kruidvat zwangerschaptesten.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MB2005, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,

Ik heb een vraagje.
    Ik lees veel over indrooglijntjes bij de kruidvattesten.
    Ik heb voor mijn menstruatie getest, dus er kan nog vanalles gebeuren.
    Bij mijn eerste heb ik ook voor mijn menstruatie getest, met een kruidvattest, en gelukkig hebben we nu een super lieve zoon.
    Op dit moment heb ik weer dezelfde symptomen als bij mijn eerste zwangerschap.
    Eerst dacht ik nog aan het ontpillen, alhoewel ik hem nu maar 3 maanden geslikt heb en vorige keer 15 jaar en toen had ik helemaal geen klachten.
    Ik heb dus toch getest ( meer als 1 keer, haha ). De eerste 2 keer ( achter elkaar gedaan ) had ik een zeer licht lijntje, binnen de 10 minuten, bij de kruidvattest.
    Deze was ook echt heel licht, wat bij zwangerschap ook logisch zou zijn gezien ik zo ver voor mijn menstruatie zit.
    Vanmorgen heb ik weer getest en daar was niks op te zien ( ook kruidvat ).
    Hebben jullie dit wel eens meegemaakt of gehoord?
    Ik dacht dat je alleen een lijntje ziet als er toch iets van hormoon in je lichaam zit? maar nu lees ik verhalen over vals positief en indrooglijntjes.
    Het lijntje was overigens wel blauw.

Nogmaals, ik weet dat er bij een positieve test nog een hoop kan gebeuren, maar ik vind dit toch wel apart eigenlijk.

Aankomende zondag test ik weer een keer.

Misschien weet iemand hier iets vanaf?

Groetjes MB2005

2. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Mijn zus heeft ook de kruidvat testjes gebruikt en die gaven inderdaad ook een heel vaag blauw lijntje aan terwijl ze niet zwanger was..dit was wel echt net binnen de tien minuten.
    Maar je zit nog voor je NOD dus het kan heel goed dat je zwanger bent.. hoop het voor je!

succes!

3. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Wij zagen het lijntje binnen 2 minuten ofzo.

Toch apart.

Zijn er meer mensen die hier iets van weten?

Groetjes MB2005.

4. Bienie

Bienie Lid

7 mei 2007
    24
    0
    0
    Haai!

Ik heb vanmorgen ook getest met Kruidvat en die gaf ook binnen de tien minuten zo een vaag blauw lijntje aan!

Ik had al een paar dagen last van heel licht bloedverlies wat ver voor mijn NOD begon. Ik dacht dus vanmorgen nou laat ik dan toch maar eens een testje wagen en jahoor een streep. Wel een vage, maar ze zeggen streep is een streep!

Dus ik al helemaal blij en gelukkig!
    Maar nu net begin ik steeds heviger te bloeden en lijkt het wel alsof mijn ongesteldheid toch doorkomt.

Ik ben bang dat ik dus toch niet zwanger ben. Ondanks die vage positieve test.

Ik vind de teleurstelling wel heel erg. Ben al een tijdje bezig met zwanger worden en had deze maand toch echt zwangerschapssymptomen.
    Misselijkheid, veel plassen, ontzettend moe en pijnlijke borsten.

Die symptomen heb ik voorheen nooit gehad.

Ik wacht het nog een paar dagen af wat er met mijn lichaam gebeurd en mocht de ongesteldheid nou niet doorzetten test ik maandag wel weer. Alleen ga ik toch een ander merk gebruiken want ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.

liefs Bienie

5. Boontje24

Boontje24 Lid

15 aug 2007
    56
    0
    0
    hoi,

De kruidvat test heeft 2 indrooglijntjes. Die lijntjes zijn leeg en kleuren in als je de test correct hebt uitgevoerd en als je zwanger bent.
    Als de test opdroogt, dit kan dus ook al binnen die 10 minuten zijn, kan het zijn dat je duidelijk een lijn ziet, maar dan hoef je niet zwanger te zijn, omdat je de ingedroogde lege lijn ziet.

Ik heb meerdere malen de test gedaan, en bij mij kleurde hij direct blauw.

Liefs Boontje

6. Bienie

Bienie Lid

7 mei 2007
    24
    0
    0
    Haai Boontje,

Dan is dat bij mij volgens mij aan de hand geweest. Ik kon het niet laten en heb net toch de tweede kruidvattest die ik nog had liggen gedaan en die geeft duidelijk negatief aan.

Daar verschijnt zelfs na een uur nog geen indrooglijntje.

Ik zie dat de streep bij de test van vanmorgen in het controlevenster ook duidelijk breder is dan die in het daadwerkelijke testvenster.

Toch niet zwanger dus...
    pffff best zwaar om te beseffen terwijl ik al de hele dag een beetje op een roze wolk liep.....

Durf toch niet meer op de testen van het Kruidvat af te gaan. Misschien hebben andere merken het ook wel, dat weet ik niet, maar voor de zekerheid probeer ik de volgende keer een andere test.

Gefeliciteerd met jouw zwangerschap!

liefs Bienie

7. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,

Ik ging er verder niet vanuit dat ik zwanger ben dus dat scheelt wel.
    Wel vind ik het raar dat er via de informatie die je kan krijgen als je het nummer belt wat in de bijsluiter staat, niks daarover gezegd wordt.
    Daar zeggen ze gewoon dat hoe vaag het lijntje ook is, je dan het hormoon bij je hebt.
    Op een nieuwe kruidvattest staat ook echt geen lijntje, je kan echt niks zien.
    En het lijkt mij dat al die testen hetzelfde werken.
    Heel vaak hoor je natuurlijk ook dat als je voor je nod test je wel positief kan testen maar dat het met je menstruatie weer mee kan vloeien omdat het niet goed ingenesteld is.

Bienie, ik kan me voorstellen dat je hier van baalt.
    Ik had zelf bij mijn zoontje ook een vaag lijntje bij de kruidvattest, maar de dagen erna testte ik met verschillende testen om zeker te zijn.
    Uiteindelijk testte ik met de digitale van clear blue, geen gezeur met lijntjes.

Groetjes MB2005.

8. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Ik ben ook niet zwanger en had ook een valste zwangerschapstest van de kruidvat.. Het was echt een duidelijke streep, maar was grijs/blauw.. andere testen waren negatief.. dus zegt niet veel.. succes..

9. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Soms kun je best een paar dagen 'zwanger' zijn en dan kan het alsnog mis gaan. Het is zo'n ingewikkeld proces! Het gebeurt veel vaker dan je denkt. Je wordt dan gewoon rond NOD weer ongesteld. Daarom kun je beter ook niet te vroeg testen (alhoewel ik ze verleiding zelf ook niet altijd kan weerstaan!).

Maar testen kunnen soms ook wel een afwijking hebben. Ze zijn toch niet helemaal precies 100% betrouwbaar?
    Als je ziet hoeveel hier afgetest wordt dan kan het heel goed dat er af en toe een valse test bij zit!

Hoop dat je, nu of straks, toch heel snel lekker roze (of blauw ;)) test!

10. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi Bienie, geef de hoop nog niet op hoor!
    Het is eigenlijk ook nog te vroeg om te testen, het is nog 4 dagen tot je NOD.
    Ik teste bij mijn zoon pas met 6 weken positief.
    Ik heb zelf trouwens nooit problemen gehad met de kruidvat testen, er staat ook duidelijk bij de gebruiksaanwijzing hoe je de test moet lezen.
    Ik duim voor je dat je alsnog positief mag testen over een weekje.

11. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ik heb zelf 2 dagen achter elkaar zo'n lijntje gehad met Kruidvat. Het was zelfs midden in m'n cyclus, dus technisch gezien kon het helemaal niet. Ik ben dus niet zwanger.
    Bij m'n vorige zwangerschap (helaas miskraam) had ik geen problemen met de kruidvattest. Maar goed, ik vertrouw ze dus niet meer.
    Veel succes!

12. Bienie

Bienie Lid

7 mei 2007
    24
    0
    0
    Helaas is bij mij vanmorgen de ongesteldheid in alle hevigheid losgebroken!

pff zo zwaar ben ik nog nooit geweest,
    misschien heeft er toch wat gezeten en misschien was het toch een valse test.
    Ik denk niet dat ik daar nu nog achter kom.

Meiden allemaal veel succes! En dat er maar een hoop duidelijke blauwe of roze lijnen mogen verschijnen!

13. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    He balen zeg, hopelijk in de volgende ronde beter nieuws.

Deel Deze Pagina