Even een vraagje, ben 6weken zwanger en best last van m'n buik, mag ik een kruik gebruiken? En kan ik in bad met een temp tot 38graden of s dit niet goed? En hoe zit dit met zonnebank en sauna?
een kruik mag je volgens mij sowieso wel... zelf ben ik ook altijd in bad geweest, ook wel met tempraturen hoger dan 38 graden... met de kleine is volgens de gyn alles prima..
Hey meis, geen probleem. ontspanning is juist goed, ik zelf ga dagelijks lekker in bad, ff de druk van mijn buik, als ik t koud heb leg ik een kruik tegen me aan in bed. ff opwarmen. hmm En heb vanaf het begin tot nu met regelmaat de sauna bezocht. wel voorkom ik dat ik te warm word en niet gelijk afkoel, dus geen hele sauna en gelijk dompelbad. Je kan best genieten in een stoomcabine of wirlpool das toch lekker er niet 90 gr. Die sauna's zijn gewoon te warm als je te lang blijft en is gewoon niet fijn voor je bloeddruk. Niet te druk maken en lekker genieten ! Das voor jou en je kleine t beste !
Baden en kruik mag gewoon, zonnebank mag ook maar goed insmeren en niet langer als een kwartier. Sauna mag pas weer na 12 weken zwangerschap.
In principe mag je gewoon in bad als je maar niet oververhit raakt. En vooral de eerste 16 weken een beetje oppassen dat het water niet te heet is, daarna is het geen probleem. Zelf ben ik nu bijna 5 weken zwanger en ging gisteren ook in bad, maar kon er niet echt van genieten, maakte me steeds druk of het water niet te heet was, en ook al weet ik dat het geen kwaad kan toch maakte ik me zorgen, dus ik laat het bad voorlopig even links liggen
Dank jullie wel, lees op inet overal àndere berichten erover maar dat t wel belangrijk is dat t niet te warm is... Ga t gewoon maar doen, ontspannen kan idd nooit kwaad
Bad nooit heter dan lichaamstemperatuur anders kan je lichaam de warmte niet kwijt en dat is slecht voor het hartje/vruchtje. Kruik mag je niet zo op je buik leggen want dat is te warm, liever een kersenpittenkussen. Je kunt beter niet in de sauna gaan als je lichaam dat niet gewend is, ook dan te grote temp.schommelingen. Zonnebank durf ik niet te zeggen maar je moet sowieso oppassen in de zon tijdens zwangerschap anders kun je er een zwangerschapsmasker aan overhouden.