Wat is het beste moment om te gaan testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door RoAn1981, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Na een miskraam in november, en pas weer op gang gekomen cyclus in februari, heb ik nu het idee dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn. Ik ben enorm moe, zonder reden, en mijn huid is echt vreselijk onrustig. Ik zou morgen ongesteld moeten worden, maar omdat mijn cyclus niet helemaal betrouwbaar is, weet ik niet precies wanneer ik nu kan gaan testen. Wat zouden jullie doen? Gelijk morgen, of een paar dagen of zelfs een week of 2 wachten? Wanneer heb ik de kans op een betrouwbaar resultaat?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Vandaag ... en indien negatief over een dag of 3 nog een keer (etc etc).

Heb je enig idee wanneer je eisprong is geweest ?

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Als je denk dat je lijf al reageert dan zou het met een test ook al wel op te merken moeten zijn is mijn ervaring. Dus ik zou gewoon testen en het indien negatief en nog geen menstruatie over een dag of 2 nog eens herhalen.

4. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik heb mijn eisprong niet gevoeld maar volgens mijn berekeningen moet die ongeveer rond de 24e geweest zijn..We hebben geklust, niet bewust maar gewoon spontaan, op de 22e en de 26e. Hoe groot zou de kans zijn?

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Als die echt op de 24e is geweest acht ik de kans niet echt bijzonder groot. 26e was dan echt te laat. 22 zou net te vroeg kunnen zijn zijn geweest.

Maar een eisprong laat zich niet berekenen. Als je echt wilt weten wanneer je een eisprong hebt dan kun je het beste gaan tempen of ovuluatie testen gebruiken. Als je zo je cylcus paar maanden hebt gevolgd dan leer je de signalen ook lezen.

6. Chai

Chai Niet meer actief

Ik zou testen op het moment dat je denkt dat je nod is.
    En als die negatief is elke week dat je nogniet ongesteld bent weer testen. Heb ik ook gedaan, ben nu inmiddels 4 negatieve testen verder en ga ervanuit dat ik een cyclus heb overgeslagen.
    Ik ga niet meer testen, heb er helemaal zat van. :)

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Nou, ik moest gister ongi geworden maar nog niets. Wel de hele tijd een onrustig gevoel in mijn buik, op zo'n manier dat je denkt: volgens mij word ik nou ongesteld. Ik ben dus vrij onregelmatig sinds de curettage dus ik probeer mezelf toch te dwingen nog even te wachten met testen, maar ik denk dat dat me niet heel lang meer lukt..
    Ik las overigens gister ergens iets dat je pas bij 10 dagen overtijd moet testen?

8. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik zou nu gewoon even een testje doen. Weet je meteen waar je aan toe bent.

9. shar1207

shar1207 Lid

8 apr 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon een test doen. Ik had gisteren mijn nod en heb (ongeduldig) vrijdag positief getest. Als het zo is, is er vast al wat te zien op de test. Succes!

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Nou, ik heb mezelf nog een dagje weten in te houden maar vanochtend dan toch maar getest. Helaas...negatief. Ik ben nu inmiddels al 3 dagen overtijd en nog steeds geen enkel teken van menstruatie. De laatste keer dat ik zwanger was ging het ook zo, eerst 2 negatieve testen en na 2 weken alsnog een positieve. Dus ik hou toch een beetje hoop...

11. Chai

Chai Niet meer actief

Vervelend, ik hoop dat je binnekort toch nog positief test!

12. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Helaas, zojuist ongesteld geworden..Op naar de volgende ronde!

Deel Deze Pagina