Ja, Mi2017, misschien een buikgriep die zo heerst? En misschien dat ik in de overgang zit. Kan best wel goed accepteren dat het niet zo is, het wel wat anders is. Misschien moet ik maar gewoon de boel de boel laten en lekker verder gaan met mijn leven te leven. Is genoeg om voor te leven. En heb al kinderen. Wordt er niet jonger op (wordt 45 jaar dit jaar) en ja beter misschien loslaten.
Ik lag tijdens de klachten vannacht te denken: blaasontsteking? Ga eens bellen vanmorgen en vragen of ze mij erop willen testen.
Ik denk toch echt dat jouw lichaam heftig reageert op het ontpillen en je je daarom zo voelt. Stoppen/weer beginnen en dan weer stoppen kan een behoorlijke aanslag zijn op je lichaam. Daarbij heb je natuurlijk kans op een overgang gezien je leeftijd maar daar kan je alleen achterkomen door je hierop te laten testen.
Ga morgen naar de huisarts RoGiJuli en vraag meteen een test aan voor de overgang. Was ik al van plan. Heb ook al potje en stickers gehaald voor een urine test voor een blaasonsteking.
Ik heb alle symptomen nog en nog lage rugklachten erbij gekregen en opvliegers. Voel me niks fijn. Maar morgen naar de huisarts.
Ben naar de huisarts geweest. Zij stuurt mij in ieder geval door naar de gynaecoloog. Volgende week vrijdag in de middag heb ik een afspraak in het ziekenhuis. De huisarts zei toen ik zei misschien heb ik wel een cyste op mijn eistokken, die vervolgens die streepjes veroorzaken. Onmogelijk zei ze. Ik zei misschien ben ik wel in de overgang vandaar die streepjes. Ook onmogelijk zei ze en ze zei dat ze niet denkt dat ik al in de overgang bent! Ik vroeg vervolgens kan ik mij hierop laten testen dan? Nee daar kan je niet op getest worden zei ze. Dit dus! En de blaasonsteking de uitslag ervan heb ik ook niet, dus geen blaasontsteking alles was daarmee dik in orde.
Hoi Niicci, het gaat redelijk, heb alle verschijnselen nog. Mag naar de gynaecoloog volgende week vrijdag. En dan mag ik alles uitleggen wat er aan de hand is, dus klachten enzo, moet ook mijn blaadje met lichtpositieve zwangerschapstesten meenemen. Ik heb net al geschreven wat de ha allemaal zei op mijn vragen of het daar vandaan kon komen. Waarschijnlijk gaat de gynaecoloog mij hopelijk even nakijken. Ook of het in orde is met mijn vrouwelijk gestel rondom de baarmoeder. Lief dat je er naar vraagt.
Volgens mij kan er wel degelijk op de overgang getest worden hoor. Er kan in ieder geval gekeken worden aan de hand van bepaalde bloedwaarden of je richting de overgang aan het gaan bent. Op cyclusdag 3 bloedprikken voor de FSH waarde.....als deze hoger is dan 10 (sommige ziekenhuizen hanteren geloof ik 15), dan is het niet goed. De mijne is deze cyclus bepaald en was dus 17. Nu volgende cyclus weer op dag 3 laten bepalen om te kijken of het toeval is of niet. Daarbij ook de AMH waarde laten bepalen en je weet of je richting overgang gaat.....
Ik ben vorig jaar op 44 jarige leeftijd zwanger geraakt, wat helaas niet goed gegaan is. Daarna doet mijn cyclus ook raar en heb ik vage klachten die ook bij een beginnende overgang kunnen horen. Wilde ook dat de huisarts ging testen op overgang, maar mijn huisarts voelde hier ook niets voor. Ze gaf aan dat een bloedwaarde ook niet alles zei, omdat vrouwen met een hoog fsh, toch nog een regelmatige cyclus konden hebben (zonder klachten) en vrouwen klachten konden hebben, die geen extreem hoog fsh hebben. Erg frustrerend, als je toch klachten hebt. Uiteindelijk hebben ze het toch laatst een keer aangevinkt toen ik bloed moest prikken, maar ik heb dus inderdaad ook geen extreem hoog fsh nog, waaruit zou blijken dat ik in de overgang zou zitten. Wel fijn dat jij in ieder geval doorgestuurd wordt. Wie weet wil de gyn wel verder kijken.
Ik ben getest op mijn hormonen om te checken of ik richting overgang ging (was niet zo gelukkig) maar het kan dus wel. Lees best wel vaak huisartsen die zeggen dat het zo en zo zit terwijl een gyn het tegenovergestelde zegt. Zou toch meer afgaan van wat een gyn zegt (of iemand van dit forum die een bepaald onderzoek daadwerkelijk ondergaan heeft), dan een huisarts die, wellicht heel breed is onderwezen, maar niet diepgaand onderzoek heeft gedaan over vruchtbaarheid.