kruiken maar 2 jaar houdbaar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sa1980, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Bij mijn weten zijn kruiken lang goed en herbruikbaar maar nu vertelde een zwangere vriendin van mij dat je kruiken maar 2 jaar kunt gebruiken en ze daarna weg moet gooien. Herkent iemand van jullie dit verhaal?

Verder zou er op de Hema kruiken zelfs een datum staan, Mijn kruiken liggen op dit moment nog ver opgeborgen dus ik kan ze niet even snel pakken maar misschien weten jullie hier meer van?

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    als het goed is zijn de hema kruiken wel langer te gebruiken. maar moet je er geen water in hebben. het kan wel zijn dat de dop dan niet meer goed is.. maar die kan je los kopen..

ik had er perongeluk wel water in laten zitten. dus nu wel nieuwe kruiken gekocht. gewoon ff checken of ze er nog goed uit zien.

3. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Ik heb zelfs metalen kruiken die zeker 20 jaar oud zijn.... in deze kruiken moet je water laten zitten als het goed is anders droogt het rubbertje in de dop uit.
    Ohja volgens mij heb ik wel bij de geboorte van onze eerste nieuwe doppen met rubbers gekocht....

4. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    heb ze beide niet gebruikt dus waarschijnlijk zien ze er nog wel als nieuw uit.

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    heb zelfs een kruik van 16 jaar oud en is nog prima!!!!!!!!!!!
    de andere kruik begon te lekken en toen een nieuwe aangeschaft omdat er veel kalk rnd de dop zat dus nieiwe dop kopen had geen zin

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier een nieuwe en een van 33 jaar oud en zo zijn alle 2 even goed.

idd wel even het rubber nakijken/vervangen

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb ook behoorlijk oude en heb deze week gewoon even twee nieuwe doppen gehaald. En je moet ze inderdaad gevuld wegleggen is mij verteld.

8. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik heb ook een kruik die al heel wat jaren oud is. Heb gevraagd tijdens de intake aan de kraamzorg of ik deze nog mocht gebruiken. Zolang ze waterdicht zijn mag je ze gewoon gebruiken.

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Volgens mij gaat dat om de rubbers bij de dop, maar die kun je gewoon nieuw kopen.
    Dat er een datum op staat is volgens mij gewoon zodat het op eigen risico is als je ze na 2 jaar nog gebruikt.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb ook een kruik van 25 jaar oud gebruikt. De rubbers waren nog gewoon soepel. Die kruik lag inderdaad met water erin bewaard.
    Die nieuwe kruiken is van iets ander materiaal, denk dat je die ook wel zonder water kunt bewaren..

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    die van de hema moeten alleen weer droog weg gelegd worden. andere idd met water er in.
    maar gewoon testen. als hij niet lekt mag je m gewoon gebruiken.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Nee hoor, ze kunnen jaren mee. Wel van tevoren altijd even testen, maar dat word je voor de geboorte ook door het kraambureau verteld of staat in het boekje van het kraambureau. Bij de Hema verkopen ze bij de klantenservice losse rubbers, indien die niet goed meer werken.

Deel Deze Pagina