hallo allemaal, ik ben me een beetje aan het verdiepen in het gebruik van kruiken. wat is nu jullie ervaring? ik lees vaak dat je op moet letten of je kindje zichzelf goed warm kan houden. hoe controleer je dit? doe je door je kindje te voelen of met de thermometer? en als het kindje zich zelf warm kan houden kun je dan als nog een kruik gebruiken, want het lijkt me gewoon ook wel lekker (zelf vind ik dat wel iniedergeval). leg je een kruik alleen in bed om het bedje op te warmen of moet er de hele nacht een kruik in het bedje? zo dat zijn een hoop vragen ik hoop dat jullie me kunnen helpen. groetjes
Controleren of je kindje het warm genoeg heeft doe je in de eerset week meestal door hem bij elke verschoning even te temperaturen, en daarna kun je het meestal zelf wel voelen. Je kunt sowieso de kruiken van tevoren in bed leggen en dan hangt het een beetje van je kindje af of je ze erin laat liggen als je je kindje in bed legt. Wij deden het 's nachts wel omdat Irem zichzelf nog niet echt warm kon houden. Wel ALTIJD zorgen dat er minimaal 1 laag tussen je kindje en de kruik zit, wij legden 'm op de deken. Oh ja en wij hadden elektrische kruiken, die worden wat minder heet dan heetwaterkruiken, dus dat is ook nog een verschil. Maar je zult zien dat je de kruiken na een paar weken echt niet meer nodig hebt, te warm is namelijk ook niet goed. Ik heb ze hier na de eerste weken nooit meer gebruikt.
Hier een heel klein kindje en een hele koude periode waarin ze werd geboren. Maar ze had al snel geen kruik meer nodig omdat ze zichzelf prima op temperatuur kon houden. Wel een kruik in bed is gevaarlijker, want ze raken er te warm van. Wel lekker is het om de koude kinderwagen (die van ons stond in de onverwarmde garage dus erg koud) even voor te warmen en het bedje. Dochter werd anders weer klaarwakker ipv dat ze lekker ging slapen.
nog ff over zo'n electrische kruik, je leest vaak dat die door de kraamzorg niet geaccepteerd worden omdat ze niet warm genoeg zouden worden!!!! ik heb er zelf al een gekocht en laatst uitgeprobeert en was juist bang dat het te heet was. heeft iemand hier ervaring mee
Ik heb er een de belly warmer, door mijn kraambureau wordt deze wel geaccepteerd. Ik vind het ook veel veiliger dan een heet water kruik. Ook deze moet je in een zakje doen nadat hij opgewarmd is en ook deze mag je niet tegen het kindje zelf aanleggen. Dat is veel te warm.
enerzijds.. anderzijds: Het feit dat van zo'n simpel iets, al meerdere soorten zijn, maakt het blijkbaar gelijk wat minder simpel dat je kindje geen kruik nodig heeft, is overigens een grote uitzondering denk ik hoor... en zelfs dan, heb je een kruik nodig. Je kan er gewoon niet vanuit gaan
Inderdaad, de eerste week wordt de temperatuur regelmatig opgenomen. Mijn dochtertje werd in een warme week in augustus geboren, maar heeft ruim een week een kruik nodig gehad om op temperatuur te blijven. Mijn zoontje heeft helemaal geen kruik nodig gehad, terwijl het toen wat frisser was.
Ik heb bij Joey best lang een kruik gebruikt. Meneer wilde gewoon niet slapen in een bedje wat niet lekker was voorverwarmd. Verder sluit ik mij aan bij de antwoorden van Athina. Ik heb geen nieuwe kruiken gekocht overigens, mijn moeder had nog kruiken liggen die bij mijn geboorte zijn gebruikt.(Ik ben zelf 25, vond het idee wel speciaal) Ik heb daar nieuwe rubbers voor gekocht (voor in de dop) en na meerdere keren controleren op lekkage hebben we ze bij Joey in het bedje en de reiswieg gebruikt.