Kruimels en Spruiten deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wicjuh, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0

Ahh wat lief!! DAt is ook leuk om te horen. Kunnen wij het niet alleen goed met elkaar vinden maar ook de jongens GEWELDIG toch!!!

Hoe laat ben je bij mama zondag?

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hmmm balen, dus dat zegt niets... Had goede hoop voor dit weekend.
    Het is wel voorbij gevlogen he?

3. ProudMum

Wen ik overleg even met Mike, je hoort van mij!

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Wordt wel mooi weer :p.

En het is zeker voorbij gevlogen. Gister al mijn gegevens mee naar huis gekregen. Klossen staan dit keer standby, bijna alles ligt klaar. Tis echt een kwestie van tijd nu.

5. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ Daisy : meis, ik hoop dat de komende weken niet hetzelfde verlopen als toen. Beetje voorwerk is goed, maar dat was wel heel vervelend. Lukt het opruimen een beetje? Ben je er al bijna doorheen?

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Dank je. Pijnloze voorwerk is begonnen. Hopelijk doet het ook wat ;).
    Opruimen schiet met hulp al aardig op.
    Het echte nog belangrijke is adressenlijst, vluchttas (ook voor S.?), en uitzoeken of rubber van mijn kruiken nog lekdicht is.

Wordt al weer klein beetje zenuwachtig, terwijl ik dit toch al eens eerder heb gedaan....

7. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

hello!

kim: gewoon via avent kan je ALLES kopen hoor. MAAR: ik vind het ook super dat je doorzet. ik ben half half aan het doen helaas. puur omdat ik niet genoeg afgeef voor lily dus des temeer bewondering voor jouw!

Truus: sorry geen idee. sterkte joey! voel je je zelf al iets beter?

maranka: veel pleizer vandaag!

8. mamastarlight

truus: jeetje ik krijg ook kippenvel hoor...en wat lief van jesse :D

Daisy: o dus herkenbaar voor je. succes meid met de laatste loodjes!

9. ProudMum

hier een hangerig ventje op schoot. Vanmorgen om 8.15 zaten we al bij de HA. Hij noemde het luiereczeem [toch gewoon een schimmelinfectie?] en hebben een zalfje gehad.

Vrijdag gaat joey logeren bij oma, mama en papa hebben een qualitytime weekendje

10. mamastarlight

groot gelijk truus: veel plezier alvast!

joey beterschap!

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ach ja ik wil het gewoon goed doen voor sydney. had bij donique ook erge spijt dat ik niet doorgezet had dus wil nu gewoon proberen 6 maanden volledige borstvoeding te geven. mag best af en toe een flesje kunst maar het liefste gewoon volledig borst.

ben erachter ze reageert werkelijk waar op alles:
    -melk
    -ei
    -caffeine (cola)
    -chocolade
    etc etc etc. dus als ik dat allemaal niet eet zal het best goedkomen!

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Knap hoor dat je zo doorzet Kim.

Ik ben er nog niet over uit wat ik wil. Denk dat ik wel borstvoeding ga proberen, maar niet koste wat het kost denk ik. Toen ik net zwanger probeerde te raken heb ik altijd geroepen dat ik flesvoeding ga geven, ben nu al wel van gedachte veranderd dus dat is al heel wat haha.

Nog even een vraagje: Wie van jullie heeft wel of niet zwangerschapsgym/zwemmen/Samen bevallen etc. gedaan en waarom wel/niet? En zou je het weer zo doen of niet?

Ik voel namelijk niet echt wat voor zo'n cursus, maar ben anderzijds weer 'bang' dat ik dan minder goed voorbereid de bevalling inga.

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Twee keer zwangerschapsgymnastiek volgens mensendieck gedaan. Had tweede keer geen zin, maar vind nu toch fijn dat ik ben gegaan (opfris).

@Avent: Is alles van te krijgen. Maar Medela Pisa krijgt betere beoordelingen. Ik heb Ameda als goeie opvolger.

Samantha drinkt sinds twee weken ook ineens weer melk, vaag!

14. ProudMum

Ik heb niets gedaan Zora, ik weet ook niet of ik bij een 2e naar een cursus ga

15. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    waar kan je alles van avent krijgen dan? kan nergens nieuwe borstschelp en onderdelen voor handkolf vinden?

zora nee niets twee keer en twee keer bevallen hihihihi. geloof me je lichaam verteld je wel wat je moet doen!

16. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ Zora : hier Samen Bevallen gedaan. Erg leuk, goed bevallen (woordspeling :p ;)). Helaas niet nodig gehad ivm geplande ks, maar had het denk ik wel erg fijn gevonden dan manlief me met bepaalde dingen kon helpen qua ontspanning etc. Een cursus voor mij alleen wilde ik niet, en nu ga ik ook niet weer iets doen; geen opfriscursus en ook geen cursus gymnastiek oid verder.. niks voor mij.
    Heb altijd begrepen dat de vk je echt wel door de bevalling heen helpt hoor, en je lichaam doet de rest (al heb ik wel in tvprogramma's gezien dat sommige mama's tijdens de bevalling echt verkeerd ademen/persen, zonde van de inspanning!).

@ MamaS : jammer dat je half half doet. Als je gaat bijvoeden met flesvoeding, neemt je bv alleen maar verder af. De beste oplossing bij minder productie is veel aanleggen en eventueel extra/meer kolven. Dan gaat je productie echt wel omhoog.
    Meestal is half/half het begin van het einde van de productie...zou zonde zijn.

@ Kim : goed bezig meis! ;)

@ Truus : hoop dat het zalfje helpt, hoe het ook mag heten wat ie op zn billen heeft... lijkt me erg naar voor Joey. :(
    Fijn, een weekendje weg samen!

@ Daisy : heb je dr al voorbereid dat ze moet gaan delen? ;) Of is dat juist de reden dat ze weer wil?

@ nog eens Zora : leuk dat je erover denkt bv te gaan geven.
    Ik moet wel eerlijk zeggen : begin er goed overtuigd aan. Als je niet heel zeker bent van het feit dat je het wilt geven, wordt het waarschijnlijk niet wat... het vergt veel inzet, moeite en tijd, weet ik uit ervaring en kan je van bijna iedereen die het geeft of heeft gegeven, horen.
    Ze zeiden toen bij F ook tegen me : je gaat bv geven of niet. Je gaat het niet proberen, want dan wordt het niks. Hard, maar eigenlijk wel waar. De overtuiging is echt nodig om het succesvol te maken.
    Wel waar: als het goed op gang is en je bent beiden gewend, is het geweldig genieten en geweldig makkelijk hoor! Altijd op temperatuur, altijd bij de hand. ;) :)
    Verder : volg een cursus bv oid, als je het echt wilt doen. Heel nuttig, vooral als je bij en direct na de bevalling geen mensen om je heen hebt die je ermee kunnen helpen (om wat voor reden dan ook).

@ Daisy : vooralsnog pijnloos dus, das mooi. :)
    Hoop dat het wat doet.

17. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @ kim : geen idee waar je avent spul kan kopen. Online misschien?
    Ik heb zelf (ook) een medela.

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Website van Philips Avent zelf. Staat een
    PDF met extra schelpen, rubbers, motor en noem maar op. Overigens de kleine witte membraantjes, krijg je gratis als je belt. De punt versie zuigt nl beter vaccuum dan de ster-versie.
    Ik heb wel een avent-handkolf ;).

@BV. Wat Wic zegt klopt. Het kost inspanning en doorzettingsvermogen. En voorbereiding is heel belangrijk. Ik heb alleen de cursus BV die bij zwangerschapsgym werd gegeven gevolgd. Verder goed ingelezen. Boek van Mary Broekhuizen en een boek van Stephan Kleintjes. Verder veel info te vinden op borstvoeding.com

@mamas: Al een lactatiekundige ingeschakeld? Want ook hier klopt wat Wic zegt. Als jij aanvult met kv, wordt is de vraag minder, en loopt je melk terug. Dat zou zonde zijn. Zijn de dagen dat je minder had niet gewoon regeldagen geweeest?

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    @S en BV.
    Ze stopte van het een op het andere moment. En heeft ca 3 weken geen melk gevraagd, en ineens wilde ze dus weer.
    Ik heb haar (geloof ik) wel goed voorbereid op komst baby, dat die alleen melk drinkt.

20. ProudMum

Zo ik ben even crea geweest in ons aquarium! Qua vis is het leeg, 5 bijltjes en 10 kardinaaltjes we gaan over op ander vis namelijk.
    bij deze een foto van mijn inspanningen!

Deel Deze Pagina