Mijn 3 maanden oude dochtertje dronk tot 2 weken terug 5x 160/5. Van de een op de andere dag wilde ze meer voeding en ging ze vroeger naar bed (20.30 laatste fles, 21.30 slapen en dan tussen 07.00 en 08.00 weer de eerste fles). 5 voedingen proppen in die korte tijd vond ik heel lastig en daar werd mijn dochtertje ook niet blij van. Die lijkt het fijner te vinden om om de 4 uur gevoed te worden. Nu heb ik dus sinds gisteren 4x 220/7 aangeboden om 7-11.30-16-20.30. Ze dronk/drinkt ze bijna allemaal leeg (soms blijft er nog 10 tot 20 cc staan) en ze slaapt daarna van 21.30 tot (vanmorgen) 07.30. Ze is vandaag echt super vrolijk geweest, goed gedronken en lekker geslapen, was echt genieten! Maarr.. Nu lees ik dus dat kindjes van 3 maanden nog niet over kunnen op 4 voedingen... Moet ik dan toch terug naar 5? Of mag ik toch gewoon lekker naar mijn dochtertje kijken? Wordt er nu wel onzeker van! Ze weegt trouwens 5,9 kilo en is 60 cm. Ze drinkt h.a van friso en doet netjes 20 min over de fles (soms iets langer)
Vertrouw op jezelf en op je dochter... Zolang zij tevreden is, genoeg plasluiers heeft en voldoende groeit... Kan je t eigenlijk niet verkeerd doen...
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ja ze is erg tevreden en een goede (soms zware!) plasluiers. Wordt gewoon een beetje onzeker als ik zo op internet lees dat je eigenlijk pas vanaf 4/5 maanden op 4 flessen 'mag'..! Ik kijk ook veel liever naar mijn dochter maar ben dan toch bang het niet goed te doen of dat ik iets doe wat slecht is voor haar ofzo..
Hier ook al 3 weken ongeveer op 4 voedingen.. Hij krijgt om 21.00 de laatste voeding en slaapt tot 8.00/8.30 Tsjaa 5 voedingen van 180+6 krijg ik daar ook niet ingepropt hoor... Dus lekker 4 voedingen
inderdaad je kindje volgen. hier zeggen KA en zo ook vanalles. ik ben nooit op 4 voedingen gekomen dat wil ze niet. hier is het altijd 5 a 6 voedingen tussen 7u20 en 20u20. gr
doe inderdaad wat goed voelt en wat je kind aangeeft hier in het begin op advies van het cb van vijf voedingen terug naar zes. Drie dagen dikke stress dus toen maar weer terug naar vijf voedingen Kinderen kunnen zelf prima aangeven hoe ze het graag willen en dat is het belangrijkste
Gewoon kijken naar je dochtertje....heb ik ook gedaan, zij zit nu een paar weken op 4 flessen 210/7. Heel af en toe nog op 5 flessen van 180/6 maar dan is ze heel vroeg wakker geworden