Heb even wat ervaringsverhalen nodig

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gelukkig11, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Poeh het valt allemaal niet mee om dingen aan te schaffen voor de eerste baby.

Na weken wikken en wegen hebben wij de grote dingen als kinderwagen, wieg etc. aangeschaft. Maar nu komt het aan op het kleine spul. Ik weet dat er een topic is met af- en aanraders, maar dat is zo groot en ik hoop met een eigenste topic gerichte informatie te verkrijgen.

Ik zit namelijk met vragen als:
    1 - Bijvoorbeeld een voetenzak voor de autostoel (maxicosi). Is dat nou wel waard om te aan te schaffen of niet?
    2 - Nou zag ik ook dat de MC Pebble naast een voetenzak ook een dekenzak-achtig iets verkoopt, een must or a have?
    3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Waarom voldoet een dikke deken misschien niet? En tot wanneer gebruik je zo'n voetenzak?
    4 - Zo'n parasolletje aan de kinderwagen, is dat nou echt nodig/handig?
    5 - Als je een slaapzak gebruikt in bed, heb je dan nog beddengoed nodig? Bij ja, wat dan?
    6 - Waarom is een wipper handig?
    7 - Hoe lang doe je nou met een badje?? Is het het geld waard om zo'n mooie hoppop aan te schaffen of is het handiger om voor een goedkope gaan aangezien je het maar misschien 2?? weken gebruikt??

Pfffft, het valt allemaal niet mee.

2. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wikken en wegen erg ;)
    Zelf ben ik inmiddels van mening dat alles zo persoonlijk is, dat ik op m'n eigen gevoel afga.
    Vraag willekeurige personen met verschillende smaken, gewoontes, besteedbaar inkomen enz. en je krijgt steeds verschillende antwoorden.
    Succes in je zoektocht, ik zou zeggen ga vooral op je eigen gevoel af :)

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    1. Wij hebben voor onze december baby zo'n voetenzak en we hebben hem veel gebruikt. Zo'n kleintje doe je niet makkelijk een hele dikke jas aan en sowieso gaat een jas of vest niet over de voetjes dus dan is een dikke zak wel lekker.

2. Dat ken ik niet :).

3. Wij hadden niet eens een dikke deken maar een vrij dunne. Drie keer dubbelgevouwen, lakentje eronder, kruikje erbij en de kleine flink dik ingepakt, klaar!

4. Zo'n parasolletje is op zonnige dagen eigenlijk wel nodig vind ik maar het zijn ECHT ECHT ondingen. Hangen altijd net de verkeerde kant op zodat je continue aan het bijstellen bent. Voor de kinderwageninzet heb je van die hangdoeken (sorry ik weet echt niet hoe ze heten) en die hang je dan aan de kap.
    Voor de buggyinzet waren wij gedoemd tot dat parasolletje :p.

5. Wij gebruiken een slaapzak (in het begin een inbakerzak) en doen daar een niet al te dikke deken en een laken overheen. Het is wel een hele dunne slaapzak. Voor de winter heb ik een hele dikke gekocht maar ik denk dat ik dan ook nog wel de deken gebruik hoor. Onze kleine is dan groot genoeg om die deken weg te slaan als hij het te warm heeft.

6. Om het eerste papje in te geven, om de kleine voor de tv te zetten (ja ik weet het, vreselijk onverantwoord maar wij doen het :)), om de kleine mee buiten bij het wasophangen te zetten, om hem in te zetten wanneer je zelf in de douche staat, om hem in te zetten wanneer je snel even naar de wc moet (wij hebben een extra wipstoel in de badkamer, ideaal) enzovoort!

7. Wij hebben heel erg kort met het badje gedaan omdat ik het een onding vind. Eigenlijk hebben we het badje weggedaan toen de kleine zelf begon te bewegen zeg maar, dus niet meer hulpeloos op onze arm hing. Toen wilde hij wat meer rechtop en sindsdien gebruiken we de tummy tub. Nu moeten we onderhand eens op zoek naar een andere oplossing want hij begint eruit te groeien.

4. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    1 - Bijvoorbeeld een voetenzak voor de autostoel (maxicosi). Is dat nou wel waard om te aan te schaffen of niet?
    Als het goed is beval je in het voorjaar. Het kan dan nog best fris zijn. Mijn dochter is begin februari geboren en toen heb ik hem vaak gebruikt en is hij erg handig.
    2 - Nou zag ik ook dat de MC Pebble naast een voetenzak ook een dekenzak-achtig iets verkoopt, een must or a have?
    3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Waarom voldoet een dikke deken misschien niet? En tot wanneer gebruik je zo'n voetenzak?
    Ik zou deze pas kopen als je hem nodig hebt. En anders eerst een deken proberen. Al is een voetenzak ideaal voor de winter. Van de zomer zelfs gebruikt op vakantie op Terschelling op het strand.
    Ik heb er 1 omdat hij bij onze wagen zat. Maar hij is niet echt handig vind ik.
    5 - Als je een slaapzak gebruikt in bed, heb je dan nog beddengoed nodig? Bij ja, wat dan?
    Mijn dochter heeft nu een zomerslaapzak. Ze heeft daarover heen een dekentje en een lakentje. En natuurlijk een hoes om het matras. Bij een winterslaapzak schijnt een dekentje niet nodig te zijn.
    6 - Waarom is een wipper handig?+
    Ik had er 1 van Fisher price met lichtjes, geluidjes, en trilfunctie (ja echt :D) mijn dochter vond het prachtig. En met 6 maanden gaf ik haar ook de fruithapjes erin. En als wij aten zat zij in de wipstoel weleens op tafel.
    7 - Hoe lang doe je nou met een badje?? Is het het geld waard om zo'n mooie hoppop aan te schaffen of is het handiger om voor een goedkope gaan aangezien je het maar misschien 2?? weken gebruikt??
    Ik heb hem tot een maand geleden gebruikt. Met de goedkope kan je evenveel als een dure.

Mijn tip: Er staat veel zo goed als nieuw op marktplaats. Maar dat moet je willen.;)

5. Gelukkig11

Oooh dank jullie wel!! Met jullie antwoorden kan ik zeker wat mee! Blij dat je niet direct een voetenzak in de kinderwagen nodig hebt. Zou het jammer vinden als ik die leuke dekens die ik van Koeka heb aangeschaft nu niet kan gebruiken.

En fijn dat je met een slaapzak nog steeds een deken kan gebruiken gezien de aanschaf van de Koeka dekens.

Wipper begint mij steeds duidelijker te worden. Vraag mij alleen af waarom niet in de box? Maar goed heb hier een kat rondlopen. Verschrikkelijk lief beest, maar zal dan net uithalen als je onder de douche staat. Humm misschien toch maar aanschaffen...

6. Gelukkig11

@liedjepiedje, bevaldatum is eind januari. Gezien de sneeuwval van vorig jaar, ga ik voor de maxicosi toch voor een voetenzak (heb ik nu besloten :))

7. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wij doen mn dochter nu in de douchebak. 5 a 10 cm waterlaagje erin en dan lekker spelen. Ik ga er op de grond naast zitten. Ze vindt het prachtig.

8. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Oww ik dacht later. Voor januari zou ik m zeker aanschaffen.

9. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Succes met alle afwegingen!

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik heb 'm wel veel gebruikt, mijn zoontje is van augustus maar heb die voetenzak dus heel veel gebruikt!

die heb ik niet, ga die wel 1 kopen hihi

heel erg handig, lekker warm! een deken blijft niet fatsoenlijk zitten als het kindje niet stil zit. veel gemakkelijker!
    mijn zoontje zit er nog steeds in! vooral nu weer, lekker warm!

dit vond ik echt een pokkeding! ga nu voor een dooky
    bij de parasol moest je iedere keer dat ding verstellen als je draaide ofzo

mijn zoontje slaapt in slaapzak zonder deken, ben anders bang dat hij eronder komt!
    hij heeft het lekker warm!

ons zoontje heeft veel last gehad van krampjes en dan was de graco sweetpeace echt een uitkomst!

wij hebben het badje eigelijk alleen in de kraamweek gebruikt, nog een enkele x zo en ooit zo buiten maar dan heeft ie ook weer een gewoon zwembadje

11. Gelukkig11

Wauw dank jullie wel!! Helpt zeker al die ervaringsverhalen!!

Tot nu toe is de status:

Voetenzak MC Pebble - Yes, jullie hebben mij overtuigd; lijkt mij zeker als ze nog zo klein zijn een handig ding.
    Parasol - Twijfel, ga nu even dat Dookyding inspecteren
    Voetenzak kinderwagen - Twijfel omdat de voetenzak van de Mura uit een soort van broek bestaat... kijken of ik van een ander merk een soort van zak kan kopen (lijkt mij handiger en idd als kind erg beweeglijk is deken onhandig)
    Slaapzak - Ja icm deken (heb gelukkig niet zoveel dekens gekocht dus is niet erg als het minder wordt gebruikt)
    Wipper - Twijfel, want als hij gaat eten dan zijn we waarschijnlijk al 6 maanden verder en dan kan hij in de eetstoel. Misschien toch maar 1 bij kopen voor idd het douchen om bij mij te houden zodat de kat niet bij hem kan komen. Ongeluk zit in een klein hoekje...

12. rieanne

rieanne Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.138
    0
    0
    deventer
    Hier de wipper een uitkomst omdat onze kleine heel veel voeding terug gaf, dus na het voeden even knuffelen en dan voor een kwartiertje in de wipper zodat hij niet alles weer uit zn mondje in de box liet lopen.
    En soms is het gewoon gezellig om er eventjes bij te zitten.
    Onze kleine man is bijna zes maanden maar is nog lang niet toe aan zitten in de kinderstoel, en hij is best snel voor een manneke.
    Ik vind het een verijking de wipper mits je hem wel wijs gebruikt ;)

Voor de rest was je er volgens mij wel uit, enne een goede zak voor in de wandelwagen als de wagenbak niet meer past is de zak van Quinny, ik zweer erbij.

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hier alles gelezen maar dit is mijn ervaring:

voetenzak is erg handig, als je in het zkh bevalt en je kindje mee wil nemen, en uberhaupt als ze klein zijn, hoef je geen jas aan te frummelen
    nooit gehad en nooit gemist
    voetenzak wel handig als het frisser wordt
    nooit gebruikt, de zon draait en de parasol draait niet mee, lijkt me onhandig
    Ik heb alleen het beddengoed van de wieg gebruikt en nu ligt er alleen een hoeslaken op het ledikant. Heb mijn mooie ledikantdekens nog nooit gebruikt omdat meneertje erg druk is in bed en dus alleen in een slaapzak ligt..
    Ik heb hem weinig gebruikt..
    Badje hier maar 1x gebruikt, in de kraamweek. Mart gaat mee douchen of nog steeds in de tummytub. Wou dat ik nooit een badje had gekocht..

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zit namelijk met vragen als:
    1 - Bijvoorbeeld een voetenzak voor de autostoel (maxicosi). Is dat nou wel waard om te aan te schaffen of niet? Ik heb gewoon een deken gebruikt
    2 - Nou zag ik ook dat de MC Pebble naast een voetenzak ook een dekenzak-achtig iets verkoopt, een must or a have? Geen idee
    3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Waarom voldoet een dikke deken misschien niet? En tot wanneer gebruik je zo'n voetenzak? Een voetenzak is voor een kleintje erg makkelijk. Een iets groter kind is juist een deken handiger
    4 - Zo'n parasolletje aan de kinderwagen, is dat nou echt nodig/handig? Nooit gebruikt. Ik deed altijd een hydrofiel over de bak als er zon was.
    5 - Als je een slaapzak gebruikt in bed, heb je dan nog beddengoed nodig? Bij ja, wat dan? Ja een slaapzak is hier een must. Deken erbij in de winter. Deken met laken. Als ze iets groter zijn een dekbedje ( maar met deken in de hoes). In de zomer kun je alleen met slaapzak doen
    6 - Waarom is een wipper handig? Voor heel veel dingen. Voor de afwisseling, om gezellig bij je te zitten, om in te spelen, om iets in te drinken, et cetera....
    7 - Hoe lang doe je nou met een badje?? Is het het geld waard om zo'n mooie hoppop aan te schaffen of is het handiger om voor een goedkope gaan aangezien je het maar misschien 2?? weken gebruikt?? alleen in de kraamweek gebruikt.

Succes...

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja echt wel, zelfs bij zomerkindjes ;) Maar daar ben je al overuit ;)

Die ken ik niet, maar je kan ook makkelijk het wiegdekentje (wagendekentje) in de mc leggen

Ja ook, die voetenzak gebruik je vooral in het buggydeel, dus niet in de wagenbak. Je kan idd gewoon een universele voetenzak kopen, scheelt je veel geld en je kan een zak kopen die je echt leuk vindt ;)

Nee echt niet handig! Verschrikkelijk vind ik ze... de helft van de tijd moet ie zo ver naast je wagen steken dat je nergens langs kan... alleen als je de wagen lekker buiten zet als de baby lekker even buiten gaat slapen... Zelf gebruikte ik meestal gewoon een hydrofielluier die ik met 2 knijpertjes aan de kap vastmaakte.

Ja, onderlakentje, molton, moltonzijltje. Maar de eerste tijd gebruiken wij geen slaapzakje, alleen bij de kids die onrustig zijn in hun slaap en dan dus onder de dekentjes uitwoelen

Wij gebruiken de wipper want het is net even wat gezelliger, ze zien wat meer en met de wipper op tafel kunnen ze er lekker bij met eten. Daarbij konden ze er lekker rustig in worden en hun eten laten zakken

Wij gebruiken het badje zeker wel een paar maanden, afgewisseld met ons mee onder de douche. Maar er zijn ook kindjes die helemaal niet van het badje houden en het veel lekkerder in een tummy tub.
    Het is ook dat dit echt de laatste is, maar als het mijn eerste zou zijn, zou ik een hoppop kopen, gewoon voor het mooi ;)

16. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Jenhebt vasr al genoeg antwoorden gehad om sommige vragen, ga niet herhalen wat anderen al hebben gezegd.
    Hier wel aparte voetenzak voor maxi cosi en wandelwagen, is lekker warm (helaas ook deze zomer hard nodig). Deken vind ik niet erg handig in de kinderwagen maar dat is persoonlijk. Lodger heeft ook mooie spullen, wrapper voor in de kinderwagen (en gewoon thuis) en de binker voor de wandelwagen. Ik heb de wrapper nagemaakt, ideaal ding, ook als speelkleed. Maar is maar net hoeveel geld je wil uitgeven.
    Geen parasol, heb een schermpje van katoen gemaakt tegen de zon, maar een hydrofiel met wasknijpers vastzetten werkt ook prima.
    Badje: hier een goedkope set met badje, luieremmer, waskom, schaartje en haarkam/borstel. Luieremmer gebruikten we de eerste maand als tummytub maar dat past nu niet meer. Badje (met standaard) is ideaal, waskom is handig voor elke ochtend. Emmer gebruiken we naast luieremmer ook om het badje te vullen en te legen. Overigens gaat onze dame al vanaf week 1 mee onder de douche en als we een handigere douche zouden hebben, zou ze denk ik nauwelijks meer in bad gaan.
    Wipper, handig omdat je die eenvoudig kan verplaatsen en kan ook mee vakantie, in de tuin, etc Onze dochter vind het ook leuk om lekker rond te kijken en met de speelboog te spelen. Overigens zit er verschil in die dingen, die van Chicco bijvoorbeeld is bijna een hangmat waarin ze nauwelijks kunnen bewegen, wij hebben een topmark met meer bewegingsvrijheid. Nadeel is dat ze er pas met 6 weken in kon, maar tot die tijd zijn ze toch te jong om echt rond te kijken.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vond de voetenzakken (zowel mc als wandelwagen) ideaal. Het is gewoon lekker warm en kan niet verschuiven of weggeduwd worden zoals een dekentje. Het is echt dicht. Die wrappers zijn misschien ook wel handig, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Je baby ligt trouwens eerst in de kinderwagen en daar zit meestal geen voetenzak bij maar een dekbedje. De voetenzak hoort bij de wandelwagen waar ze in zitten als ze wat ouder zijn. Ik heb de voetenzak vorig jaar al even gebruikt. Mijn zoontje is inmiddels 1 en ik denk dat ik de voetenzak over een paar weken weer tevoorschijn haal. De voetenzak in de wandelwagen gebruik je dus echt wel een tijd!

Parasol hebben wij niet en ik heb hem nooit gemist. Ik zou hem zeker ook nog niet nu aanschaffen. Ik zou daarmee tot de zomer wachten. Misschien vind je (net als ik) een petje handiger.

Ons zoontje sliep in het begin onder een deken + lakentje. Zodra hij zich ging blootwoelen heb ik slaapzakjes gekocht. Je hebt dan in principe niks anders meer nodig. (Nou ja: wel een hoeslaken om het matrasje natuurlijk!) Als het echt koud wordt, trek ik eerder een dikkere pyjama aan dan toch een deken over de slaapzak te leggen. We zijn niet voor niks over gegaan op een slaapzak: onze zoon gaat echt zijn hele bed door.

De wipper vond ik IDEAAL! Maar ik weet dat er ook zat mama's zijn die hem helemaal niet gebruiken. Wij hebben een box met wielen. Als we gingen eten reden we de box naar de tafel, zetten daar de wipper in en zoonlief kon ons heerlijk zien als we zaten te eten. Als we hem gewoon in de box legden, was het brullen. Ik zette hem ook altijd in zijn wipstoel in de badkamer als ik ging douchen.

Wij hebben het badje wel langer dan twee weken gebruikt. Maar ik denk geen twee maanden. Ik weet het eigenlijk niet precies meer. Zoonlief vond in bad gaan niet leuk zo lang hij nog niet kon zitten, dus ik ben vrij snel overgegaan op douchen. (Ik zat dan in de douchecabine op de grond met de baby op schoot.) Ik gebruik het badje nu nog heel af en toe als ik geen zin heb het grote bad helemaal vol te laten lopen. Als je geen badkuip hebt, gebruik je het babybadje denk ik wel langer. Maar dan zet je hem op een gegeven moment denk ik gewoon in de douchebak i.p.v. op de standaard. Dan hoef je ook niet steeds met water te leuren.
    Persoonlijk zou ik het geld niet over hebben voor zo'n hele dure. Ik kan wel betere dingen verzinnen om je geld aan uit te geven.

18. Storm

Storm Niet meer actief

1 - Bijvoorbeeld een voetenzak voor de autostoel (maxicosi). Is dat nou wel waard om te aan te schaffen of niet? Mijn oudste is van oktober en ik heb de voetenzak amper gebruikt. Mede doordat mijn kereltje nogal een reus was hoor, maar ook omdat het in de auto snel te warm werd voor hem. Kan me wel indenken dat wanneer je de mc op het onderstel van de kinderwagen klikt, je dan wel de voetenzak gebruikt. Maar hier was het dus eigenlijk zonde geld. De jongste is in mei geboren, dus ook voor hem niet gebruikt. Hier dus over het algemeen een vrolijk dekentje van de kruitvat van €5.
    2 - Nou zag ik ook dat de MC Pebble naast een voetenzak ook een dekenzak-achtig iets verkoopt, een must or a have? ken ik niet
    3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Waarom voldoet een dikke deken misschien niet? En tot wanneer gebruik je zo'n voetenzak? Een voetenzak voor in de wandelwagen is ideaal, zeker als het kouder wordt en je gaat aan de wandel. Hier heel veel gebruikt, maar de kids moeten ook mee als de hond uit moet.
    4 - Zo'n parasolletje aan de kinderwagen, is dat nou echt nodig/handig? Niet gehad, nooit gemist. Hoor overal alleen maar over de ergenissen (zon die er net iedere keer bij langs schijnt enzo. ) hydrofieldoek doet ook wonderen.
    5 - Als je een slaapzak gebruikt in bed, heb je dan nog beddengoed nodig? Bij ja, wat dan? Mijn jongens slapen beide in alleen een slaapzak. Pyjama wisselt gedurende de jaargetijden. De oudste gaat nog steeds het hele bed door, dus deken niet echt makkelijk. Ook de jongste lag iedere keer boven de dekens te kijken.Heb ook slaapzakken met mouwen, omdat de oudste verder geen dekens gebruikt.
    6 - Waarom is een wipper handig? Met de eerste niet gebruikt, die wilde er niet in, lag liever op een kleed op de grond. De jongste zit er wel eens in, maar ik heb zelf niet zoveel met dat ding.
    7 - Hoe lang doe je nou met een badje?? Is het het geld waard om zo'n mooie hoppop aan te schaffen of is het handiger om voor een goedkope gaan aangezien je het maar misschien 2?? weken gebruikt?? Hier wordt het badje nog steeds heel vaak gebruikt. Wij hebben geen groot bad dus zetten we voor de oudste het bad op de grond, kan hij badderen. Hij vindt het nog steeds leuk. De jongste gaat sporadisch nog in bad omdat hij er eigenlijk niet meer in past. Maar wij hebben een goedkoop badje dat zijn geld dus al dubbel en dwars waard is geweest.

19. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    1 - Voetenzak voor de autostoel (maxicosi). Is dat nou wel waard om te aan te schaffen of niet? Wel nee, gewoon een dekentje gebruiken
    2 - Nou zag ik ook dat de MC Pebble naast een voetenzak ook een dekenzak-achtig iets verkoopt, een must or a have? pebble, wat is dat?
    3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Ik heb geen auto en moest de eerste mnd alles lopend doen. zo'n grote zak dat helemaal tot het hoofd is zeg maar was hier wel nodig in de winter. Het is gebruikt in de winter zo'n 6 mnd. Wanneer ben je uitgerekend?
    4 - Zo'n parasolletje aan de kinderwagen, is dat nou echt nodig/handig?Wat een onding. Bij ieder bochtje staat de zon net even anders, je blijft dat ding verstellen voor 10 meter en dan begint het verstellen weer opnieuw. Gewoon een hydrofielluier op de kap van je kinderwagen leggen.
    5 - Als je een slaapzak gebruikt in bed, heb je dan nog beddengoed nodig? Bij ja, wat dan?Je hebt slaapzakken voor pasgeboren baby's. in het begin heb ik alleen een dekentje gebruikt. hoewel er een hittegolf was had mijn kleine het steenkoud. met een mnd of 7 ben ik overgestapt naar een slaapzak.
    6 - Waarom is een wipper handig? met 4 mnd als ze nog niet kunnen zitten en wel een fruithapje krijgen. Op een gegeven moment willen ze gewoon meer zien dan het plavond en het mobiel. Ook met verlatingsangst (periode) kunnen ze je zien en huilen ze minder.
    7 - Hoe lang doe je nou met een badje?? Is het het geld waard om zo'n mooie hoppop aan te schaffen of is het handiger om voor een goedkope gaan aangezien je het maar misschien 2?? weken gebruikt?? Mijn dochter is 2 jaar en het bad wordt intensief gebruikt. Bij douchen komt er water in haar ogen. Ze zit er recht op in en dat gaat prima. Voor gezelligheid en tijdsbesparing gaan we altijd samen douchen/in bad. Ze zit er wel 30 min in en vind dat heerlijk. Als je om de dag 30 min ernaast moet staan is dat op een gegeven moment vervelend.

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    1 - Voetenzak voor de autostoel (maxicosi). Is dat nou wel waard om te aan te schaffen of niet? Wij hebben gewoon een dekentje gebruikt

2 - Nou zag ik ook dat de MC Pebble naast een voetenzak ook een dekenzak-achtig iets verkoopt, een must or a have? geen idee wat je bedoeld.

3 - Een voetenzak in de kinderwagen? Bij ons zat hij standaard bij de wagen, maar anders had ik hem ook wel gekocht, ze zitten stil, dan is zon zak wel fijn.

4 - Zo'n parasolletje aan de kinderwagen, is dat nou echt nodig/handig? ik dacht hem niet nodig te zijn, maar de kleine had echt last van de zon, heb hem er later toch bij gekocht en wat ik lees met steeds stellen vind ik wel meevallen
    5 - Als je een slaapzak gebruikt in bed, heb je dan nog beddengoed nodig? Bij ja, wat dan? ja, gewoon een lakentje en dekentje.

6 - Waarom is een wipper handig? omdat je ze overal neer kan zetten waar je maar wilt, bijv als je even gaat douchen en een kat rond hebt lopen is het toch een fijn idee dat je je kindje in de gaten kan houden (of je kat;))
    voor fruit/groentehapjes, en ook erg handig als ze verlatingsangst hebben;)
    7 - Hoe lang doe je nou met een badje?? Is het het geld waard om zo'n mooie hoppop aan te schaffen of is het handiger om voor een goedkope gaan aangezien je het maar misschien 2?? weken gebruikt?? de eerste maanden ging ze mee onder de douch, als mijn man thuis kwam van zijn werk ging ze met hem mee onder de douch, leuk, makkelijk, en sneller.
    nu zit ze in een gipsbroek dus badderen/douchen zit er helaas niet in, ik verwacht ook dat als ze hem eindelijk af mag dat ze dan snel te zwaar word en dan word het badje wel veel gebruikt.
    een normaal goedkoop badje voldoet prima.

Deel Deze Pagina