12dpo, onduidelijke kV test, knal ovulatietest, durf niet te stoppen met hormonen.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door onzewonders, 10 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wat zouden jullie doen?

Follikel metingen gehad, ei is gesprongen en nu zeker weten 12dpo. Na ei begonnen met utrogestan. Sinds 3 dagen super super vaag tuurlijntje kV test, maar ovulatietesten lopen op. Weet het, zijn geen zwangerschapstesten maar bij mij wel altijd posi bij een zwangerschap. Voor de zekerheid eek cb indicator gedaan voor het geval de kV testen tegenwoordig niet meet werken ;) maar die zegt niet zwanger.
    Ik durf niet te stoppen met de utro want dan gaat het geheid mis. En helaas is het in de afgelopen jaren zo al wat vaker mis gegaan door te vroeg stoppen utro.
    Van de gyn moet ik op 10dpo testen en is ie negatief stoppen met utro. Ik durf dus niet te stoppen met de utro doordat die ovulatietest zo knalt. Wat moet ik nu doen?:)

Bovenste ovulatietest is van gister, donkerste van vanochtend

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      7,9 KB
      Weergaven:
      60
  2. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Geen ervaring of kennis van utro. Maar vind die testen wel opvallend. Die is zo knal positief. Heb je en foto van de zwangerschapstest?

3. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hmm... Wat lastig dit? Persoonlijk zou ik echt vertrouwen op een zwangerschapstest en niet op een ovulatietest. Zeker als het om kv2v5 gaat, want die zijn toch het meest betrouwbaar voor de meeste van ons in ieder geval... En een ovulatietest is simpelweg niet gemaakt voor het opsporen van een zwangerschap? Ik begrijp je verhaal dat je bij eerder zw knal ovu testen had, maar ook dan denk ik 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst'.

Ik zou voor nu zeggen 'niet zwanger' en morgen een nieuwe kv test proberen

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Heb je iui gehad? Bij mij inseminatie pogingen mocht ik pas op dpo 15 testen. Ik zou gewoon op dpo 12 en dpo 14 nog een test doen. Beiden negatief dan stoppen met utrogestan.

5. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Wat opvallend dat je al op 10dpo moet stoppen met de utro..... Ik zou dit echt nog eens bespreken. Want 10 dpo is toch geen officiële testdatum? De kans dat je dan al een positieve test hebt is vele malen groter zelfs als het raak is!! En dan zou je wellicht tijdens het proces van innestelen stoppen met utro.
    Ovulatietesten met ochtendurine zijn al snel erg donker. Daarom mag je die ook niet in de ochtend testen (alleen digitaal van cb schrijft dat voor volgens mij) je hebt de hele maand lh in je nml en bij erg geconcentreerde urine dus soms zelfs een positieve test die BV in de middag weer negatief is.
    Het hele medische circus is al belastend en zwaar genoeg dus zou het voor je zelf niet nog verwarrender maken door hcg te willen opsporen met een test die gemaakt is voor lh.
    Hou het bij Kruidvat. Test 14 en of 16 dpo is hij dan negatief stop met de utro. Althans dat lijkt me echt het meest logisch. En ik zou bespreken waarom je op 10 dpo moet testen want vind dat echt een raar verhaal.
    Ik hoop op een mooie positieve zw test voor je op 14 dpo!

6. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    De kans is vele malen kleiner bedoel ik

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ja stom he! 10dpo... Snap er ook de ballen van. Daarom durf ik ook niet te stoppen. Ik ga gewoon door tot 16dpo. Dat is misschien wel een beter idee. Het is te vaak mis gegaan om het nu, mocht het raak zijn, weer te verknallen. Ik heb trouwens geen iui maar gebruik utro omdat ik een progesterontekort heb.
    Morgen maar weer wat kV testen kopen. :)

Dank je wel voor jullie snelle reacties!

8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik zou nooit op 10 dpo stoppen met utrogestan.
    Dan is een eventuele innesteling echt nog in volle gang.

Kan je een foto van de zwangerschapstest plaatsen? Dan turen wij even met je mee.
    En herkenbaar hoor, ik had ook positieve knallende ovulatietesten toen ik net zwanger was.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Inderdaad. Niet stoppen met de utro en door blijven testen met zwangerschapstesten de komende dagen.

Ik zou pas stoppen met de utro als je zwangerschapstest op 15 DPO nog negatief is.

Succes! 🍀🍀

10. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    De zwangerschapstest is niet te fotograferen zo vaag. Zelfs ik moet em tegen alle kanten waar het licht vandaan komt houden. Ik beschouw die test daarom ook absoluut als negatief.

Afgelopen donderdag had ik een enorm brandend gevoel in mijn onderbuik, daarna niks meer qua buikklachten. Wel moe
    maar dat doet de utro ook. Ik denk dat er niks anders op zit dan over twee/ drie dagen nog eens testen

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Zou de ovulatietest reageren op progesteron? Want dan is het duidelijk natuurlijk.... Ik gebruik 600mg progesteron per dag

12. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik heb ook een progesteron tekort.
    ik moest bij iedere zwangerschap tm 12 weken de utro blijven gebruiken.

Zou als ik jou Was toch echt een kv2v5 gebruiken morgen of overmorgen ochtend ipv uit te gaan van een ovulatie test. Die is echt niet betrouwbaar als zwangerschapstest.

Succes en ik duim voor je.

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Van progesteron word een ovutest niet positief. Ik zou ook doorgaan met de utrogestan.

14. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Morgen nog maar een keer testen dan....:)

15. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Heb je nog getest vandaag?

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38

Ja! Nog geen overtuigende test helaas...
    Maar deze keer wel te fotograferen (hoop ik ;))

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,7 KB
      Weergaven:
      66
  17. Mithay

Mithay Actief lid

10 feb 2016
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je pco? Ik heb pcos en bij mij zijn de ovulatietesten bijna altijd knalpositief.
    ik kon echt alleen maar uitgaan van zwangerschapstesten..

Ik duim voor je!

18. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik zie helaas niets.En aangezien je zegt dat je eisprong zeker is,denk ik niet dat je zwanger bent.

19. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie iets, maar dat is zooo vaag voor 13dpo dat ik me afvraag of het geen indroger is

20. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38

Ja hè! Eens hoor! Benieuwd naar de test morgen. Als die donkerder is dan geef ik het nog een kans. Zo niet stop ik denk ik maar met de utro

Deel Deze Pagina