bij hoeveel weken hoorde je wat het geslacht was?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annette110, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik weet dat je normaal pas bij 20 weken bij een 3-d echo bureau het kan zien. Eerder doen ze het liever niet geloof ik, ook minder leuk. Maar lees hier toch vaak dat mensen het al veel eerder weten.

    Komt dat van een 3-d bureau vandaan die info? of van het ziekenhuis?

    ps. Ik loop voor controle bij het ziekenhuis, en doe het netjes met 20 weken maar was toch nieuwsgierig.

    en eh...ben ik de enige die het idoot vind wat die bureaus vragen voor die echo's 100 euro! , dat is het goedkoopste...niet normaal toch? Wacht wel op het ziekenhuis, is het gratis hihi.
     
  2. augustus

    augustus Niet meer actief

    Ik heb het van de week gehoord met 17 weken en een paar dagen dus...


    ook hoor ik dat de 20 echo meer gericht is op de gezondheid van je kind en dat sommige echoscopistes erg dwars liggen omdat de echo niet bedoelt is om het geslacht te bepalen...Maar dat is natuurlijk niet overal zo..

    BTW wij hebben 90 euro betaald en het was het zeker waard...
    Voor dat geld kregen we prachtige echo's mee en een dvd van de hele echo. Maar dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk..
     
  3. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hoiii !
    Je kan ook gewoon een 2d echo laten maken voor geslachtsbepaling..
    Ik heb gehoord dat een 3d/4d echo het mooiste is rond 23 weken want dan past 't kindje nog mooi in beeld en heeft het weer iets meer vet als met 20 wkn..

    Ik zelf ga proberen of ze het geslacht met 16 wkn kunnen zien, dan krijg je natuurlijk met 20 wkn weer een echo, even checken of de uitslag klopte ;) en met 23 a 24 weken de 3d/4d echo !

    Spannend allemaal he.. -xxx-
     
  4. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Wij hebben met 16 weken een 2d echo laten maken en ze moest veel moeite doen het geslacht te vinden, maar had gelijk!

    Met 20 weken vergat de vk bijna naar het geslacht te kijken, maar zag ook een meisje.... Pas met 30 weken een 3d echo laten maken, dat kan bij indaling te laat zijn, maar Mirthe was nog niet ingedaald, dus prachtige plaatjes!

    Dus, ik zou als je dat zou willen, een 2d echo laten maken. Die zijn inderdaad minder duur en wij hebben net als augustus hierboven een dvd meegekregen, fantastisch voor later!
     
  5. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    da's inderdaad ook nog een idee ja, wil het dit keer zo graag weten, gek he. Bij de vorige absoluut niet. Dit keer wil ik gewoon alles lekker snel klaar hebben, en een mooie strakke kamer maken voor de 2e. Niks unisex, die kleuren kennen we nu wel ;) .

    Mijn dochtertje was 2 maanden te vroeg, dus had alleen nog het behang klaar. Nu ben ik dus met 5 maanden klaar, zeker weten, dat pakt iemand me niet nog een keertje af. Zo heerlijk dat tutten en alles klaarmaken, geweldig.
     
  6. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Leuk allemaal hè..
    Gelijk heb je ! Gewoon lekker snel weten...
    Ik wil dat ook zoooooooo graag ivm. shoppen :D

    Wat denk je zelf dat het word..?
    Ik vermoed een jongen bij mij ! :D

    -xxx-
     
  7. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb echt geen idee, gek he. nog een meid is geweldig, vind het prachtig, meubeltjes opknappen, en hippe dingen naaien...helemaal leuk. Maar een knul is ook echt gaaf, heb ik nog niet dus tja....Echt, klinkt cliche, maar als het maar gezond is. Vind dat weer eng deze zwangerschap...dat onzekere.

    Koop zelf veel 2e hands, heb een markt gevonden met allemaal moeders elke maand, en daar ben ik altijd te vinden. Heb al zoveel spullen daarvandaan, echt als nieuw. en die begint weer als ik eh...18 weken ben. tja, net nog te vroeg dus om gericht te kunnen kopen. Bel anders tegen die tijd even met babyview hier in zoetermeer. Kijken hoe groot ze de kans schatten...
     
  8. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hallo Annette...
    Ik heb met Babyvision Delft gebeld en die zeiden ong. vanaf 17 wkn, maar met 20 wkn krijg je er weer een, dus dan vond ik 4wkn van tevoren leuker.. !

    Maar misschien kan ik ook ff kijken bij die in zoetermeer, woon zelf ik leidschenveen !

    -x-
     
  9. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik wist het geslacht met 23 wkn, ik had me 20 wkn echo in het ziekenhuis en heb daar toen gevraagd wat het geslacht is.
     
  10. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Oh ok, thanx, wel gaaf als ik het dan al weet, krijg er met 20 weken ook 1 inderdaad, maar dat zie ik meer als medisch. Mijn vriendin kreeg ooit te horen dat het een meisje werd bij 20 weken, en het werd mooi geboren als een knul! tja. Dan weet ik het liever dubbel zo zeker hihi. Nou, ik wacht ff af, en maak dan gewoon een afspraak over een tijdje in de week van 27 augustus. Je mag dan toch terugkomen als ze het niet kunnen zien, dus dan het liefst vroeg in die week hihi....voel me slecht...
     
  11. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Volgens mij mag je idd. terug komen als ze 't niet zien...
    Babyvision in delft is iets goedkoper...
    Je kan voor geslachtsbepaling 15 min + 1 z/w foto voor 35 euro terecht, maar je kan ook een half uur met 5 z/w foto's voor 50 euro !

    En hoezo voel je je slecht dan meid..?

    -xxx-
     
  12. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    bij de 2e termijn echo op het ziekenhuis (de 20 wk echo dus)
     
  13. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Nou, dan kan ik beter naar delft, 15 minuten vind ik al lang zat, en duur genoeg hihi.

    30 minuten vind ik zelf echt veel te lang, want een 2d echo is natuurlijk niet zo interessant als een 3-4d. Maar raar dat ze die optie dan niet hebben in zoetermeer. Is hetzelfde bureau toch..


    voel me wat slecht omdat ik zo ongeduldig ben.... :oops:
     
  14. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Bij mij sprak ze (ecoscopiste van Babyvision in Delft) het vermoeden al uit bij de pretecho van 11 weken. Heel vroeg dus.
    Het is bevestigd bij de 20-weken echo en bij de pretecho bij 28 weken: een jongen!

    Die in Zoetermeer en Delft zijn niet van dezelfde organisaties hoor.... Delft is Babyvision en Zoetermeer is Babyview. Als je lid bent van thuiszorgorganisatie Florence (voor de klossen en de zwangerschapscursus etc) krijg je ook nog eens € 5 korting in Delft.
     
  15. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    bij mij zagen ze ook met 17 weken dat het een jongen werd....
    ze vertelde mij dat ze het meestal al bij 15 weken konden zien ;)
    dat was trouwens bij een babyview praktijk.
    groetjes van Ramona
     
  16. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik was 14 weken en 5 dagen en heb toen een pretecho laten maken.
    Dat kostte trouwens 75€.
    Toen wist ik dus wat het werd :D en dat is later nog eens bevestigd met de 20 weken echo.
     
  17. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    in ochten zit een bureau die vanaf 16 weken geslachtsbepaling doet (€25,- euro 2d + foto's, €50,- dan heb je het ook op dvd) en mocht hij het niet zien kun je gratis terug komen!

    Ik ben er geweest en het was heel duidelijk te zien, hele leuke man ook!

    Aanrader!
     
  18. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Jeetje! Dus het kan nog vroeger... HiHi :D:D:D
    Ik wil het echt SUPERMEGA-graag weten ;)
    Misschien kan ik met 15 weken al hihihihhi...

    -xxx-
     
  19. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Met de 20-weken echo! :D
     
  20. AmanChel

    AmanChel Bekend lid

    6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Met 16 weken geslachtsbepalingsecho gedaan voor 25 euro..
     

Deel Deze Pagina