Oei daisy, geen goed begin van het nieuwe jaar zeg. Heel veel sterkte. Heb je veel pijn?? En vaak is het de dag erna nog erger ook. Gelukkig heeft J. de val goed doorstaan.. Racebabe, ga voor je duimen dat de gesprekken succesvol zijn!
Oei Daisy, gelukkig heeft J niets, maar wat zal jij een pijn hebben zeg. Hopelijk trekt de pijn snel weg meid. Je kan er zeker niets tegen in nemen, omdat je borstvoeding geeft of wel? (ik heb er geen ervaring in) Anders gewoon doen hoor. Racebabe, ik duim voor je dat je volgende week goed nieuws krijgt, na dit 2e gesprek. Het lijkt me ook niets om fulltime thuis te zijn. Hier ook even ego: Zondag en maandag heb ik last gehad van buikgriep en nu ligt Barry ziek op bed en hoor niets anders dan dat bijna iedereen ziek is in mijn omgeving. Ben bang dat strakjes Britt haar verjaardag in het watervalt door die vervelende buikgriep, niet dat de zieken welkom zijn, maar zou het wel leuk vinden als er niemand ziek is en iedereen lekker komt feesten. Donderdag wilden we eigenlijk naar de winterefteling gaan als het droog is, maar het zal nu waarschijnlijk niet doorgaan doordat Barry ziek is. Hoor nu net op het nieuws ook weer iets over die mex. griep......
Vandaag met Jinte weer naar het cb geweest. Ze was de vorige keer n.l niet zoveel aangekomen. En ze wilden graag dat ik wat vaker met haar kwam. Gelukkig is ze dit keer wel goed aangekomen en volgt ze netjes haar lijn. Wel aangegeven dat ze nog steeds dagen heeft dat ze heel veel huilt vanwege krampjes. Kreeg ik het advies om meer rust en regelmaat aan te brengen. Nou dat gaat hier niet lukken hoor. Ik ben al lang blij dat ze een super nacht-dagritme heeft. En ik weet dat het huilen echt van de pijn komt en niet omdat ze een huiluurtje heeft of een te drukke dag heeft gehad. Nou ja, ik ga volgende week wel even snel langs zonder Jinte. Moet n.l. nog een geleend boekje terug brengen. Volgende week maandag moet ik ook al met haar naar de HA. Zo zijn mijn dagen direkt vol. Heb daar niet zoveel zin in zo in de laatste weekjes van mijn verlof! Grr, waarom zeg ook niet gewoon dat het super gaat? Of trek ik mijn mond open als ik vind dat het een advies van niks is! En dat terwijl ze bij mijn CB best open staan voor je eigen inbreng. Maar zodra ze het gevoel hebben dat er een "probleem" is, springen ze er bovenop. Hebben ze eindelijk weer iets te doen...
ach maranka. wat is dat cb toch waardeloos he? misschien kan je anders beter even vragen aan je huisarts of je naar een kinderarts mag gaan? misschien dat die de gouden tip heeft!
@daisy: jeetje wat schrikken zeg!! gelukkig heeft j niks, jij veel beterschap! @ taby: heh wat naar! hopelijk kunnen jullie het gewoon lekker vieren mert iedereen. beterschap voor barry! owjee toch niet weer die vervelende mex. griep! @sam: fijn dat de kids weer goed gekeurd zijn! @racebabe: ik duim voor je hoor! @maranka: hoe is het bij jullie?
Daisy jeetje zeg... Ook de reden dat ik nu met de glasheid R liever even niet draag, dan liever m'n wandelwagen/ cq rollator! Gelukkig J niets maar beterschap voor jou zeg! Bah!! Taby: Hopelijk toch nog feestvieren!! Niets aan zo!! Maranka: Wat vervelend zeg.. En wat je typt, snap ik zooo goed. Inmiddels houd ik m'n mond niet meer en helemaal niet als ze aankomen met Rust en regelmaat.. Aangezien ik zelf heel erg ben van de rust en regelmaat hoeven ze daar bij mij niet meer mee aan te komen. Daarnaast zie je zelf heel goed dat je kindje pijn heeft, wat je zelf ook zegt!! En over het heen en weer gaan, nou meis, ik heb een half jaar niets anders gedaan :S .. Vanmiddag ben ik weer even op het werk geweest en 200x hetzelfde verhaal gedaan maar goed, ik zei ook op een gegeven moment ben je gewoon zo klaar met die bezoekjes hier en daar.. Dan weer kinderarts, dan huisarts en dan komt die verrotte spreidbroek en zo kan ik nog even doorgaan . Niet dat het zo erg is, neej maar het komt er wel weer bij! Je wilt gewoon lekker thuis zitten en zo nu en dan leuk op pad en niet constant naar artsen etc. Dus van mij krijg je een dikke knuffel!!!!
Ja Sam, wat dat betreft valt het nog mee met ziekenhuis en artsen bezoekjes hier. En heb ik vergeleken met jullie nog niet te klagen. Maar ben blij dat je helemaal begrijpt wat ik bedoel. Net wat je zegt je wilt gewoon leuke dingen doen als je er even tussen uit kunt en geen verplichte doktersbezoekjes. Liever lekker een dagje naar Emmen of niet dan ! Wat dat betereft heb ik het hier goed. Ik heb denk ik veel vrijheid omdat Paranka altijd thuis is. Maar om er toch nog even uit te zijn voor ik weer ga werken heb ik een midweekje weg geboekt voor ons viertjes. We blijven gewoon lekker in Drenthe, maar hebben wel een heel luxe huisje met bubbelbad enz. Kim, ik denk dat ik idd maandag maar even aan mijn eigen HA ga vrgaen of ze me wil doorverwijzen naar de kinderarts. Er is wat dat beteft al heel wat heen en weer gebeld over Jinte met de kinderarts, maar ze is nog nooit gezien door de KA. Eerst niet met haar weinige ontlasting en vervolgens ook alleen maar telefonisch overleg geweest over de verborgen reflux. En nu dus de krampen. Ik ben overigens bang dat er niets anders op zit dan de gebruikelijke middeltjes te proberen tegen de krampen en de tijd uitzitten tot de darmen volledig gerijpt zijn... Maar je kindje in zoveel pijn zien en dat er dagen tussen zitten dat ze van 2 uur 's middags tot 10 uur 's avonds hartverscheurend huilt is verschikkelijk....
En idd meis, lekker even midweekje eruit met z'n 4tjes! Heerlijk. Wij gaan in juni als het goed is!!!
Vandaag was het een goede dag! Voedingen gehad om.. 7.00 9.00 11.00 16.00 20.00 en dan straks nog een voeding rond 23.30 denk ik. 's morgens dus om de twee uurtjes. 's middags laat ze op een goede dag weer wat meer tijd tussen en dan is het 's avonds vaak weer om de twee uur. En dan laat ze er 'snachts toch wel een uurtje of 6 , 7 tussen. Kom meestal uit op 8 voedingen. Ze drinkt meestal 20 a 30 min. maar alleen de eerste 10 min effectief. Maar laat pas na 30 min los. Ontlasting: 1 a 2 x per 3 dagen een poepluier. dunnig, soms was slijmerig en met wat donkerder stukjes erin. Geelig/oranje van kleur.
Maranka, hopelijk kan je huisarts je even naar de ka laten gaan, dan heb je zelf misschien ook een wat beter gevoel erbij. Zo'n CB kan soms van zulke rare adviezen geven. Rust en regelmaat is inderdaad wel heel belangrijk, maar je kan dat ook te gek maken hoor. Als je dan eens een dagje uitgaat, dan is je kindje niets gewend en helemaal van slag. Lekker joh om nog een midweekje weg te gaan, geniet er maar lekker van.
@Sam: Ik normaal ook niet. Ik denk met wagen was ik ook onderuitgegaan. DaisyMan glibberde ook. En we zagen nog veel meer mensen bijna uitglijden op hetzelfde punt.
Daisy Veradelijk hè.bah.snap dat je r niet om gevraagd hebt hoor.knuffel. maranka hmm.niet overdreven veel voedingen maar wel vlot s.ochtends en savonds helemaal als je zolang zit.lukt t niet om eerder af te koppelen?ik dacht misschien drinkt ze veel omdat ze zich niet lekker voelt maar door t vele drinken weer krampjes krijgt maar dan zou je zeggen dat ze ook veel groene ontlasting krijgt.hmm.
@maranka: wat sneu dat jinte zoveel pijn heeft meid! hier ook beide flinke krampjes gehad maar helaas niet echt wat kunnen vinden dat hielp. alleen babymassage als luna dan krampjes had kon ze moeilijk poepen op dat moment, als ik dan babymassage gaf poepte ze tijdens die massage en zag je de opluchting. misschien heb je daar wat aan? mijn vriendin is gisteravond bevallen van een zoontje! ben zo blij!
ik las gister dat er al 2 gezonde kindjes overleden zijn aan de mexicaanse griep! bah ik vind datzo eng he.. milan is vorig jaar ingeeent weet iemand of hij nu dan nog beschermd is? ons meisje niet iig, ik ben toen ingeeent toen ik zwanger van haar was maar dan was ze alleen de eerste maanden na haar geboorte beschermd.
meis er gaan ook jaarlijks veel kindjes dood aan rs virus en de gewone griep hoor. laat je niet gek maken. die kindjes zullen echt wel wat gehad hebben alleen was dit nog niet ontdekt. als je kindje is ingeent dan is ie alleen ingeent tegen die variant maar helaas komen er van de griep vaak meerdere varianten of ze muteren. maar laat je niet gek maken. ik ken meerdere mensen die het hebben gehad vorig jaar en ja het is een heftige maar wel gewone griep die na een paar dagen gewoon weer weg is!