Grootste onzin

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kimm1988, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Wat vind jij jou de grootste "onzin" om te hebben qua baby uitzet?

2. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Heeeeeeeel veel heb je echt niet nodig hoor maar ja, het is wel allemaal zo leuk:))))

3. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Klopt heb een lijstje gekregen maar zit echt zo te kijken dat ik echt denk jemig wat een onzin allemaal... het zijn maar een aantal dingen die belangrijk zijn om te hebben.... en de rest is leuk maar bij zaak :)

4. fafje

fafje Niet meer actief

-voedingskussen
    -navelbandjes
    -waskom(niet echt grote onzin, maar hoeft niet per se)
    -luiercassette emmer!

kijk es bij grootste aanrader-topic, daar staan veeeel tips!

5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    - rompertjes lange mouw, gewurm met een kleintje
    - washandjes, nooit gebruikt
    - schoentjes kleinste maatje, gaan altijd uit
    - jasjes en truitjes met capuchon, ding zit altijd in de weg

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    sluit me bij bovenste aan. Verder zijn er hier al veel topics te vinden hierover. Mijn tip, laat iemand die al mam is eens naar je uitzetlijst kijken. Vaak zijn de aantallen overdreven en heb je niet alles nodig...

7. fafje

fafje Niet meer actief

lange mouw rompers gewoon van beneden naar boven aandoen, gaat 10x makkelijker...ook handig met uitdoen van boven naar beneden met de nodige spuitluiers tot in de nek!

8. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Het is zo persoonlijk,
    ik vind rompers met lange mouwen juist super! Kan je combineren met een mooi t-shirt.
    Voedingskussen kan ik nog steeds niet zonder, in de zwangerschap slaap ik er mee en ik voedt ook nog steeds met voedingskussen.
    Maar goed, dat was de bedoeling niet dus nu mijn lijstje:

- washandjes
    - badje met standaard ( in tummitub, mee onder de douche of ik grote bad)
    - navelbandjes (niet kopen!)

9. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    voor mij was het de flessenwarmer echt nog noooooiiiit gebruikt

10. Sijke

Sijke Bekend lid

billendoekjesverwarmer :D

11. misa

misa Niet meer actief

Ik zie nu twee keer over washandjes in jullie onzinlijstje. Hoezo dat, als ik vragen mag? Hoe was je je kindje dan? Elke dag badderen is geen aanrader en dan kom je niet tussen de plooitjes.. toch? :)

12. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    mijn zoontje baddert wel elke dag hoor. Maar ik gebruik altijd washandjes om oa zijn koppie mee te poetsen :).

13. misa

misa Niet meer actief

Maar een pasgeboren 'mag' je toch niet elke dag badderen? Later is dat natuurlijk anders.

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    wij hebben het wel gedaan, omdat hij er erg relaxed van werd en het heerlijk vond (vooral douchen toen hij nog heel klein was), het werd echt een ritueel voor het slapen gaan. Nu doe ik zelf meestal geen badschuim in het water, maar Vigo heeft verder geen gevoelige of droge huid. Als je kindje snel uitdroogt zou ik er wat voorzichtiger mee zijn.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn zoontje gaat idd ook vanaf het begin al iederen dag in bad. Vaak was ik even zijn gezichtje met wat water en daar gebruik ik een washandje voor, dan wat natusan op het washandje en was ik zijn handjes en onderkantje even en gaat hij in het water.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Verder vind ik al die luier/emmersystemen onzin, maar misschien dat er mensen zijn die er bij zweren.. dus tja.

17. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    navelbandjes nooit gebruikt!
    en idd vestjes enzo met capuchon is geen doen met een pasgeborene... vond het echt ondingen..

18. marilouise

marilouise Niet meer actief

Mijn zzontje is middenin de winter geboren en toen hebben we echt wel zijn capuchon gebruikt is wat minder koud he het was -10 toen hij geboren werd dus ja toen was het echt wel nodig

maar nu vindt ik het helemaal niets meer capuchon
    terwijl het ook nu wel weer een beetje nodig gaat worden

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja onzin of niet, dat is echt persoonlijk. Ik vind rompers met lange mouwen juist handig, zo kun je ook in de winter shirtjes met korte mouwen dragen - staat harstikke stoer. En als het erg koud is voor onder een trui. En washandjes gebruik ik altijd om gezicht en billen te wassen.

Denk dat navelbandjes wel vrij nutteloos zijn - die worden volgens mij ook niet eens meer gebruikt door de kraamzorg. Heb ik niet eens in huis gehaald. En ik vind een luieremmersysteem ook onnodig, heb een gewoon prullenbakje met deksel, werkt net zo goed.

Maar verder....veel dingen die ik in het begin niet gebruikte komen nu toch wel van pas!

Deel Deze Pagina