Onze jongen is een flinke baby van al 6,5 kilo met 2 maanden. De buikdrager heb ik altijd enorm fijn gevonden voor de oudste. Maar tot mijn verbazing zit deze jongen met 2 maanden al op de grootste stand van de drager en het zit strak! Het is van merk Baby-Bjorn. Weet iemand ruimere merken of speciaal merken buikdragers voor wat dikkere baby's...? Liever geen sling, want daar ben ik niet handig in.
Mijn zoontje is 7 KG en ook niet slank en past nog makkelijk in de babybjörn.... draag je hem met zijn buik tegen de jouwe? probeer hem dan eens andersom erin
Echt waar? Je hebt toch mega veel speling in dat ding? Tobe is 6 kilo en die past er nog prima in... Maar verder, sorry geen idee
Ik had hetzelfde, Jesper was ook 6,5 kilo en om hem vooruit te dragen vond ik nog niet verantwoord ivm zijn nekje. Ik ga dit keer waarschijnlijk voor een draagdoek. Ik denk dat het in het begin lastig is, maar het is waarschijnlijk fijner voor je kindje en voor je eigen rug.
Onze zoon weegt al 8 kilo en die past er ook nog prima in. Ik heb met zijn hoofdje naar voren zodat hij wat kan zien. Ik trek alleen wel een dunner winterjasje bij hem aan, omdat het anders wel wurmen wordt. Ik gebruik hem dan ook alleen als het een beetje goed weer is.
Het is wel een ouder model buikdrager van een jaar of 7. Van mijn oudste zoon. Misschien ligt het daaraan... Het voelt echt mega strak als hij hem aan heeft.
wij hebben ook zo'n oude en onze zoon is ook groot en paste met anderhalve maand er echt niet meer in. kreeg hem gewoon niet meer dicht. Terwijl we hem bij onze eerste zoon tot 8 maanden zeker gebruikt hebben. maar ter vergelijking mijn 1e zoon was met 8 maanden 8 kilo en mijn 2e zoon was het met 3 maanden al bijna
misschien moet je eens langs de prenatal. daar hangt meestal wel een proefmodel zodat je dat kan passen. ik hang mijn zoontje nu ook echt er niet meer in is niet te tillen zeg 8 kilo
Mijn zoontje is nu 8600 gr, maar die doe ik ook niet meer in de Babybjorn. Ik heb nu een Lifter (soort Mei Tai) en dat gaat prima, kan ik hem ook op de rug doen, voelt echt niet zwaar ! En ik heb hem wel in de Tricot-slen, ook erg geschikt !
Hoi, ik gebruik de tri-cotti, bij mijn dochter gebruikt tot ruim een jaar! Toen werd het toch echt te zwaar, maar hij kan gebruikt worden tot 2 jaar!
het zou moeten passen hoor. Mijn zoon heb ik in het begin nogal in de draagdoek gehad (mag namelijk al gelijk, en net wat knusser dan de babybjorn) en met 2 maand pas in de bjorn. Met 2 maand woog hij trouwens 7,2 kilo dus lijkt het mij dat het zou moeten passen.
Mijn dochtertje was ook altijd flink en heeft het eerste jaar ingepast. (alleen vond ik het te zwaar dus vanaf 5 maanden niet meer zelf gebruikt) Heeft ie een erg dikke jas aan ?
Voorgevormde drager... bijvoorbeeld een mei tai oid (volgens mij ergonomisch gezien ook beter voor kind dan de babybjorn omdat ze daar met gespreidere heupjes in zitten). En anders toch een draagdoek? Het knopen heb je zomaar onder de knie en als je een stevige doek hebt kan je die best lang gebruiken. Je kan er veel kanten mee op, knopen voorop, achterop, op je heup. Misshcien iemand in je buurt die een draagdoek heeft zodat je eens kan proberen? Er zijn trouwens ook websites waar je een doek kan huren om te kijken of het bevalt...
tricot slen (of hoe schrijf je dat.) Zo'n enorm lange doek. Die past altijd Ik heb er heel lang gebruik van gemaakt en dat ga ik nu bij de tweede weer doen!
Ik sluit me aan bij Sokje. Een doek is sowieso beter dan een zak. Beter voor je kindje en beter voor jou. En je kunt ze gebruiken vanaf dag 1 totdat je kindje een kilo of 18 is. Mijn zoontje is 14 kilo en die is op die manier nog prima uren achter elkaar te dragen. Ben momenteel alleen hoog zwanger dus doe ik het wat minder. Op www.doekentheek.be staan veel verschillende doeken. En onder FAQ wordt ook uitgelegd waarom een doek beter is dan een zak. En mocht je eerst willen huren kan ook. Hier kun je o.a. huren. Of kijk eens op http://www.draagdoekconsulenten.nl/index.php of er een draagdoekconsulente bij jou in de buurt is.