Baby 6 weken in slaapzak?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Liefje13, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter zit op de top van haar krampjes volgens mij. We trekken haar al geen broekje meer aan omdat overal elastiek in zit en dus wat strakker om haar buik zit. Snachts lijkt mij dit koud ondanks dat ze prima aanvoelt in haar nekje. Zou ze al in een slaapzak mogen? En gaat daar dan nog een dekentje overheen?

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Je hebt speciale slaapzakjes bij de HEMA maat 50-62.
    Wij hebben de dunne daarvan en er over een dekentje.

3. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Ik heb er hier 2 van prenatal. Er staat in dat het maatje 60/newborn is. Zo'n gevoerde met mouwen. Die had mijn dochter ook al heel vroeg aan, met een week of 5 dacht ik. Het ziet er wel een beetje michelin-poppig uit maar zolang het hoofdje niet naar binnen door het gat kan is er niks aan de hand hoor! Ze sliep toen ook zonder dekentje, omdat ze al zo beweeglijk was. Dus die dingen zijn warm zat!

4. Veera

Veera Niet meer actief

Zolang de slaapzak goed past, mag het hoor :) wel oppassen dat t icm een deken niet TE warm wordt voor je kindje

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Zolang het hoofdje niet door het hoofdgat kan; is er niks aan de hand. Hier newborn slaapzakken gehad. Hema 50/62 en prenatal 60.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    De jongste kreeg hier in de kraamweek al slaapzak aan snachts. Een van Beeren, dun, smal en met mouwtjes. En dan lakentje en dekentje maar dat is gewoon afhankelijk van hoe warm/koud het is en hoe ze zich op temp houden

7. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    De kleinste van de Hema 50/62 hier vanaf het begin gebruikt! Erg fijn!

8. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Liefje13,

Er is al veel gereageerd met goede adviezen :) Het is inderdaad zo dat een kindje van 6 weken al in een slaapzakje mag.

Belangrijk hierbij is dat het slaapzakje goed past. Een goed passende slaapzak heeft goed aansluitende armsgaten en een aansluitende halsopening, waardoor het hoofdje en de armpjes niet in de zak kunnen verdwijnen.

In de wintermaanden kun je een gewatteerde slaapzak gebruiken, het is dan meestal niet nodig om dan nog dekentje te gebruiken.

Groet, Angela
    VeiligheidNL

Deel Deze Pagina