Ik ben nog aan het wikken en wegen over het feit of ik het Wiegje de eerste 3 maanden bij ons in de ouderslaapkamer moet zetten of niet? Graag hoor ik wat tips
ja hier wordt wel en weer gedaan. Zeker de eerste 6 maanden. ik vond het fijner om onze zoon dicht bij me te hebben. Hij heeft 9 maanden bij me gezeten en dan gelijk alleen in zijn uppie op zo'n grote kamertje...nee niks voor mij. Ook vond ik het makkelijk met voeden.. ik hoefde niet met me duffe kop, in het donker naar zijn kamertje... advies zegt om liever geen felle lampen aan te doen...omdat je de baby klaar wakker kunt maken.. Ik leerde zijn geluidjes kennen. Je leert elkaar kennen. en het is zo knus. Na 6 maanden koni k me zoontje nog niet loslaten en heeft nog een tijdje bij ons gelegen.. toen ik er wel aan toe was. Nu gaan we het weer zo doen.
Zoon heeft 6 maanden bij ons gelegen. Wil dit ook met dochter doen. Lekker dicht bij mijn kindje. Ik vind de overgang van buik naar eigen kamer zo groot. Daarnaast was het met de borstvoeding 's nachts ook lekker makkelijk.
MM is meteen in z'n eigen kamertje gaan liggen. In het ziekenhuis is hij zelfs (op advies van de verpleging) 's nacht naar de babykamer gegaan. Ik gaf wel geen borstvoeding, ik kan me voorstellen dat het met borstvoeding wel makkelijker is om je baby bij je op de kamer te hebben. Mijn zoon heeft vrijwel direct goed geslapen op zijn eigen kamer en nu nog steeds. Je went ook echt wel goed aan elkaar als hij niet bij je op de kamer ligt.
ik weet het als 1 van de weinige vind ik eigen kamer prettiger, we slapen allemaal rustiger, en iedereen heeft zijn privacy, en geen gedoe met wennen. ik vond het verbazingwekkend makkelijk van zijn 1ste slaapje in eigen kamer, soms na de vroege voeding als papa werken was dan hield ik hem bij me, maar nu wilt hij geen eens in onze kamer slapen
Mijn partner heeft van een ledikantje een cosleeper gemaakt. Zo is het voor mij heel makkelijk om haar snachts te voeden zonder dat ik steeds me bed uit moet. Ook was mijn meisje heel erg huilerig in het begin en nu ze naast me slaapt in de cosleeper, slaapt ze heel erg goed. Ik ben dus voor het wiegje of ledikantje bij je op de slaapkamer. En dat net zolang tot ze snachts doorslapen, teminste als dat op redelijke temijn gebeurt.
Ik wil wel gaan kijken of dit lukt ja, borstvoeding geven, en dan lijkt het me idd praktisch als je het nachtlampje aan kunt schieten, de kleine kunt pakken en in me warme bed je kindje kunt voeden, ipv dat je het eerst uit de kamer ernaast moet halen. Maar wat als manlief optie 1 verkiest
ik geef bv en ik vind het juist beter dat ik uit bed ga anders val ik in slaap ed. (vind ik onveilig)kijk het is niet makkelijk die nachtvoedingen maar ik zou het niet anders willen
Dan laat je manlief iedere nacht de kleine uit zijn kamertje halen snachts. Kijken hoe snel hij de kleine naast je wil hebben liggen. Als je man liever optie 1 wil, kan je altijd nog een compromis sluiten. Misschien dan een termijn afspreken hoelang de baby bij jullie mag slapen. Of de deuren open houden.
Ik vond het heerlijk de kindjes op de slaapkamer en had met mezelf de afspraak gemaakt als ze door zouden slapen s'nachts gingen ze naar hun eigen kamer. Dit was met de 1e rond 6 weken en de 2e rond 10 weken. Tis makkelijk met voeden s'nachts, je herkent heel snel de geluidjes en de ademhaling. En mijn jongste had reflux en verslikte zich nog al eens in de voeding, dus kon ik gelijk ingrijpen. Ik miste de geluidjes ook heel erg toen ze op hun eigen slaapkamer sliepen...
Die is goed!! ** Ik viel nooit in slaap bij het voeden, kon (nog steeds) uren naar onze zoon kijken...Ik ging wel altijd zittend voeden op bed en niet liggen.. en zacht lampje aan.. Doe wat je denkt wat het beste is en verhuizen kan altijd..
Mijn mannetje vond het geen probleem of ik nu in bed voedde of beneden hij werd toch wakker en als we intiem wilde zijn liet ik ze op eigen kamer tot de eerste nachtvoeding.. Beide kinderen sliepen overdag wel op eigen kamer in ledikant vanaf het moment dat ik niet meer in mijn kraambed lag. Ik nam ze bij me na de laatste voeding van. jongeveer 23.00 uur
Hier wel gedaan. Is ook een stukje gemak. Je kindje heeft de eerste tijd toch nog nachtvoedingen nodig. je bent dichtbij, hoeft je bed niet uit. heerlijk voor allebei.
Hier zou hij gelijk naar z'n eigen kamertje gaan maar hij maakte zo weinig geluid dat we twee stoelen naast ons bed hebben neergezet met de kinderwagenbak erop en daar heeft ie een week of 6 geslapen, vond het stiekem toch ook wel gezellig... Nu zou ik geen oog meer dicht doen denk ik, meneer praat en lacht in z'n slaap
Hier slaapt hij NOG op onze kamer. Ik vind het een prettig idee en tsja... makkelijk is het ook nog eens. Hij gaat op ze eigen kamer als WIJ tweetjes daar klaar voor zijn. Ik heb geen haast. Vind het prettig en ook leuk om hem als allereerste te zien als ik wakker wordt eigenlijk. Hoe kan je je dag nou beter beginnen als met de grootste smile van je kind hahaha.
Wj hebben het de eerste keer tot 11,5 week gedaan. Hij sliep na 6 weken al door en hij paste bijna niet meer. De tweede keer tot vorige week (5,5 maand). Zij slaapt nu net een beetje door en we werden eigenlijk een doodmoe van de onrustige nachten door de nachtvoedingen en haar gedraai e.d. Ik vind het fijn een baby op de kamer te hebben om snel te kunnen reageren op allerlei signalen.
mijn man wordt niet eens wakker van onze dochter! zegt ie 's ochtends dat ze zo lekker heeft doorgeslapen... maar goed dat ik de borstvoeding geef 100% voor baby op onze kamer, makkelijk, knus en veilig
Ik heb niet gestemd, want kan me in geen van je antwoorden vinden. Thirza heeft een maand of 4-5 bij ons op de kamer in de wieg gelegen. Erg praktisch met de nachtvoedingen en wat dat betreft had ze langer bij ons mogen blijven slapen, maar ze paste toen toch echt niet meer in de wieg, (trapte zichzelf tegen de bovenkant aan en lag dan met d'r koppie steeds tegen de spijlen te drukken ). Caitlyn ligt nu ook weer bij ons op de kamer en ik vind dat gewoon erg praktisch: je hoort je kind goed en bent er dus eerder bij dan met een babyfoon. Dat vind ik vooral erg handig omdat ik dan bij d'r ben voor ze echt wakker is, en ik even kan sussen als ze om andere dingen dan honger wakker wordt of ligt te 'draaien' enzo. Dan zit je niet gelijk met een kind dat helemaal wakker is en weer helemaal ook in slaap moet vallen.
Dat vind ik echt een hele goede! Tijdens de kraamtijd ons mij op de kamer, als ik op de been ben overdag in het ledikantje in het eigen kamertje, en daar voeding geven op de stoel, went het daar ook, en dan snachts of na de laatste avondvoeding weer bij ons.. klinkt volgens mij wel goed?