Hier werd juist gezegd dat die zakken niet gebruikt werden, ivm rollen van de kruiken. Hier dus hydrofieldoeken erom en dichtknopen. Dan met de knoop richting de baby leggen, tussen de dekens. De kruikenzak is hier gebruikt voor decoratie
Hier heeft ze de kruikzakken gewoon gebruikt. Moet er wel bij zeggen dat hij ze niet naast zich in zijn bedje heeft gehad, maar alleen om kleertjes en bedje op te warmen. En idd: In ijzeren kruiken moet je juist kokend water doen. Dan trekken ze vacuüm!
Raar eigenlijk dat de adviezen van kraamburo's zó uiteen lopen! Ik heb een kipkep woller (pittenzak voor babies), maar helaas kon ik alsnog 2 metalen kruiken gaan kopen. Is bij mijn kraamburo echt verplicht. En niks hydrofielluier eromheen, maar een echte kruikenzak. Heb alles bij de hema gekocht, maarja toch wel weer een euro of 30 aan kwijt!
Ik heb de kraamzorg gemaild hierover, ze willen graag de gewone kruiken en de kruikenzakken mogen hier gewoon!
Hier de kruiken echt wel een maand gebruikt, ook in de kinderwagen naar buiten. Ze is in december geboren. Wij mochten gewoon kruikzakken gebruiken.
Wij hadden kruiken en kruikzakken geleend, gelukkig maar want hier zijn ze nooit gebruikt (alleen in het ziekenhuis om het bedje voor te verwarmen, dochter bleef vanaf het begin goed op temperatuur). Volgens mij stonden de kruikzakken hier wel op de uitzetlijst van de kraamzorg. Om het bedje voor te verwarmen als het wat kouder is gebruik ik een elektrisch kruikje, veel handiger dan dat geklooi met heet water en een stuk minder eng omdat hij niet kan lekken.
Kruiken natuurlijk wel maar kruikzakken mocht hier ook niet ivm het rollen! Dus ook hier gewoon een hydrofiel erom heen geknoopt. Sowieso zijn die kruikzakken dus onnodig als je er een hydrofiel om doet, bespaart je weer een paar euro voor iets dat toch niemand ziet.
Die zakken kosten bijna niks bij de hema en zijn best leuk. Ik snap dat lente en zomerbabies er minder gebruik van maken. Maar ik krijg een herfskindje en verwacht toch wel dat ik ze veel zal gebruiken. Ook in de wandelwagen als ik naar buiten ga.
Hier gebruikte de kraamzorg wel de kruikenzak, maar helaas zijn de kruiken en zakken voor de kleine maar 1 keer gebruikt. Kindje was altijd eerder warm dan koud en liep rood aan toen we haar bedje voor hadden verwarmd, daarna nooit meer gedaan. Ik vond ze (zakken+kruiken) zelf trouwens wel heerlijk om te gebruiken op het einde van de zwangerschap toen ik voorweeën had.
Wij mochten er inderdaad alleen hydrofiele luiers omheen doen! Reden is dat je daar een knoop inlegt zodat deze nooit tegen de baby kan rollen. Ik had 2 kruikzakken maar bij beide kinderen dus niet gebruikt.
Dit. Wij hebben ze ook geleend en zelfs hartje zomer met 30 graden moeten gebruiken. Maar dat hoefde niet zo lang, dus ik was blij dat wij ze niet zelf hadden aangeschaft. Wij hebben gewoon kruikzakken gebruikt. Gekocht via MP, als nieuw en spotgoedkoop!