Kijken of ik het goed uit kan leggen denk niet dat Zora daartoe in staat is: Normaal gesproken rijpt er in het gehele process maar een eitje of bij een normale meerling, meerder eitjes. Bij de behandelingen wordt het stimuleerd om meer eitjes te produceren zodat er meer kansen zijn. Zijn er eichter te veel eitjes te groot (technisch gezien dus meer dan 2) praat je over overstimulatie en wordt het te link. Dit is even een korte uitleg hoor, ligt veel ingewikkelder en er zijn regels waar vanuit gegaan moet worden bij de behandelingen. Zonder clomid zal dit dus "goed" zijn. dus volgende maand halve tabelletjes kan een goed kans geven.
Daar heeft het dus niets mee te maken, dit wordt gezien als overstimulatie bij de vrouw. dus voor alle andere processen en dan gaat het niet door. dat zijn de voorwaardes van de behandelingen
jullie? ik voelde me niet aangevallen hoor. maar meis wij hebben geen verstand van deze zaken dus . en wij willen haar ook gewoon bijstaan en als wij dan iets zeggen (ikdus in dit geval) wat niet klopt dan moet je het gewoon uitleggen en liever niet zo reageren het is geen domme opmerking van ikdus zij weet ook niet beter. en niet geschoten is altijd mis. als het deze maand door gewoon klussen raak zou zijn en het zou een meerling zijn zou het een wonder zijn. en ik geloof dat zora ook superblij zou zijn met een tweeling ofzo!
even een fustratie uitspreken: ik hoor hier zo duidelijk dat er zo veel onduidelijk over is als je er niet mee te maken hebt, en het is voor de meiden die in het process zitten zo moeilijk dit uit te leggen. bovendien kunnen sommige goed bedoelde opmerkingen dan zo "dom", over komen dat je bijvoorbeeld heel gefustreerd raakt en dat heb ik nu een betjje dus neem mij dat maar niet kwalijk, ik weet dondersgoed dat jullie er niets aan kunnen doen maar dit gevoel overvalt me even.
Er zijn deze maand geen kansen meer. Ze heeft overstimulatie dus volgende maand pas weer een nieuwe kans. normaal proberen blijft te riskant. En ik begrijp dat ik misschien neit zo moet reageren, maar begrijp ons ook geen kwade gevoelens hoor
Maar bij andere meiden hier die clomid hebben gebruikt rijpten ook meerdere eitjes en nooit van gehoord dat ze er niet voor mochten gaan. Vandaar dat ik het raar vind. En ik vraag me af Zora, zouden jullie het dan erg vinden om een tweeling te krijgen....? Knuf hoor meid voor als ik een beetje doordraaf, bedoel het goed.
Oje Zora, wat verschrikkelijk balen. Ik hoopte zo op goed nieuws voor je. Weet even niet wat ik moet zeggen....
Heb zelf net heel goed nieuws gekregen bij de controle, maar vind het nu ineens niet zo belangrijk meer....
Natuurlijk wel! meiden ben er vandoor. wordt geen Winterbergen dit weekend maarw at het wel wordt... Fijn weekend!
Hoe zou het met Linds zijn en hun uitslag. Jannegie, vertel maar gewoon hoor! goed nieuws is toch ook altijd fijn.
Ja nu Linds haar uitslag nog. Hopen dat dat meevalt. Ik heb mn moeder al even gebeld met het nieuws. Alle waardes waren weer prima. Hou wel steeds meer vocht vast. Komt ook een beetje door de Ikea gisteren . Maar ik heb in ieder geval al 2 centimeter ontsluiting! Dit hoeft nog niets te zeggen over wanneer de bevalling begint, maar in ieder geval is mn baarmoeder goed aan het werk en ze zei dat het heel goed voor het kindje is.
Nou sorry dat wist ik dus allemaal niet steenbokje.. En ik hoop ook niet Zora het allemaal verkeerd op vat. Ik heb mij nooit helemaal verdiepd in IUI enzo. Ik heb ook alleen precies het zelfde begrepen als Mieke.. En ik heb ook vaak gelezen dat als ze een ronde over moeten slaan met IUI ofzo omdat de kans te groot is op een meerling dat ze het toch gewoon "zelf" proberen die ronde omdat een meerling hun niets uit maakt. Maar elke ziekenhuis en keuze is anders en ik bedoelde er niets rots mee. Maar toch bedankt dat je hebt verteld over de over stimulatie.
steenbokje prettig weekend meis. veel plezier . ik weet heus wel dat je het niet zo bedoeld ! jannegie. dat had ik ook 2 cm toen werd ik gestript en 's avonds wazs het al 4 toen werden mij vliezen gebroken en 10 uur later was donique er!
Ow Jannegie, toch wel spannend. Maar wat hebben ze dan gezegd, je hebt 2 cm ontsluiting en dan... Kan dat dan nog dagen zo blijven zitten die 2 cm en niet verder gaan of zo? Wachten ze het gewoon af? Of moet je van de week weer terug komen of komt de vk even langs... tenminste die altijd bij jullie langs komt dan
Hi meiden, Ben pas net thuis dus had geen kans om eerder te reageren meiden. Mannetje en ik hebben het advies gekregen deze maand beschermd te klussen, maar dit doen we dus NIET. Het zou wel heel toevallig zijn als er vier langzame zaadjes naar vier eitjes zwemmen. Daar komt bij dat 1 van de 4 een lege follikel kan zijn maar daar kun je nu niets over zeggen daarom krijg ik de volgende ronde met dag 2 een uitgangsecho dan kijken ze hoeveel follikels er dan zitten en hoe groot ze zijn en die tellen dan niet mee want die zijn leeg anders zouden ze gesprongen zijn en er niet meer zitten. We proberen het deze maand dus toch gewoon zelf al verwachten we er niet veel van. Ikdus: Ik vatte je opmerking niet verkeerd op hoor, ik weet dat het goed bedoeld is en inderdaad proberen we het gewoon deze maand. Steenbokje: Vind het super lief dat je het voor me opneemt meis. Ik snap dat je soms heftig reageert omdat je in hetzelfde schuitje zit. Knuffel. Mieke: Jij hebt in zekere zin wel gelijk, maar ik heb op dag 10 al 4 eitjes groter dan 12 mm. Als er nou een paar kleiner waren dan 12 mm hadden we wel gewoon door kunnen gaan, het hangt dus van de grootte af. Verder verschilt het ook per ziekenhuis hoe er mee om wordt gegaan, maar over het algemeen wil het ziekenhuis het risico op meerlingen niet lopen. Hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd. ik heb echt een pesthumeur momenteel omdat ik mijn tranen een beetje verdring: arme mannetje haha....nee hoor, we zitten nu lekker samen aan de borrel. Meiden fijne avond! Liefs Zora