Hoi, Ik ben hier nieuw, maar ik las hier ook heel veel. leuke site trouwens. Nou heb ik al een kind van 3 jaar, en willen nu voor een 2e gaan. We zijn bijna een jaar bezig en wil nog steeds niet lukken. (eerste kind was het gelijk raak). Ik ben zo bang dat er iets mis is met mij. Wel heb ik natuurlijk 3 jaar lang de pil gebruikt. maar dit is zo frusterend ( ik mag eigenlij niet zeiken) maar het duurt veelste lang. Zijn er nog meer mensen met dit soort problemen, 2e kind blijft een droom
Hier heb ik dat probleem niet (hopelijk ook nooit) mijn 1ste is door de pil heengekomen en eind 2009 willen we bewust voor een 2e gaan alleen ben me nu al druk aan maken stel als het dan niet lukt?Dit heb ik altijd al gedaan druk maken erover en dan ineens een wonder mogen krijgen ondanks de pil daar ben ik toch heel erg dankbaar voor. ik vind het zo sneu dat heel veel meiden hier niet snel zwanger raken. Ook jou wens ik veel gelk toe en hopelijk is het snel raak!
Heb hetzelfde probleem als jou.... Eerste door de pil heen (ze wordt bijna 3) en ben vorig jaar juni gestopt met de pil en tot op hede nog steeds geen zwangerschap. Loop nu ook bijde gyn,volgens hem is het geen probleem om zwanger te raken.
Hoi Sandra en Veronique, Veronique, denk daar maar nog niet aan, hoop dat het snel gaat, want wachten is zo frusterend. Sandra, ik heb het precies hetzelfde vorigj aar in juli gestopt, en bij mijn 1e kind was ik inderdaad door de pil heen zwanger. Ik dacht 2e word ook een makkie, maar nee hoor. Het is zo verveldend ik ben zo bang dat ze tegen mij zegen het word een ivf etc. ( ik noem maar wat). Nog mag ik natuurlijk niet zeiken, maar het is natuurlijk ook gerustellend als ze zeggen dat er niks aan de hand is. Ik hoop zo dat we weer zwanger kunnen worden. Succes meiden allmaal.
Zeer herkenbaar allemaal. In 2000 ben ik door de pil heen zwanger geraakt (m'n zoon word volgende week al 8). In 2003 ben ik met de pil gestopt,omdat we graag een 2e wilden.In december 2005 ben ik via de huisarts doorverwezen naar de gyn,omdat ik een stofwisselingsprobleem had,ws door de pil die ik van 2001 t.m 2003 heb geslikt.Ben toen met clomid begonnen,deze sloeg ook aan. Nu zijn we al in 2009 aangekomen, heb in 2007 en in 2008 een miskraam gehad (1e met 14 weken en de 2e met 8 weken)Daarna even rustig aan en nu sinds december weer echt bezig (met clomid). Begin de hoop langzaam uit het oog te verliezen,maar wil dit jaar nog proberen en anders wil ik er een punt achter zetten. Dus laten we hopen op een zeer vruchtbare maand
hallo, hier hetzelfde... de eerste was er gelijk raak (wordt 2 )... en daardoor twijfelde ik lange tijd om voor een 2e te gaan. uiteindelijk zijn we vorig jaar mei gestopt en kwam het niet.. en de maand erop weer niet. nu 2 miskramen verder nog steeds niks.... begin er aardig depri van te worden en het kost me moeite om er niet teveel mee bezig te zijn... ik sta op dit moment stil omdat het hcg niet uit mijn lijf wil verdwijnen... (6 weken na curretage).... allemaal verspilde dagen op dit moment.... baal er zo van... wil gewoon weer mee doen elke maand... mijn vriendin is nu nog eerder zwanger dan mij terwijl ze veel later stopte met de pil. gun het haar graag maar het doet zeer ik weet dat dit een kinderachtige gedachte is maar die gaan wel door mijn hoofd... WAAROM IK NIET?
heel herkenbaar. Onze eerste is in 07 geboren. 1e keer raak! In oktober besloten we voor een 2e te gaan met in ons achterhoofd, wel snel op de 1e omdat ik toch wel weer snel zwanger zal zijn.... niet dus! We zijn nu met ronde 5 bezig, k moet nog ongesteld worden maar de test heeft al negatief aangegeven dus die hoop is alweer vervaagd. En dat gevoel: waarom ik niet? is heel herkenbaar en ik denk ook normaal. Een vriendin van mij is (zonder dat we t van elkaar wisten) tegelijk met mij met de pil gestopt, die is dus nu 18 weken zwanger en ik ben voor mijn gevoel nog net zo ver: niet zwanger! Als ik zeker zou weten dat ik wel weer zwanger zou worden ooit, zou ik er een stuk relaxter mee om kunnen gaan. maar ook ik ben bang om nooit meer zwanger te worden (ik weet t, we zijn nog maar een half jaar bezig maar ook bij ons is t gevoel er al)
Jaaaaaaaa echt herkenbaar allemaal, dan denk ik heb ik nou heel veel geluk gehad met onze eerste kindje...... Maar dames we zijn niet de enige blijkt? Gewoon vol houden en doorblijven gaan? Ooit worden we weer zwanger? Ik had ook nooit gedacht dat ik zo ver zou komen? Ik moet nu volgende weeek naar ziekenhuis en dat vind ik zooooooo erg? Dan denk ik waaaarom nou? Inderdaad iedereen word gelijk zwanger ( ik ben begin nu echt aan mezelf te twijfelen). Het duurt en duurt (als je ook leest dat er mensen zijn die veel langer bezig zijn mogen we eigenlijk niet te hard roepen. Maar petje af voor hun DAMES 1 DING WE HEBBEN GELUKKIG AL KIND(EREN). GEEF DE MOED NIET OP HET IS MOEILIJK, ALS ZE MAAR GEEN ENGE DINGEN CONSTATEREN IS HET GOED
Hoi, Bij mij ook een hoop herkenning, de eerste was door de pil heen raak (2001) die wordt dit jaar al weer 8 (dit was met mijn eerste partner, met mijn nieuwe partner had ik een mirena, omdat deze niet goed geplaatst was, bleek ik in mei 2005 zwanger van een tweede, na het verwijderen van de mirena werd dit helaas een mk met 8 weken met een curettage als gevolg. Nu zijn ben ik sinds sept 2008 weer mirena vrij en zitten we in rode 6, na een negatieve zw.test een paar daagjes terug is de hoop voor mij ook weer vervlogen en gaan de gedachten al weer snel naar het idee dat er iets mis is. Omdat mijn vriend vind dat het op een natuurlijke wijze moet gaan (de eerste keer was het toch ook gelijk raak), zie ik erg op tegen het idee dat ik straks na een jaar proberen nog niet zwanger ben en dat we dan evt naar de HA moeten, omdat hij dit niet zou willen. Vorige jaar raakte mijn zwager en zijn partner, ongepland zwanger (zijn 1ste en haar 3de kind) in dec is ons neefje geboren, zij schepte continue op dat ze zo vruchtbaar is, nu wil zij ze is al 39 snel een tweede en ze gaan er gelijk weer voor, het idee dat zij straks 2 kinderen hebben, met een relatie op losse schroeven en dat wij nog niet eens zwanger zijn, maakt me er niet happier op. Ik weet wel dat ik me niet moet bezig houden met andere die (snel) zwanger zijn, maar helaas wordt je op die manier vaak met je neus op de feiten gedrukt, zeker als je weer verschijnt. En ik gun het iedereen zo, daar ligt het niet aan, ik gun het mezelf gewoon ook heel erg Ik hoop voor iedereen dat het snel raak mag zijn. En er 2 || op de testen mogen staan Mochten er dames zijn die het leuk vinden te kletsen over het gaan voor een tweede we hebben een gezellig clubje daes in clubs. Wordt veel geklets en het is er erg gezellig Dit is de link: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=77274&start=11190
herkenbaar, maar zoals de banner zegt er is hoop. 1 e zwangerschap ontstaan uit weekend relatie ( imv afstand van 200 km ) en deze x zwanger worden heeft meer dan een jaar geduurd na verwijderen van mirena. ben opgegeven moment ovulatie testen gaan gebruiken en toen was het 3 e ronde raak, maar al met al ruim een jaar bezig geweest...
oh jij hoeft nog niet zo lang meer!... het lijkt wel of de 2e bij meer mensen langer duurt.. waar zou dat door komen.... ik weet dat je blij moet zijn als je al een kind hebt. maar ik zal je vertellen dat het verlangen veeeeeel groter is... bij de eerste overviel het me omdat het zo snel raak was... we stopte ook een beetje inpulsief.... ik moest echt wennen... nu is het een bewuste keus omdat ik weet nu hoe leuk het is. en omdat ik ook weet hoe leuk mijn zoontje het zou vinden... hij is gek op kinderen. des te meer frustratie dat het niet lukt
yep meiden is niet leuk? Lieni, ja als ik zie hoe mijn kleine jongetje naar andere babys kijkt, verscheurd mijn hart gewoon. Hij vind het zo leuk. (ikke natuurlijk ook) Justfem: Ja het lijkt inderdaad, dat iedereen vruchtbaar is, hun mannen gooien onderbroeken bijwijze van in bed en ze zijn zwanger. NOT dus. Ze doen dat alsof, ondertussen zijn ze misschien jaren of maanden zwanger. Een collega van mij is er heel lang bezig mee geweest. En iedere keer beweerde ze dat dat niet zo was (ik wist gewoon dat, dat niet zo was aantal keren naar ziekenhuis geweest en maanden bij gynecoloog gelopen) niet dat, dat iets uitmaakt, maar toen ze zwanger was, beweerde ze ineens dat ze maar een 1 maand bezig waren. Sommige mensen schamen zich daarvoor heel erg, of willen dit soort dingen niet delen met ons. Mamavanluca: Ook ik heb altijd Ovulatietesten gebruikt, en ik heb eisprong gaf ook ook, maar nee hoor? maaaar we blijven proberen. dikke kus dames
Fijn wat herkenning te lezen! al anderhalf jaar bezig voor een tweede kindje. Verleden jaar maart heb ik een miskraam gehad met acht weken. Daarna er direct weer voor gegaan maar helaas nog niet weer zwanger geworden. We hebben al een zoontje van drie en de afstand tussen hem en een mogelijk brusje wordt alleen maar groter. Probeer dit soort dingen wel van me af te zetten maar dat is wel heel moeilijk!
Ook voor mij heel herkenbaar. Eerste was ook in de eerste ronde al raak, dus we hebben bewust wat langer gewacht met weer proberen voor het geval dat het weer direct raakt zou zijn. Nu zijn we ook alweer 5 maanden verder en nog steeds geen zwangerschap... Zoonlief wordt dit weekend 2, dus het valt allemaal wel mee, maar toch...
Bij ons ging het zo met de derde. Daarop moesten wij maar liefst TWINTIG jaar wachten. Hopelijk gaat het bij jullie sneller hoor! Veel succes ermee!
Heel herkenbaar. Van de 1e was ik na 6,5 maand zwanger en we zijn nu al vanaf juli 2007 bezig voor de 2e. Ik dacht ook van ach duurt misschien ietsie langer dan de 1e. Nou niet dus. Terwijl 2 schoonzussen binnen 3 maanden zwanger raakten van hun 2e en 3e kindje en 1 schoonzus door de pil heen, dan is het best wel confronterend dat het bij ons nog steeds niet gelukt is.
ook voor mij geldt hetzelfde, door de pil heen zwanger geworden, en nu willen we graag een 2e maar helaas zijn we alweer een half jaar verder en nog steeds geen zwangerschap..
yep,hier nog 1.Van de eerste was ik binnen 2 maanden zwanger,inmiddels zijn we 7 jaar verder...maar we blijven het proberen.
Hee Chillin, Dat is een behoorlijk lange tijd! in de tussentijd al stappen in het medisch circuit gezet? Dat lijkt me ook zo'n moeilijk punt; geduld hebben tot het op een natuurlijke manier nog eens lukt of toch die medische molen in? groetjes!