mijn meisje ligt al een tijdje heerlijk te pitten! gelukkig maar ! dus ik ben wel gerustgesteld. leuk tipp lekkker shoppen met manlief. koop je niet teveel? hahahahahha wel in de eerste maatjes wat meer kopen. die krijg je niet en als je net als ik een spuger hebt blijf je verschonen! het was trouwens bij donique echt haar darmen. ze schreeuwde het uit . echt zielig. weet een van de mama's waarom je geen chocolade mag eten tijdens de borstvoeding? gr
Oh, mag dat niet . Ik denk vanwege da cafeine die ook in chocola zit. En sommige kindjes krijgen er krampjes van, dacht ik. Maar ik eet gewoon chocola. En geef volledige borstvoeding.
Maar van een badje krijg je geen verhoging. Daar koelen ze juist van af. . Zei CB dat ik een badje mocht doen als ze verhoging zou krijgen van de vaccinatie nl. Idd even goed in de gaten houden.
ik ga haar voorlopig ff tempen bij het verschonen . maar even het zekere voor het onzekere neme. ik vind het alleen zo zielig met die darmpjes. als ze moet poepen ligt ze de hele tijd te persen helemaal rood en gilt het uit. ook bij windjes is dit zo. hysterisch gillen is het dan? kan ik hier wat aan doen met de bv. ik zag op internet dat je olie door de voeding moet doen maar ja met bv word dat toch lastig?
kim, ik kan me voorstellen dat je je een beetje machteloos voelt als je ziet dat je kleintje pijn heeft hoor. dikke knuffel voor jullie allebei en misschien komt rox dalijk wel met een tip voor het moeilijk kunnen poepen.. mieke leuk hoor, dat jullie fijn naar het hartje kunnen luisteren, is ook weer een geruststelling voor jou he?
Je kunt opletten op wat je eet. Als middeltje heb ik uiteindelijk Cinababy van VSM gebruikt, en een warm kruikje op het buikje. Cinababy hiel heel goed, gebruiken meer mama's voor de ontlasting. Terwijl het voor de krampjes is .
@ Rox : feli met de uitslag! Toch een opluchting he? Controle is nix mis mee! @ Kim : chocolade kan idd krampjes geven, daarom niet of met mate tijdens bv. Ik zou even over mn eetpatroon gaan als ik jou was, en kijken of er iets in zit wat krampjes kan veroorzaken of gevoeligheid/allergie. En anders is het helaas niet anders Faylinn heeft ook heel erg krampjes gehad, heel naar om te zien en te weten dat je er niet veel aan kan doen. Wat bij Faylinn wel hielp was om dr op je arm te leggen met buikje steunend op arm/hand. De druk erop was prettig voor dr. En we hebben zo'n gelpack (bij drogist te krijgen). Die kun je opwarmen in de magnetron en ook dat vond ze erg prettig. 1 troost : meestal is met 3 maanden voorbij ... En verder : tot 38,5 is het bij een beebje idd verhoging, boven de 38,5 is het koorts. Als het badje erg warm is, kan de temp wel wat hoger aangeven daarvan hoor! Hier wel iig. Overigens moet je het idd bij verhoging ook goed in de gaten houden ja, regelmatig tempen. Het rare bij die kleintjes is dat ze wel snel verhoging hebben, maar het vaak ook zomaar weer weg is.
Nee hoor kim, ik koop niet te veel... Dank je voor de tip over de kleine maatjes. Mama's wat trek je je kindje voor kleertjes aan als je uit het ziekenhuis komt?
@ Jannegie : heel vergeten te zeggen : JALOERS! Klinkt echt super, je droomhuissie! Je beschrijving van die overdekte veranda .... aaaaaaaah, geweldig! Maar je niet te druk hoor. Als het niet af is, dan niet. Wordt behelpen maar ook dat gaat vast helemaal goedkomen hoor!
(welke tip ? ff gemist ) Wij hadden geloof ik een rompertje, broekje en shirtje met lange mouwen aan. En sokjes. En helemaal ingepakt in zo'n maxi-cosi inpakzak (ahum, tis al laat ..hoe heet zo'n ding ook al weer? ). Maar goed... dat was ook in maart he? Dus ze moest ook goed ingepakt worden.
Kim, geef Donique maar even een knuffel van mij! en sterkte met de kleine. Lins, zeker een hele geruststelling, nu weet ik gewoon dat ons kleintje het gewoon nog goed doet zeg maar Vanmiddag controle gehad bij de vk! Zo stom, de afspraak was om 17 uur, gaat mannetje in eens aanstalten maken om 16.30... ik zeg waar ga jij heen. Ja ik heb nog 2 afspraken.... maar we moeten zo naar de vk.... oh, is dat zo, helemaal vergeten dan. Ben ik maar alleen gegaan, maakt ook niet zo heel veel uit, maar hij wilde toch wel graag mee. Lekker veel kunnen vragen en weer veel info gekregen. Bloeddruk was heel goed, ondanks de druk, stresse en harde werken van de afgelopen tijd 95/65 Ze had het nog even over de uitslag van onze combitest, dat die zo goed was en dat ze dat nooit eerder mee had gemaakt. Verder verloopt de zwangerschap heel goed vindt ze. Had nog even aangegeven dat ik toch wat onzeker was en de tijd tussen 12 en 20 wk echo zo lang vond en dat je dan niet weet hoe het met de kleine gaat. Bood ze aan om nog een echo te doen zodat ik weer gerustgesteld zou zijn. Joehoe... en ze heeft echt heel uitgebreid verteld. Kleintje lag er mooi bij, zag heel duidelijk de ruggegraat en de ribbetjes. Zelfs echt het gezichtje mooi gezien, lipjes en de oogjes. Placenta lag wat aan de bovenkant, waardoor ik de kleine pas wat later zou voelen, dat terwijl de vrouw bij de 12 wk echo juist zei dat de placenta aan de achterkant lag en dat goed was...? wacht het maar af. En een mooie foto mee gekregen. Die zal ik morgen even in mijn album zetten. Oh en ik heb vandaag de reispapieren opgehaald, joehoe vakantie komt steeds dichter bij.
hihihi, kim zei dat zij wel veel in de kleinste maatjes had gekocht omdat je die niet zoveel krijgt en dat als ik de pech had net zo'n spuugerd als zij te hebben ik zou blijven verschonen en wassen... Die tip... Ik snap welke zak je bedoelt wic... Ik zag zo'n schattig pakje (broekje, shirtje, vestje), en vroeg me af of dat geschikt zou zijn als we uit het ziekenhuis komen....
fijn mieke, dat alles zo goed en leuk was bij de vk... Misschien niet goed begrepen/gelezen, ben je nou uiteindelijk alleen gegaan, of is san meegegaan?
Hihi nee alleen gegaan. Wilde mijn schoonmoeder nog meevragen maar wist dat ze net op de fiets bij oma weggereden was, dus dat zou ze dan niet halen. Vond ze natuurlijk erg jammer achteraf.
Oh, hihi ja. Ja, klopt wel. Je krijgt vaak iets groter ja. Pas ook op dat je teveel in 50 koopt... Faylinn heeft wel een tijd die maat aangekund, maar er zijn veel kindjes die daar zo uit zijn gegroeid, als ze het al aankunnen. Overigens is het ook zo dat je met hetzelfde gemak manlief naar de winkel kan sturen om even wat bij te halen bij de Hema ofzo, tekort aanvullen is niet zo moeilijk. Wel zonde om veel te hebben liggen wat je misschien heel niet gebruikt uiteindelijk. Het kost allemaal al genoeg.