Hoi allemaal. Ik ben Juweeltje2 en mijn man en ik proberen alweer anderhalf jaar een broertje of zusje voor onze dochter te krijgen. Inmiddels zijn we 4 (vroege) miskramen, een baarmoederoperatie (niche door keizersnede) en veel verdrietige momenten verder. Onze gyn zegt ons niet verder te kunnen helpen, want ik word wel zwanger, alleen bij de innesteling gaat blijkbaar iets mis.. Ik zit nu weer in de (inmiddels zeer bekende) wachtweken en zou het zo fijn vinden om met meiden in contact te komen die in een zelfde soort schuitje zitten, om samen die lange wachtweken en spannende momenten te delen.. Voel je je geroepen, dan hoop ik dat je reageert... Overigens hebben we eind januari een gesprek met een andere gyn om eens te horen hoe hij erover denkt.. Mijn laatste miskraam dateert namelijk alweer van maart vorig jaar.. In de tussentijd ben ik niet meer zwanger geweest, dus wellicht denkt deze arts anders over vervolgonderzoeken.. Ik hoor graag van je en in de tussentijd tel ik de dagen tot mijn volgende NOD (vandaag 4dpo)....
Hoi. Ik las je verhaal en ja ik dacht daar wil ik op reageren. Ook wij zitten in een soort gelijke situatie, in ieder geval qua tijd dat het duurt om zwanger te worden, en meerdere miskramen Ik heb een zoon van 3 en aug 2014 besloten wij om voor een tweede te gaan. We hadden niet verwacht dat het gelijk raak zou zijn omdat het met onze zoon ook 8 maanden heeft geduurd maar we hadden ook niet verwacht dat we 16 maanden later nog niet zwanger zouden zijn. Afgelopen juli hebben we een onderzoek gehad bij de gynecaloog. Alles is gecheck, bij mij en mijn vriend maar niks wijst er op dat we niet zelf zwanger zouden kunnen worden. Prompt die maand wordt ik eindelijk na 12 maanden zwanger, di was de eerste keer. Helaas een vroege miskraam. Mijn cyclus was gelijk weer mooi (28 dagen) dus gingen we door. In sept kwam ik er achter weer zwanger te zijn, dus dat ging ineens snel. Helaas na iets meer dan 5 weken weer een miskraam. Deze miskraam heeft tot half november alles beheerst. Het was niet een miskraam van een aantal dagen, maar ik heb echt weken gebloed. Meerdere onderzoeken gehad maar alles zag er gewoon goed uit. Uiteindelijk is het bloeden gestopt, maar zagen ze ineens een cycste op mijn rechter eierstok . Begin dec moest ik terug gekomen. Hij was 1 mm kleiner geworden, dus willen ze me 15 januari weer terug zien. (heb nog nooit in zo'n korte tijd zo veel inwendige echo's gehad). Ook ga ze het advies dat we beter even kunnen wachten tot aankomend onderzoek. Heel eerlijk, dat hebben we niet helemaal gedaan . We hebben de afgelopen week gewoon geklust, dus we zien wel wat er over twee weken gebeurd. Mijn nod is rond 14 januari en de 15de heb ik de afspraak, ben erg benieuwd. Dus ja ik herken je verhaal zeker wel. Mijn verloskundige gaf ons na de tweede miskraam de keuze om terug te gaan naar de gynecaloog, want blijkbaar mag je na twee miskramen terug. Wij hebben er voor gekozen om (nog) niet terug te gaan omdat wij in juli net de onderzoeken hadden gehad. Wanneer is jou nod? En hoe lang duurde het met de eerste?
Hoi Hummeltje. Bedankt voor je reactie! Wat naar om te lezen dat jullie ook zo'n lange tijd aan het wachten en proberen zijn.. Iedere keer weer die onzekerheid.. Onze verhalen lijken erg op elkaar.. Ook bij mij heeft 1 van de miskramen weken doorgekabbeld, steeds wat bloedverlies, dan weer enorme buikkrampen, meerdere echo's gehad maar niets meer te zien. Eindelijk na 4 weken was het voorbij.. Ze dachten eerst nog dat het een tweeling was en dat er één eitje was afgestorven, omdat mijn testen op bleven lopen.. Ook nog enkele keren bloed moeten prikken om te kijken of het hcg-gehalte weer terugliep.. Dat heeft wel even geduurd.. Oneerlijk he, dan heb je al het verdriet van een miskraam en dan duurt het ook nog eens zo lang voor je verder kunt.. Moest trouwens wel lachen dat jullie het advies om te wachten in de wind hebben geslagen. Toen ik afgelopen zomer werd geopereerd moesten we ook wachten tot 2 menstruaties geweest waren, maar na de eerste menstruatie zijn we toch weer gaan proberen. Helaas zonder succes.. Onze eerste duurde ook 9 maanden en daarvóór had ik ook een miskraam (7 weken). Direct erna bleek ik weer zwanger en toen ging het goed... Mijn NOD is a.s. zaterdag of zondag. Het aftellen begint dus weer.. Heb sinds gisteren (4/5 dpo) rugpijn en menstruatiekrampen. Dat had ik ook de keren dat ik zwanger was, maar durf nergens meer op te hopen na zoveel teleurstellingen. Eerst maar eens afwachten of de menstruatie daadwerkelijk uitblijft. Lukt het jou te wachten tot je NOD met testen?
Ik merk dat ik deze keer heel slecht ben in het wachten met testen tot mijn nod. Zoals ik er nu in staat is echt het tegen over gestelde van toen we bezig waren voor de eerste. Toen was ik heel nuchter, en bekeken wij het per maand. 1 keer hebben wij toen ovulatietesten gebruikt maar dat stond me erg tegen en zijn daar weer mee gestopt Deze keer hebben wij maanden en maanden ovulatietesten gebruikt, maar daar zijn we nu wel mee gestopt.. Ik teste bij mijn zoon pas twee dagen naar mijn nod, en heb toen ook in totaal maar 3 testen gedaan, dit omdat ik een pakje van twee claer bleu digital gekocht had zonder het in de gaten te hebben. Anders waren het er maar twee geweest, een gewone om te kijken of ik uberhaupt zwanger was en 1 digitale om te kijken hoe lang. Mijn nod is nu pas rond de 14de en ik denk nu al van alles te merken pfffff daar wordt ik zo moe van. Dus het valt allemaal niet mee om mezelf in bedwang te houden . Erg frustrerend allemaal he, en zeker omdat het zo lang duurt. Ik hoop dat jij aankomende week een positieve test in je handen gaat krijgen. Wanneer ga je testen???
Als je gisteren 4dpo was, dan ben je zaterdag pas 11dpo, terwijl de 'normale' NOD 14dpo is. Klopt het dat je dus een relatief kortere LF hebt? Bij een te korte LF heeft een embryo onvoldoende tijd om goed in te nestelen. Als dit het geval is, dan zou een medicijn als utrogestan je wellicht kunnen helpen om zwanger te blijven... Sterkte!
Recentelijk ben ik getest op coeliakie. Eén van de vragen die ik kreeg was of ik veel (vroege) miskramen had gehad. Het blijkt namelijk een symptoom te zijn van deze auto immuunziekte. Zelfs veel artsen schijnen er weinig van te weten. Maar mocht je meerdere symptomen van coeliakie hebben (even googlen) dan is het de moeite waard om bloed te laten prikken en het te testen. Een glutenvrij dieet zou dan kunnen helpen bij het zwanger worden.
@hummeltje: zo herkenbaar allemaal.. Bij onze dochter was ik ook heel geduldig, heb pas getest toen ik overtijd was.. Dat lukt me nu niet meer.. Wij gebruiken wel ovulatietesten, omdat ik nogal schommel met het moment van de eisprong en ik het niet voel.. Het geeft me ook een soort rust als ik weet dat de eisprong geweest is.. Dan is het 'uit handen' en kun je alleen maar afwachten.. Ik was vanmorgen tijdens het werk ineens erg beroerd: maagkrampen en enorm misselijk. Eerst dachtik dat ik griep kreeg, maar toen zakte het na een half uurtje af en kreeg ik veel last van mijn bovenbenen en rug en dat had ik ook de keren dat ik zwanger was.. Maar durf er niet op te hopen, valt zo tegen als het niet zo is.. Wachten dus maar.. Ik wil eigenlijk wachten met testen tot za of zo (mijn NOD). Scheelt dat ik moet werken de hele week, dan heb ik veel afleiding en weinig kans om te testen wanneer was je eisprong dan? Hoeveel dpo zit je nu?
Dank je voor je reactie.. Sinds mijn dochter geboren is, is mijn LF inderdaad korter geworden. Eerst zelfs maar 10 dagen en de laatste keren 11 of 12 dagen. Mijn gyn zei dat zolang het niet onder de 10 dagen is, je prima zwanger kunt worden.. Dat utrogestan, is dat pas als je al zwanger bent? En kun je dat zo kopen of moet je daar een recept voor hebben?
Dank je voor het meedenken! Ik heb even gekeken, maar herken niet veel van coeliakie (gelukkig). Ik heb vroeger wel veel darmklachten gehad, als puber, maar de laatste tien jaar niet meer. Dus denk niet dat dat het is.. Moest jij je laten testen ivm moeilijk zwanger worden of vanwege klachten?
Heb je al eens gedacht aan de kliniek in Gent? Daar ga je iig veel beter behandeld worden als dat nu gebeurd. Het antwoord je wordt wel zwanger alleen de innesteling gaat niet goed ga je daar iig niet horen. Kunnen we niets aan doen al helemaal niet. Zijn er bloedonderzoeken naar herhaalde miskramen gedaan? Hysteroscopie? Zit nu ook weer op t wachtbankje voor zwschap nr 4..
Tik dacht eerst dat mijn nod volgende week donderdag was maar later bedacht ik me dat ik vorige week dinsdag avond ontzettend last had van mijn buik en dat was dag 14. Goed mogelijk dat dat mijn eisprong geweest is dus dan moet ik nu op dag 7 naar nod zitten. Any way ik kon mezelf niet in bedwang houden en heb vanmorgen een test gedaan uiteraard negatief maar heb nu wel weer even een rustiger gevoel. Wordt er echt gek van, ook van al die verhalen hier . Ik ging testen omdat ik toevallig een topic voorbij zag komen van iemand die op 7dpo licht positief had getest. Ik wacht het nu maar even af tot het weekend. Merk wat vlagen van misselijkheid dus mocht dat van het weekend nog zo zijn doe ik weer een test
Heey meiden, Ik herken veel in jullie verhalen. Wij hebben een dochter die in april 3 wordt en sinds mei 2014 bezig voor een 2e kindje. Helaas in oktober 2014 een miskraam gehad en sindsdien niet meer zwanger geweest. We zijn in augustus 2015 in het ziekenhuis geweest, hebben daar wat standaardonderzoeken gehad, maar daar is niks uitgekomen. Ik heb ook veel goede verhalen gehoord over Gent, ook dat ze daar net een stapje verder gaan dan hier, hebben mijn man ik besloten niet in Nederland verder te gaan, maar over te stappen naar Gent. 10 maart hebben we onze 1e afspraak daar. Vandaag trouwens mijn NOD, nog niet ongesteld, maar vanmorgen was de test ook negatief.. Om gek van te worden!
Ik heb als kind heel erge klachten gehad. Daar is helaas nooit iets mee gedaan. Het ging over toen ik in de puberteit kwam en kwam zo rond de 25 jaar weer terug. Nu, een aantal jaar later heb ik zoveel last van pijnlijke (waarschijnlijk ontstoken) darmen dat ik af en toe flauwval. Binnenkort moet er dus vanbinnen gekeken worden, want uit de test kwam niets. Ik heb één keer een miskraam gehad. En de huisarts vertelde me toen dat het een symptoom kon zijn. Maar verder ben ik niet bekent met miskramen. Ik hoop dat jullie allemaal snel een kindje krijgen!
@zonnetje 2015: Dank je voor je reactie. Ik ken de kliniek in Gent niet, maar Gent ligt ook erg ver van onze woonplaats. Wel iets om in het achterhoofd te houden voor als het onveranderd blijft bij ons.. Ben je al lang aan het wachten op jullie vierde wonder? Ik heb wel bloedonderzoek gehad en mijn man en ik hebben meegedaan aan een chromosomenonderzoek, daar kwam allemaal niets uit.. Hysteroscopie heb ik enkele jaren geleden laten doen i.v.m. een myoom, maar dat lukte niet vanwege de moeilijke stand van mijn baarmoeder. Ze hebben toen een SIS uitgevoerd. Na de bevalling geen SIS meer gehad, ik hoop dan ook dat ze eind deze maand meer onderzoek willen doen bij mij en mijn man..
Oh, dan heb je toch sneller je NOD dan je dacht. Scheelt weer een paar dagen Jammer dat je test negatief was, maar het kan ook haast niet anders op 7 dpo, is echt heel heel vroeg.. Maar herken het wel hoor, dat je niet kunt wachten.. Ik heb sinds gisteren van die "plopjes" in de buurt van mijn baarmoeder en een gloeiend gezicht en jeukende borsten. las net op internet dat het symptomen kunnen zijn van een zwangerschap, maar ja, heb ook mesntruatiepijn inmiddels en das niet zo'n goed teken misschien.. Gek word je ervan, he? Hoop dat ik me kan bedwingen met testen tot t weekend.. Vandaag 8 dpo... Jij inmiddels nog misselijk of niet meer?
Dank je voor je reactie. Wat rot dat jullie ook al zolang wachten... In mijn omgeving is bijna iedereen heel snel en makkelijk zwanger geraakt, maar als ik hier alles lees besef ik me dat er veel stellen zijn die veel geduld moeten hebben (helaas)... Weet je inmiddels al meer? Ongesteld geworden of nog niks te bekennen? Ik duim voor je dat jullie de afspraak in Gent toch af mogen zeggen....
He bah, wat klinkt dat naar.. Ik hoop dat ze iets kunnen vinden, zodat je minder last van je darmen hebt.. Ik zal je verhaal in mijn achterhoofd houden, maar heb zelf niet veel last meer, dus hopelijk is het dat niet... Sterkte!!
Bah wat naar allemaal! Niemand wil zoiets mee maken. En al helemaal niet Als je niet weet wat het veroorzaakt. Wat is er psies mis gegaan met keizersnede? Ik Ben ook bevallen door keizersnede en ook al 13 maand bezig
Jij ook alweer een poos aan het wachten dus.. het litteken in de baarmoeder is niet goed geheeld, waardoor een niche is ontstaan (soort "geultje" waar vocht enzo in blijft staan). Het is niet bewezen dat de miskramen daardoor kunnen komen, maar de gyn vond het de moeite waard om me eraan te opereren en ook omdat ik hele heftige en lange menstruaties had na de keizersnede. Die werden zeker veroorzaakt door de niche en van die klachten ben ik door de operatie wel af, gelukkig! Ben je al in het ziekenhuis geweest?
De misselijkheid is echt met vlagen, en heb ook echt het gevoel dat ik het mezelf zit wijs te maken . Zit ook steeds op mijn borsten te duwen hahahahah nou die beginnen nu zeer te doen van het steeds op duwen . Heb wel sinds vandaag veel meer afscheiding dan normaal, hoop niet op een infectie . Erg vervelend dat wachten en zij zelfs vanmiddag tegen mijn vriend dat ik eigenlijk het vertrouwen een beetje kwijt ben dat het nog vanzelf gaat gebeuren. Volgende week vrijdag moet ik sowieso terug op controle voor de cyste en dan ik het ook gelijk wel aangeven. Hopelijk komen ze dan met iets om mij een beetje gerust te stellen. Wanneer ga jij eventueel testen?