat slapen..