Voel je altijd je eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by Nidi, Apr 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nidi

Nidi Lid

Apr 11, 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik vroeg mij of er dames zijn die hun eisprong voelen en zo ja, voelen jullie dit dan elke maand of ook weleens niet?
    Ik zit inmiddels op dag 22 van mijn cyclus en nog geen eisprong te bekennen. Vorige 2 maanden heb ik het wel gevoeld (en goed ook).
    Ik heb deze maand niet elke dag getest of hij eraan zat te komen. Dit doe ik nu wel, want ik heb begrepen dat dit belangrijk is, omdat je het anders kan missen.
    Ik hoop dat ik mijn eisprong deze maand gewoon niet gevoeld heb, want anders ben ik een beetje bang dat ie niet meer gaat komen....

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Rechts voel ik hem altijd, links veel minder duidelijk. Succes deze maand

3. Nidi

Nidi Lid

Apr 11, 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Jaja, ik wacht maar rustig af..

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je hoeft je eisprong helemaal niet te voelen. Ik had er de ene keer veel last van en de andere keer voelde ik totaal niets! Terwijl ik dan wel gewoon een eisprong had gehad. Sommige vrouwen voelen het nooit.

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,239
    1,892
    113
    Female
    Bij mij wisselt het ook..
    Ene keer voel ik het duidelijk links of rechts..
    Maar ook wel eens rond de eisprong alleen maar last van opgeblazen gevoel en menstruatie-achtige pijntjes.
    Of helemaal niks.

Geen pijl op te trekken dus!

Als je zeker wilt weten wat je voelt, zou je indd moeten testen om je piek te vinden. Dan kun je er op letten.

6. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ik voel hem nooit...helaas want het was wel makkelijk geweest ;)

7. Voila

Voila Niet meer actief

Vaak is het niet de eisprong zelf die meiden voelen maar het laatste stukje groeien van je ei. En ja, die voel ik duidelijk. Heel soms niet, maar meestal wel. Een heel irritant drukkende kramp aan 1 kant. Of echt hele heftige steken, maar gelukkig is dat nog maar 1x voorgekomen. sommige voelen helemaal nooit wat. Geen zorgen maken!

8. twins2009

twins2009 Bekend lid

Nov 10, 2012
    563
    2
    0
    ik heb maanden gehad dat ik het heel erg voelde en ook maanden dat ik dacht dat er geen ei was. De maand dat ik zwanger raakte heb ik hem gevonden door te tempraturen. Ik voelde wel wat rond die tijd maar niet de voor mij bekende druk en pijn. Hij kwam ook een stuk vroeger dan verwacht dus ik was blij dat ik geklust had ondanks dat ik geen pijn had. En zie het resultaat!

9. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Volgens mij voelen meer vrouwen 'm niet dan wel. Ik voelde nooit wat. Toen een mk gehad en daarna voelde ik een tijd wel het rijpen van een eitje (halfjaar ofzo). Toen weer een mk en sindsdien (2 jaar) nooit meer iets gevoeld. Zag wel een naderende eisprong door verandering in afscheiding.

10. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Nooit mijn eisprong gevoeld... Wel de laatste groeispurt van mijn follikel...
    Als ik die scherpe stekende pijn voelde, deed ik meestal een ovulatietest en dan was die 9/10 een knaller...
    Maar dat voel ik ook niet elke maand hoor!

11. Soezetje

Soezetje Actief lid

Oct 27, 2014
    101
    0
    0
    Ik voelde mijn eisprong nooit qua pijn, maar ik kon wel merken wanneer ik in mijn vruchtbare periode zat, dan had ik namelijk echt veel meer zin om het gezellig te maken dan anders :-D twee keer na drie rondes zwanger. De eerste keer liep helaas uit op een miskraam, maar nu inmiddels bijna 38 weken zwanger :)

12. Colalight

Colalight Bekend lid

Apr 13, 2016
    588
    1
    16
    Dora, wilde even zeggen dat je banner mij ontroerd en wat naar voor jullie dat jullie kindje zo lang op zich laat wachten ... Hou vol, hij/zij is vast onderweg!!! Dikke knuf!! X

13. Nidi

Nidi Lid

Apr 11, 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties dames! Ik wacht maar gewoon af. Ik ben voor deze maand gestopt met de ovulatietestsen, ga er maar vanuit dat hij eerder is geweest. Als het deze maand nog niet raak is ga ik volgende maand eerder beginnen met testen om hem echt niet te missen.:)

Share This Page