Zoals vele andere dames ben ik zeer ongeduldig aan het wachten tot ik mag testen. Nu moet ik sinds een paar nachten al elke nacht opstaan om te plassen (zo rond 3-4 u). Zou ik deze urine mogen gebruiken om te testen of zou het beter zijn als ik wacht tot ik om 7u opsta? Maar dan is dat maar 3 u verder en dan is dat niet zo geconcentreerd toch? Ik wil natuurlijk een duidelijke test hebben maar wil ook al testen rond mijn NOD. (moeilijk om te wachten hoor)Wat zouden jullie doen?
Volgens mij gaat het er bij ochtendurine vooral om dat deze sterker geconcentreerd is dan de urine de rest van de dag. Ik weet niet of het veel uitmaakt of je die van 3-4 uur of 7 uur gebruikt. Als je niet al te dure tests hebt zou je gewoon die van 3-4 uur toch kunnen gebruiken. Als het resultaat nog negatief is kan je het een dag later of een paar dagen later weer proberen. Toch?
Ik zou zelf die van 7 uur nemen. Mij lijkt dat die urine geconcentreerd genoeg is, aangezien je 's nachts (normaal gesproken) niks drinkt.