Goedemorgen meiden. Allemaal een gezellige 1e kerstdag gehad. Hier wel hoor! Verwend zoals ik al zei.(zag per ongeluk het bonnetje van de oorbellen, is niet mis) Gister heeft mijn moeder ons heerlijk verwend met het eten. Paps die vol trots met zijn hand op mijn buik zat te voelen hoe ons ukje de hik had, hihihi. Stopt ie me nog stiekema wat geld toe lief hoor. Vandaag is het lekker niks doe dag... tenminste er zit wel even een wasje in de machien en even het winterdekbed te voorschijn toveren want het begint nu wel koud te worden onder het zomer dekje. Helaas moet er ook nog gezogen worden, maar dat kan in etappes. Verder wil ik alleen even met mijn gezicht kort onder de zonnebank, ik zie zo bleekjes. Racebabe, ik denk ook dat je mannetje er nog niet helemaal aan toe is. Misschien vind hij het toch iets te snel en is hij bang voor jullie stabiele relatie die jullie nu hebben. Truus, nogmaals beterschap met je oor hoor. Wic, mijn buik zit me ook niet echt in de weg, dus laat hem nog maar lekker knus bij me zitten. Wil er gewoon nog even van genieten hoor. Gister stonden mannetje en ik samen even in de babykamer. Toen zei ik zo van, raar idee dat daar straks onze zoon ligt, ja he zei hij terug, hihi wel schattig hoor. Wendy, wat is Jesse een zoet ventje zeg. Lief! Oja en deze dagen gaan we ook aan het idee van het geboortekaartje werken. En ik wil de adressenlijst afmaken, ook met de zakelijke adressen van mannetje er bij. Is dat weer klaar.
Hier even het berichtje hoe de bevalling is gegaan van de 3e febr. mama! Iedereen bedankt voor de vele felecitaties Het was inderdaad een hele grote kerst verrassing, uiteindelijk is ze geboren op 24 dec om 23.34 na 31 weken en 4 dagen ruim 2 maanden te vroeg dus. Ze is 40 cm en 1614 gram en is een sterke baby alles ziet er erg goed uit. Met moeders gaat het ook goed wel zwaar zo'n spoed keizersnede. Het was zeer onverwachts zeker omdat we nog zo lang moesten om half 11 verloor ze wat vocht en een paar minuten later braken de vliezen en was de navelstreng direct al te zien. Dit gelijk doorgegeven aan de verloskundige die inmiddels al onderweg was en zij heeft alles opgetrommeld. Dus met de ambu naar het ziekenhuis en daar stond de OK al klaar Doordat er iets mis was gegaan met het catether werd een nodige keizersnee ineens erg spoed en nog geen 2 minuten dat we de ok in kwamen hoorden we het gelukzalige geluid van Katie. Een echte kerst verrassing ! Al met al weinig tijd gehad om het allemaal mee te maken we vinden het nog steeds raar dat we nu al papa en mama zijn. Groetjes en zodra mams het ziekenhuis uit is zal ze jullie wel bijpraten.
Lekker Truus, zondag jullie bedje. Wij kunnen ook niet wachten en zeggen iedere dag wel, was ie er maar!
Nou idd Mieke! Morgen naar IKEA even ander beddengoed halen, aangezien we alles nu nog 1,60 hebben hahah
Hoi hoi, Truus, jeetje zeg wat een nieuws zo met de kerstdagen. Hey Jannegie, je bent echt sterk zeg. Knap hoor. Heb je al een tepelhoedje geprobeert? Ik weet niet of het echt wat is hoor, maar heb er weleens van gehoord. Gisteren goed verwend bij mijn ouders, kleertjes, reisbedje, voedingskussen en kadobonnen van een babywinkel gehad. Vandaag gaan we toch maar naar m'n schoonouders, die op vakantie zien in Domburg. De gyn zei dat het geen kwaad kon. Misschien nog lekker even een rondje over het strand lopen.
Goedemiddag! Net terug van klein eindje open met Linde in onze maxi cosi terreinwagen hihi... Ik kon het aardig goed volhouden, maar ben maar tot aan het eind van de oprit gegaan. We zijn door de vk gewaarschuwd voor naar buiten gaan met vorst. Gistermorgen zat ik er even helemaal doorheen met de BV. Het deed zo zeer dat de tranen me over de wangen liepen, het was echt niet te doen. Toen maar weer aan de pijnstiller (zetpil) die ik van het ZH meegekregen had. Daardoor was de pijn beter te doen en kon ik minder gespannen aanleggen. Ik leg nu vooral aan in de rugbygreep en de wondjes zijn nog niet opnieuw open gegaan. Hebben trouwens ook geprobeerd met ijsklontjes van te voren te verdoven, maar het toeschieten kwam toen helemaal niet op gang. Linde moest blijven zuigen voor er wat melk kwam. Vannacht ook vóór het voeden een zetpil genomen en vanmorgen weer. Ze sliep 4 uur achter elkaar . Ik zie nu minder op tegen de voedingen. Heb alleen niet zoveel van die pillen meer.... Loop verder zowat de hele dag met mn borsten bloot om ze aan de lucht te houden. Heb voor in mn voedingsbh van die schelpen, werkt ook super, maar beter is helemaal geen kleren. @ Taby, tepelhoedjes werd mij afgeraden, doordat je kindje anders gaat zuigen en het in mijn geval waarschijnlijk meer kwaad dan goed doet voor mn kloven. Jij in ieder geval veel pezier in Domburg! Bedankt voor jullie steun! Het zorgt ervoor dat ik niet zal opgeven. BV is voor mij iets wat ik Linde kan meegeven waar ze haar hele leven wat aan heeft. Morgen komt mn VK ook weer langs en gaat Linde wegen.
Hey Jannegie, Ik ben benieuwd wat Linde weegt nu! Zal vast goed aangekomen zijn! Lekker hoor effe een frisse neus! Fijn dat de wondjes niet zijn open gegaan, alleen balen dat door de klontjes het toeschietreflex uitbleef. Maar je bent er wel wijzer door geworden! Zijn het gewone zetpillen? Kan je niet in overleg nieuwe halen? Die schelpen, zijn die van Avent? Zal wel een komisch gezicht zijn in je blote borsten! Als het maar helpt toch? Je doet het hartstikke goed meis, petje af hoor! Hoe voel je je verder?
Jannegie, oh ik kan me er nog niets bij voorstellen hoor, maar ik voel zo met je mee! Ik hoop heel erg dat het over een paar dagen echt veel beter gaat. Knuffeltjes voor jullie. Truus, leuk op zaterdag naar IKEA Volgens mij is het er vandaag ook lekker druk. Hier wasje afgehaald. Handdoekenwas gedraaid en al weer droog en gevouwen. Huiskamer gezogen, vaatwasser draait. Lekker op de bank boekjes lezen. Mannetje heeft net danone croissants gemaakt. Lekker dagje dus.
Ja die zetpillen kan ik vast ook bij de apotheek krijgen. Hoop dat ik het tot zo lang red. Maar het moet morgen vast weer beter gaan. Die schelpen zijn van Medela, ik heb ze in bruikleen, ik vind het een hele uitvinding. Met de pijnstillers voel ik me aardig beter. Met pijn word je misselijk he. @ Mieke, bereid je goed voor als je BV wilt geven. Ik wist bijvoorbeeld helemaal niet dat een baby zo verkeerd kon aanhappen. Eerst zie je een soort zuigvlek op je tepel en dat wordt later een wondje. Dus zodra je dat ziet moeten er alarmbellen gaan rinkelen.
Jannegie, toevallig hebben we het uitgebreid over BV gehad op onze laatste zw.cursus. En het juist aanleggen etc. Even kijken hoe de richting/stand van je tepels is. En diverse houdingen waarin je de beep kunt vasthouden, zo ook die rugbyhouding. Ga nog naar een BV voorlichtingsavond. En heb een boek liggen. Maar thanks voor de tip.
Heftig zeg! Ben nu ook al elke keer zo bang om nu al te moeten bevallen... als je dit dan leest weet je dat het dus best al kan gebeuren!
Ja dat dacht ik ook toen ik 26 weken was. Mn schoonmoeder is toen bevallen van mijn zwager. Maar ik denk dat je het beste kunt denken dat jou dat niet overkomt .
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een heleboel dingen van de cursus weer vergeten was . We hadden nog wel geoefend met een pop. Wat voor mij geheel nieuw was is dat beebjes ook moeten léren te drinken. Linde deed haar mondje niet rond genoeg open en zoog in het begin mn tepel plat. Ik moest zelfs voor haar neus gaan zitten en mn mond zo open doen zodat ze me na ging doen. En wat ze in het begin ook deed, was 2 keer aanzuigen en dan werd ze heel boos dat er niks kwam. Het duurt echter 6 seconden voor de tepel achterin het mondje gezogen zit en er melk komt. Ze verschoof dan voor die tijd al naar haar favoriete plek en dan ging mn tepel weer verder kapot. Als je het niet vertrouwd en het teveel zeer doet kun je altijd beter opnieuw aanleggen dan dat je door laat drinken. Maar ik had een meid op de kamer met een licht beebje (2800 kg) die vanaf dag één perfect dronk. Zij had dus helemaal geen problemen. Ze had een keizersnede ondergaan en was veel eerder op de been als ik. Dat was heel frustrerend.... De zusters en vk´s in het ziekenhuis waren super. Die hebben me er echt doorheen gesleept. Ik ging ´s nachts naar de "stillraum" (borstvoeding heet stillen in het duits) en zat dan met de zuster 1,5 uur lang te vechten om Linde goed aangelegd te krijgen. Op een gegeven moment had ze dan eindelijk goed te pakken en hoorden we "klok, klok, klok". Toen zei ze tegen mij: "Jetzt darfst du auch mahl weinen."
Oftewel "nu mag je ook best eens huilen." Ik natuurlijk nog sterk houden, maar toen ze weg liep kwamen de tranen. Ze kwam terug en zei: " ik dacht al, wanneer komen die tranen nou? " ze maakte zich al zorgen. Ze had de tissuedoos ook al klaar staan. Ik had moeilijke tepels en een moeilijke beeb en mocht blij zijn als ik de eerste 2 weken kon tanden poetsen en douchen zei ze. Echt super, die vrouwen daar!