Handige en betaalbare draagdoek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Novella, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Zit er aan te denken om toch zoiets aan te schaffen...

Maar welke is handig in gebruik en betaalbaar?

Ik wil er geen die je moet knopen, dat lijkt me al lastig om alleen te doen.

Heeft iemand tips?

Bedankt!

2. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    dan kom je uit op een ergonomische drager.. google daar eens op zou ik zeggen, en dan vooral letten dat de heupjes goed in de kikkerhouding (m-houding) zitten

3. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    of een waar de knoop niet op je rug zit...

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Als je niet wilt knopen zul je niks aan een doek hebben hihi. Die knoop je namelijk altijd. Een ergonomische drager zal dan meer iets voor jou zijn. Daar heb je heel veel keuze in. Er zijn op Facebook een paar pagina's wasr ik ontzettend veel aan heb. De ene heet draagpraat en daar zitten heel ervaren draagmama's, zij weten vast wel welke drager alleen een klik systeem hebben. Dan heb je ook nog draagdoekenmarkt en daar kun je 2e hands dragers en doeken vinden die te koop zijn.

Hier alvast een lijst met voorbeelden van ergonomische dragers :):

Ergonomische drager/SSC Zachte dragers met (meestal) een kliksysteem. Comfortabel en heel gemakkelijk in gebruik. Merken (o.a.): Vanaf de geboorte: Storchenwiege Carrier , Manduca, Bondolino, Marsupi.
    Vanaf een maand of 5: Rose and Rebellion, Beco Butterfly, Ergo Carrier, Wompat baby
    Specifiek voor peuters: Patapum peuter, Wompat Toddler, Boba Carrier
    Specifiek voor kleuters; Wompat Preschool, Rose and Rebellion Preschool
    Baby-inserts maken een drager niet per se geschikt voor pasgeborenen.
    Mei tai: Middenweg tussen een doek en een ergonomische drager. Meestal vanaf 5/6 maanden.
    Ringsling/ buidelsling: A-symmetrisch dragen, over één schouder. Vooral geschikt voor korte stukjes. Rechtop dragen. Kan vanaf dag één (met neksteun). Buidelslings zijn niet verstelbaar, en daarom niet zo geschikt voor pasgeborenen.

Alvast veel draagplezier!

5. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Ik heb een marsupi breeze . Vind hem wel fijn
    Wil zelf ook niet knopen en dit is met klittenband

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ergonomische drager is dan het handigste

kijk anders even op fb op draagpraat

7. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties!
    Ik denk dat ik idd een draagzak nodig heb, haha!

Ik ga me er effe in verdiepen... tot nu toe lijkt de babybjorn Miracle me wel wat

8. Pikapaas

Pikapaas Actief lid

18 jun 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    En dat is nou met géén ergonomische drager. Die hangt waarschijnlijk hoofdzakelijk aan je schouders en hij is zeker niet breed genoeg voor je kindje. Kijk maar op de afbeeldingen, het kindje hangt op zijn/haar kruis, dat moet hetzelfde voelen als op een racefietszadel gaan zitten met je voeten los bungelend.

9. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee

de babybjorn miracle is absoluut niet ergonomisch, die zou ik zeker niet kiezen! Erg slecht voor de heupjes!

10. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Niet doen. Die is niet ergonomisch (zowel voor baby als ouder) en bovendien allesbehalve betaalbaar...

Wij hebben net als Madelief80 de Marsupi Breeze, omdat ik ook opzag tegen knopen. Schitterend ding tot ongeveer 1 jaar.

Edit: ik was niet alleen met mijn gedachte... :D

11. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
  12. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh echt... heb me maar effe aangemeld bij die fb site... nu nog geaccepteerd worden :)

13. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan ook een aantal dragers lenen bij bepaalde online winkels. Bijvoorbeeld bij Ooiebeest en BabyBij. Dan kan je kijken of een bepaalde draagzak wel écht iets voor jou is. En kan je eventueel ook het knopen toch een keertje proberen :)

14. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Leuk novella. Ik zit er ook dus wie weet zie ik je voorbijkomen :D

15. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb een manduca. Knopen leekmij ook niks. Maar nu heb ik ook een mei tai. En weet je? Die draagt veel fijner. Doordat je hem knoopt sluit het veel beter aan. Ik gebruik nu bijna altijd de mei tai

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb een hele fijne doek te koop staan.

Ik zou zeker wel voor een doek kiezen hoor! Je hebt het knopen zo onder de knie en het is voor jou en voor je kindje heel prettig om ergonomisch te dragen:).

17. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik heb zelf een Storchenwiege babycarrier. Die mag vanaf de geboorte.
    De heupband gaat met een gesp. De schouderbanden knoop je.
    Doordat je die knoopt, kun je 'm strakker/beter krijgen dan met "rugzakbanden" die je afstelt.
    Hoe strakker/dichterbij je je kindje tegen je aan hebt, hoe lichter het voelt.

18. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga nu denk ik voor de ByKay Mei tai deluxe...

Lijkt me wel handig.

Wanneer gebruiken jullie de draagzak/doek allemaal?

19. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Duur en geknoopt (itt wat je in je openingspost vroeg), maar wel een goeie doek denk ik.

Ik gebruikte het voor veel: om zus naar school te brengen, tijdens boodschappen doen (handen vrij, kar vrij), om in en om het huis te rommelen, op uitstapjes en op vakantie... en verder als ze moeilijk tot rust kwam, last had van krampjes (haar buikje tegen de mijne hielp), behoefte had aan mama terwijl mama wat klusjes te doen had (wassen, opruimen,...)

Een draagdoek is breed inzetbaar, en je wordt er ook een beetje verslaafd aan.

20. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja daar wil ik hem ook allemaal voor gaan gebruiken.. thanks.,.

deze is idd duur maar ik mag hem nu cadeau vragen als kraamcadeau van mijn ouders :)

Deel Deze Pagina