Aangekomen of afgevallen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by MamaT, Feb 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaT

MamaT Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    1,766
    0
    0
    hai ladies,

Ik ben momenteel 17 weken en 5 dagen zwanger en ben 14.6 kilo afgevallen. Ik zit er best wel mee omdat een aantal vriendinnen in mijn omgeving momenteel zwanger zijn en niet afvallen, maar aankomen. Hoewel de gyn zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken (ik ben niet vel over been), maak ik me toch wat zorgen. Het wordt namelijk alleen maar meer en meer. Hoeveel zijn jullie (tot nu toe) aangekomen of afgevallen?

liefs,
    mamaT

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vind het best veel, heb je veel gespuugd? ben je normaal redelijk ´stevig´?

ik ben nu 5kg afgevallen maar dat gaat nog wel tov mijn lengte en gewicht (normaal 1.68 en 63kg, nu dus 58 )

3. MamaT

MamaT Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    1,766
    0
    0
    Ik houd niets binnen nee. Heb nu pilletjes gekregen. En ik was inderdaad aan de stevige kant, maar niet overmatig dik ofzo.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik ben nu 10 kg aangekomen waarvan de laatste week 2 kg :O door vocht!
    Maar als je zo ziek bent dan is het natuurlijk te begrijpen dat je afvalt wel balen voor je :( Maar hopelijk gaat het snel beter met de pillen!

5. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben de eerste maanden ook aardig wat afgevallen, en ik was eigenlijk al erg licht. Gelukkig verdween de misselijkheid en ben ik toen goed gaan aankomen. Als het door het overgeven komt, is het niet zo verrassend dat je afvalt, maar wel iets dat natuurlijk in de gaten gehouden moet worden. Hoop dat de medicijnen helpen. Hou je wel genoeg vocht binnen? Want dat je reserves verdwijnen is een ding, maar uitgedroogd raken is wel gevaarlijk.

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ik ben dan al een tijd terug bevallen maar was in totaal 30 kilo aangekomen.

7. MamaT

MamaT Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    1,766
    0
    0
    Ik drink wel voldoende water... vandaag is mijn urine nagekeken en dat zal a.s. vrijdag denk ik weer gebeuren. Het erge is nog dat ik gewoon op de been blijf en dus eigenlijk 40 uur werk (nu met dat ene uurtje extra pauze 35 uur) met een peuter van 3 jaar..

8. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Misschien is het zinnig om op je werk te overleggen of je deels in de ziektewet kan. Dit is toch niet te doen? Het gaat echt ten koste van jezelf. Neem gas terug, wie weet neemt de misselijkheid daardoor ook wat af. Bij een diagnose van hyperemesis gravidarium (weet niet of dat vastgesteld is) zou het toch een reden moeten zijn om je ziek te verklaren.

Probeer anders ook wat ORS te drinken op momenten dat je iets minder misselijk bent.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik ben ook 15 kg afgevallen. Ik ben zelf wel stevig. Als je maar voldoende drinkt dan is het niet zo ramp. Mijn kindje doet het goed ondanks het afvallen. En als je gyn zegt dat je jezelf geen zorgen hoeft te maken moet je dat ook niet doen hoor. Wees blij dat je geen 15 kilo bent aangekomen. Dadelijk bij de 20 weken echo zul je zien dat je kindje gewoon goed groeit en waarschijnlijk gezond is. En een zwangerschap is hete verschillend. De een valt af en de andere komt 30 kilo aan.

10. MamaT

MamaT Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    1,766
    0
    0
    Inderdaad, ik wacht sowieso de afspraak a.s. vrijdag af, maar ik ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben.

11. verona

verona Lid

Jan 18, 2010
    31
    0
    0
    Ik heb ergens gelezen dat tijdens vetverbranding dezelfde situatie optreedt als bij iemand met diabetes: door lage glucose niveau komen ketones vrij die schadelijk kunnen zijn voor het kind. Maar dit is een beetje schimmige materie volgens mij wat nog niet honderd procent onderzocht is. Ik heb voor mezelf in ieder geval conclusie getrokken dat je vaak kleine porties moet eten zodat de glucose in ieder geval op pijl blijft. Maar ik kan makkelijk praten, heb nog geen misselijkheid gehad (zit pas op 5 weken).
    Ask Our Expert - High Ketone Levels during Pregnancy

12. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Ik ben zelf ook sowieso 11 kilo afgevallen ook door het vele overgeven en 2x ziekenhuis opnamen ivm uitdroging. (hield helemaal niks meer binnen), ben nu bijna 27 weken en weeg nog steeds minder als voor mijn zwangerschap.. Maakte me er ook een beetje zorgen om dus heb ik de verloskundige gevraagd of het kwaad kon, maar volgens mijn verloskundige kon het geen kwaad, ze zei het kindje pakt wel wat hij/zij nodig heeft..
    En ons kindje doet het goed, en met de 20 weken echo had het een goed gewicht, volgens mij zelfs een heel klein beetje boven het gemiddelde.

13. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Op jouw termijn was ik ook zoveel afgevallen. Ik was erg misselijk en kreeg niets binnen. Momenteel staat de teller op zo'n 20 kilo afgevallen. De baby heeft er geen last van, die groeit goed. En ik moet zeggen.. ik zie er zelf ook beter uit :)
    Als je, je gewoon goed voelt, je bent nog energiek, ziet er goed uit, waarom dan zorgen maken? Je kindje krijgt wat ie nodig heeft. :)

14. mari

mari Fanatiek lid

Jun 9, 2007
    1,078
    0
    0
    noord-holland
    ik was 4 kilo afgevallen door spugen, ik heb al een paar weken de pilletjes tegen de misselijkheid.
    en nu ben ik 2 kilo aangekomen ( 17 wk en 2 dagen )

15. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Maak je niet te veel zorgen, de baby pakt echt wel wat ie nodig heeft!
    In de eerste helft ben ik ook ongeveer 5 kilo afgevallen door misselijkheid en overgeven. Daarnaast at ik ook niet heel gevarieerd en gezond omdat het juist erger werd door groentes en fruit :$ at liever een boterham die erin bleef dan normale/gezonde hap wat er weer uit kwam.

Maar tijdens de 20 echo liep de kleine een week voor met der buikje in vergelijking met de rest (de buik wordt opgemeten om te kijken of de placenta genoeg voedingsstoffen heeft en geeft)

En nu... gaat het erg snel! Geef minder over en alles smaakt me meer dan prima + een flinke hoeveelheid vocht en de teller staat nu op 15 kilo aangekomen :)xen die gingen best hard!!!)

Share This Page