Hoi Dames, Ik heb jullie wijze raad nodig; afgelopen maandag ben ik bij de gynaecoloog geweest en die vertelde mij na een inwendige echo dat ik op dat moment waarschijnlijk mijn eisprong had. Dat vond ik al vreemd, het was namelijk CD 25 en mijn kortste cyclus tot dan toe was 43 dagen (dus eisprong rond CD 29) en de langste cyclus was 63 dagen (dus eisprong rond CD 49). Ik heb maandag gelijk bloed laten prikken en vandaag belde ze om te zeggen dat het geen goede eisprong was. Zou het kunnen dat het toch te vroeg was en dat ik alsnog mijn eisprong moet hebben? Wat denken jullie?
Ik zie dat je bij het berekenen van je eisprong uitgaat van een GEMIDDELDE luteale fase van 14 dagen? Een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt, dus eisprong op dag 25 bij een cyclus van 43 dagen is niet onmogelijk. Daarbij is de kans ook nog aanwezig dat je bij lange onregelmatige cyclussen als die jij hebt, je geen tot slechte eisprongen hebt. Denk daarbij aan PCOS. Maar dat zal de gyn je ook wel verteld hebben en het is ook uit de bloeduitslag gebleken. In je bloed is een hormoon aangetroffen wat je bij een eisprong aanmaakt. Dus eigenlijk is daarmee wel onomstotelijk bewezen dat je je eisprong wel hebt gehad helaas.Sneu dat deze zo slecht was. Maar niet wanhopen! Er is gelukkig veel mogelijk tegenwoordig om je te helpen qua medicijnen ed mocht dat nodig zijn. Ik hoop dat je kinderwens gauw in vervulling mag gaan.
Be Happy, bedankt voor je reactie! Ik ga deze week eens bellen naar de gyn, want ze hebben echt een aantal dingen niet of verkeerd verteld. PCOS is inderdaad wel benoemd, maar aan de andere kant is in hetzelfde gesprek gezegd dat als ik ongesteld ben, ik 14 dagen van tevoren een eisprong heb gehad. Daarvan is niets gezegd over dat de mogelijkheid er is dat het geen goede eisprong zou zijn. Tijdens een inwendige echo is gezegd dat ik op dat moment een eisprong had en er is niets gezegd over dat ze na moesten gaan of dat die wel goed was en zo niet dat ik dan behandeling zou krijgen. Kortom; veel slordigheden waar ik erg geïrriteerd om ben merk ik! Dus ik ga daar maar eens om verduidelijking vragen.