Wij hebben een Toyota Aygo. Nu ben ik me eens gaan oriënteren op kinderwagens en zo kwam ik tot de conclusie dat zelfs de kleine Bugaboo Bee niet in de achterbak kan. Nu vraag ik me af óf er wel een wagen is die in de Aygo past (laadruimte is nog kleiner dan van een Suzuki Alto). De wagen moet echt heel plat op te vouwen zijn (max. 33 cm breed en max. 95 cm lang). Een wagenbak kan niet, we zitten met z'n 4 in de auto straks dus er blijft geen plekje over. Maxi Cosi wil ik niet gebruiken als wandelwagen vanwege de houding waar de baby dan lang inzit. Het zou dus een heel plat opvouwbaar nestje moeten zijn. Maar dan wel een wagen die helemaal recht ligt is als je 'm plat doet. De wagens die ik heb gezien hebben altijd kuiltjes of hobbels als je de wagen plat doet. Het zou handiger zijn om een gezinsauto aan te schaffen, want áls er al een wagen is die past dan is er geen plaats meer voor een tas boodschappen, om van op vakantie gaan maar niet te spreken (het is onze enige auto). Ik heb de Aygo nog maar een jaar en zou 'm niet graag wegdoen als het niet hoeft. Wie heeft er tips? Of zal ik toch naar een andere auto moeten uitkijken? Groetjes Bosbesje
Wij hebben ook een Aygo, maar gaan straks wel voor een iets grotere auto. We hebben de Quinny Buzz 3 en zelfs deze past niet in de kofferbak... dus hoedenplank eruit en dan kan de wandelwagen ingeklapt rechtop in de kofferbak staan...
M'n vriend kwam met een grappig idee: een dakdrager . Dan kun je ook nog een tas boodschappen in de auto houden.. Ik zou het serieus niet weten, we hebben zelf een station, maar da's ook ivm onze Golden retriever die vaak meegaat in de auto. Maar lijkt me lastig om een kinderwagen te vinden die zo klein op te vouwen is, andere auto is makkelijker te vinden denk ik. Veel succes met je zoektocht!
Wij hebben een quinny buzz en deze past in de achterbak van een aygo. Ik moet dan wel mijn hoedeplank eruit halen maar ik heb hem in ieder geval van de winkel naar huis in de auto gehad
Volgens mij is de bugaboo cameleon het kleinst op te vouwen. Misschien eens zonder hoedenplank proberen? En misschien de bugaboo bee, die is volgens mij ook zeer klein op te vouwen.
Hier geen Aygo maar een Ford Ka waar dus echt niks in de kofferbak past! We hebben alles geprobeerd en alleen de Joolz Day past er in zonder hem helemaal uit elkaar te hoeven halen Die is het dus ook geworden
Hier ook een Aygo en een kennisje ook. Die heeft al een kindje en heeft een Stokke. Zij klapt 1 deel van de achterbank naar voren en dan past het allemaal prima. Je moet alleen niet met zijn 4-en weg moeten, maar dat vind ik zelf sowieso niet zo geslaagd in de Aygo. Succes!
Ik neem aan dat je 'm dan net als H83 rechtop zet? Ik ga eens ff neuzen naar die Quinny. Bij de Bugaboo Bee zit het 'm in de breedte als ie opgeklapt is. Die is 35 cm en de kofferbak is op z'n breedst 40 cm maar bovenin maar 33 cm (vanwege het schuin lopen van de achterbank). Of je moet de wagen een beetje klem erin duwen. Maar dat is niet ideaal. Haha, die dakdrager! Wij hadden het ook al over zoiets. Een fietsendrager maar dan voor de kinderwagen Doordeweeks rij ik alleen of met m'n zoontje in de Aygo en over een tijdje met de baby erbij. In de weekenden en vakanties zitten we dan straks met z'n viertjes. We zijn met z'n drietjes wel met de auto op vakantie geweest maar dan is het proppen en gaat er nog een grote tas op de achterbank mee. Een kinderwagen kan dan echt niet mee. Ik denk idd dat naar een andere auto uitkijken het beste plan is. Ook al zou ik het verdrietig vinden afscheid te nemen van m'n Aygo. Bedankt voor de tips Ik ga de aanbevolen wagens eens bekijken. Groetjes Bosbesje
Ik zit me trouwens zo af te vragen hoe mensen dat vroeger deden. Toen had je van die joekels van kinderwagens en niet iedereen had een grote auto. Gingen ze dan gewoon nooit weg? Ik zal m'n ouders eens vragen hoe ze dat oplosten.
Je kan van de Quinny buzz ook makkelijk de wielen eraf klikken, zo is ie nog wat smaller. Het onderstel ligt bij ons nu onder het ledikantje
Hoe is de wagenbak? Is die ook plat(ter) te maken? Die zou er nog bij moeten in de kofferbak want kan niet op de achterbank erbij. Ik kon niet ontdekken of er een babynestje bij gekocht kan worden. Zie alleen wagenbak of voetenzak.