Ovulatietest weer positief...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door missguit, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Hallo,

Ik heb maandag 18/7 mij ei gehad..
    Nu test ik vanmiddag weer met ovulatietest, weer dik positief..bijna net zo positief als de C-lijn.(gisteren en eergisteren ook al..)
    Weet iemand of je lichaam dan al HCG aanmaakt?
    oja, en mijn buik 'rommelt wat'

Voel me wel 'lichtelijk'misselijk maar nog niet super erg ofzo.
    Verwacht mijn NOD tussen 31 juli en 1 á 2 augustus.
    Kan dit een zwangerschap zijn?

Alvast bedankt!
    Missguit!

2. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Meis heb je misschien een foto?
    En wat bedoel je met bijna net zo positief als de C-lijn?
    Want een ovulatietest is alleen positief als de T net zo donker of donkerder is als de C..

3. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Bekijk bijlage 169018

Dit is van gisteren(de foto) en precies het zelfde testje geeft het net van 15.50uur weer...

missguit

4. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik vind het lastig om het zo goed te kunnen zien.. maar ik zou zelf de test alleen positief beschouwen als de T-lijn duidelijk donkerder is als de C-lijn.

Ik hoop voor jouw dat dit goed nieuws betekent.
    Waarom test je eigenlijk door als je zeker weet dat je je eisprong hebt gehad?

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0

Als je net zwanger bent dan rommelt je buik niet hoor. Dat zijn gewoon je darmen die je voelt. En ook echt dikke is je buik ook niet meteen en lijken mij niet echt symptomen van een zwangerschap. Echt misselijk voelde ik 12 dagen na de eisprong een beetje opkomen. Dat kan natuurlijk bij iedereen anders zijn maar 5 dagen geleden je eisprong en dan nu al van alles voelen lijkt mij onmogelijk.

Geduld en hopelijk word die ook beloont ;).

6. me83

me83 Niet meer actief

ik heb nu ook na 5 dagen al veel gerommel in me buik.. had vorige keer een vmk dus miss heeft het daarmee te maken.. voor mijn vmk kreeg ik drie dagen voor nod pas kwaaltjes..

als je de 18e posi ovu had en de 20e weer is dat niet van een zw schap denk ik.. dat is nog veel te vroeg.. je kan naar mijn idee 4 dagen voor nod een ovu doen of zw test die dan ook echt geldt!

denk nu dat je ei ergens tussen de testen was.. ik had ook drie dagen lang posi ovu testen, maar het zakt wel weer af als je ei gesprongen is.

succes iig en zou gewoon lekker blijven klussen als ik jou was!

7. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    oké dank jullie wel..ik wacht t wel even af..

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Als de de 18e posi test, dan heb je je eisprong pas rond de19e-20e!!
    Wat betekent dat je nu pas 3-4 dagen na eisprong zit en er dus zelfs een grote kans is dat het eitje nog moet innestelen (gebeurd tussen de 3e en 5e dag na eisprong).

Wat ook kan is dat het eitje de 1e keer niet gesprongen is, hierdoor het lh hormoon is gaan verminderen (lichtere testen) en daarna weer is gaan proberen en dus het lh hormoon weer is gestegen. Dat kunnen wel de reeds positieve testen verklaren die je nu weer hebt.

9. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    @Rogijuli,

Ik heb zondagmiddag test gedaan, dus ook positief getest en maandag ook nog knal en di. ietsjes..
    En heb smaandags echt steken en kramp gevoeld links in mn lies, buik aan die kant en soms recht dus ik weet zeker dat ik mijn ei heb gehad!;)

10. ayanna

ayanna Actief lid

16 jul 2011
    301
    0
    0
    België
    Ik heb beetje hetzelfde deze maand, had dag 13 positieve test en dag 14 helemaal niet, dan dag 15,16 en 17 terug positief?? :( Ik dacht ook iets gecvoeld te hebben op dag 15 en 16 maar nu twijfel ik toch... ik denk dat het inderdaad mogelijk is dat je lichaam probeerd om een eisprong te laten gebeuren en dat het dan niet lukt, en dan enkele dagen opnieuw probeerd... heb dat toch al gelezen... afwachten dus, trouwens volgens mij kan je het best afgaan op je temp!! als deze gestegen is weet je zeker dat je ei geweest is, toch?!

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    De temp methode is idd vele male betrouwbaarder dan het gebruik van een ovutest ! Een ovu test meet alleen het LH hormoon wat je lichaam aanmaakt ALS er een eisprong blijkt aan te komen.
    Echter betekent dit dus niet dat de eisprong ook daadwerkelijk gaat plaatsvinden.

De temp methode vertelt je dat je eisprong zeker heeft plaatsgevonden! Echter, helaas ben je dan al te laat, aangezien de temp pas NA de eisprong gaat stijgen!
    Maar je weet dan wel zeker dat hij is geweest! ;)

Deel Deze Pagina