Bij mijn weten zijn kruiken lang goed en herbruikbaar maar nu vertelde een zwangere vriendin van mij dat je kruiken maar 2 jaar kunt gebruiken en ze daarna weg moet gooien. Herkent iemand van jullie dit verhaal? Verder zou er op de Hema kruiken zelfs een datum staan, Mijn kruiken liggen op dit moment nog ver opgeborgen dus ik kan ze niet even snel pakken maar misschien weten jullie hier meer van?
als het goed is zijn de hema kruiken wel langer te gebruiken. maar moet je er geen water in hebben. het kan wel zijn dat de dop dan niet meer goed is.. maar die kan je los kopen.. ik had er perongeluk wel water in laten zitten. dus nu wel nieuwe kruiken gekocht. gewoon ff checken of ze er nog goed uit zien.
Ik heb zelfs metalen kruiken die zeker 20 jaar oud zijn.... in deze kruiken moet je water laten zitten als het goed is anders droogt het rubbertje in de dop uit. Ohja volgens mij heb ik wel bij de geboorte van onze eerste nieuwe doppen met rubbers gekocht....
heb zelfs een kruik van 16 jaar oud en is nog prima!!!!!!!!!!! de andere kruik begon te lekken en toen een nieuwe aangeschaft omdat er veel kalk rnd de dop zat dus nieiwe dop kopen had geen zin
hier een nieuwe en een van 33 jaar oud en zo zijn alle 2 even goed. idd wel even het rubber nakijken/vervangen
Ik heb ook behoorlijk oude en heb deze week gewoon even twee nieuwe doppen gehaald. En je moet ze inderdaad gevuld wegleggen is mij verteld.
Ik heb ook een kruik die al heel wat jaren oud is. Heb gevraagd tijdens de intake aan de kraamzorg of ik deze nog mocht gebruiken. Zolang ze waterdicht zijn mag je ze gewoon gebruiken.
Volgens mij gaat dat om de rubbers bij de dop, maar die kun je gewoon nieuw kopen. Dat er een datum op staat is volgens mij gewoon zodat het op eigen risico is als je ze na 2 jaar nog gebruikt.
Ik heb ook een kruik van 25 jaar oud gebruikt. De rubbers waren nog gewoon soepel. Die kruik lag inderdaad met water erin bewaard. Die nieuwe kruiken is van iets ander materiaal, denk dat je die ook wel zonder water kunt bewaren..
die van de hema moeten alleen weer droog weg gelegd worden. andere idd met water er in. maar gewoon testen. als hij niet lekt mag je m gewoon gebruiken.
Nee hoor, ze kunnen jaren mee. Wel van tevoren altijd even testen, maar dat word je voor de geboorte ook door het kraambureau verteld of staat in het boekje van het kraambureau. Bij de Hema verkopen ze bij de klantenservice losse rubbers, indien die niet goed meer werken.