We zijn een beetje aan het orienteren wat er allemaal aanwezig moet zijn betreffende de kraamzorg..In de lijst staan 2x kruikenwarmers, voor over de kruiken heen..Mijn zus echter heeft meegemaakt dat deze niet gebruikt worden, maar dat kraamverzorgers altijd hydroflieluiers om de kruiken heen "knuppen".. Vanaf welke week moet je er voor zorgen dat je bed op klossen staat, ookal beval je weet je nu al, zeker in het ziekenhuis? En als laatste vraag...Ik hoor regelmatig dat de spenen van een bepaald merk (ik dacht difrax) door kraamverzorgers worden afgeraden. Ik bedoel met name de spenen met een "vlinder " vormig afmeting. Dit omdat bij deze spenen het mondje van de baby zich hier gemakelijker geheel kan omsluiten en zo de speen dus zou kunnen binnenkrijgen Weet en van de kraamverzorgsters hier over bovenstaande meer? Alvast bedankt! GR CLaudia
Hallo, Kruikenzakken zijn het meest gangbaar thuis. wil je ze niet aanschaffen dan kunnen hydrofielluiers gebruikt worden. Het bed op klossen kun je vanaf week 37 doen. Eerder mag ook wel, soms is het makkelijker in en uit bed komen. Wel even bij de thuiszorg navragen hoelang je ze kunt lenen/huren. Over de speentjes heb ik persoonlijk niet gehoord. Het lijkt me wel als ze gevaar zouden opleveren dat ze niet meer verkocht mogen worden. Ilja