Wanneer beginnen met ovutesten

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Joy2111, Oct 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hallo meiden,
    Ik ga deze maand voor het eerst ovutesten gebruiken omdat we stoppen met klussen nadat mijn buikpijn weg is want ging er steeds van uit dar mijn ei dan gesprongen was maar schijnbaar doen we iets niet goed:(
    Mijn vraag is dan ook vanaf welke dag ik moet beginnen met testen?
    Mijn cyclus is vrij regelmatig met 29-28 dagen.
    Ik zit nu op dag 8.

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben de laatste paar keren op dag 10 begonnen en dan had ik op dag 12 een posi test.

3. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    @sloppyslayer Heb je dan een hele vroege eisprong of is dat normaal met jou cyclus? ( is nml ong dezelfde als de mijne)
    Zou kunnen zijn dat ik dan mss ook al wel een eisprong heb dus dat verklaart waarom we hem dan missen..want we klussen dan nog niet echt serieus..pas vanaf een paar dagen later

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ja misschien wel......mar het is zo dat je eitje 24tot48uur na je posi ovu test springt en dan klopt het presies met dag 14 is hij dan gesprongen.

5. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,446
    2
    38
    Ik ben ook net met ovutesten begonnen, omdat ik een onduidelijke cyclus van 58 dagen achter de rug heb. Tot die cyclus ook vrij onregelmatig (zie handtekening) en kwam gemiddeld (zonder die van 58 dagen) op ong 32 dagen uit. De bijsluiter van de ovutesten geeft aan dat je bij een cyclus van 32 dagen op dag 15 moet beginnen.
    Ik heb zaterdag (dag 13) serieus getest en deze was nog niet positief. Had wel een teststreep, maar was lichter dan controlestreep. Zondag hetzelfde verhaal...2 strepen die nog niet gelijk waren aan elkaar, dus negatief. We hebben wel geklust, maar ik had ook deze dag al mijn slijm waarvan ik altijd denk dat DAT mijn eisprong is. Wilde ik ook achterhalen adhv ovutesten. Zou mooi op dag 14 zijn, maar ik ben dus bang dat we te laat geklust hebben (was t/m 5 okt ongi) dus het plan was om vanaf het weekend te beginnen.
    Zondagmiddag ook nog getest, toen had ik helemaal geen streepje. Maandagochtend heeel licht streepje en vanmorgen ook.
    Dus zonder echt een positieve knaltest te hebben gehad (misschien dat ie vrijdag (dag 12) wel zo geweest zou zijn, maar dat weet ik dus niet) heb ik toch mijn eisprong gehad. We hebben gisteravond laat ook nog geklust, maar het voelt toch niet helemaal goed :(.
    Als ik dit geweten had, was ik meteen na mijn ongi (woensdag) elke dag gaan testen. Een les voor de volgende keer ;), nou ja ik hoop natuurlijk dat het toch raak zal zijn :).
    Dus mijn advies: als je genoeg testen hebt gewoon elke dag testen. Zodra de teststreep redelijk goed zichtbaar is misschien 2x testen op een dag en voor de zekerheid gaan klussen.
    Succes!

groetjes,
    Moontje

6. Ik heb mn ei op dag 19. Ik begin op dag 10 met testen en zodra de teststreep duidelijker wordt twee keer per dag.
    Ik heb op ebay 50 testen voor een paar euro besteld dus heb er genoeg ;)

Share This Page