hoi meiden! @taby en man: gefeliciteerd met jullie meisje! @janngie: ik ben ook alweer een half jaartje verder! had er na 2 weken ook nog geen zin in hoor! gelukkig hebben jullie weer water! @tipp: leuk hoor! Milan is ook ongeveer 9 maanden als wij er weer voor gaan! @zora: jij raakt zeker zwanger dit jaar meid! en wat een mooi liedje zeg! @mieke: super dat alles goed was bij de vk. ik heb mijn bevalling ook gedaan zonder pijnbestrijding! al heb ik er tijdens mijn rugweeen wel gevraagd om een ruggenprik, maar dit durfde ze niet aan omdat mijn ontsluiting toen nogal snel ging. maar als ik een volgende keer weer van die rugweeen heb wil ik echt een ruggenprik, dit geef ik van te voren dan ook duidelijk aan. maar ik ben wel trots op mijn lichaam dat ik het zonder heb kunnen doen! @steenbokje: fijn dat het goed met je gaat en dat alles door kan gaan! @wic: veel plezier met je foon! ow nog even een vraag aan de mama's die al wat verder zijn, ik geef milan nu om 16.00 een maaltijd ipv de fles. ik maak het zelf en op het cb zeiden ze dat ik dan dezelfde hoeveelheid moet geven als een potje, 200 gram dus. maar dat is echt zoveel! als ik het zelf maak is het veel vaster dan wat er in een potje zit, zou ik hem dan niet wat minder moeten geven? en ze zeiden dat hij bij de volgende afspraak in februari aan een boterham mag zitten, maar hoe begin ik daar dan mee? gewoon meteen hele kleine stukjes? hoe hebben jullie dat gedaan? liefs rebbel
Ik doe de bijvoeding volgens Rapley. Dus geen heel erg kleine stukjes en dan mag ze kijken wat ze er mee doet.
oke want de vorige keer had ik het voor de gein gegeven maar begon ze er op te zuigen en volgens mij vond ze het wel lekker maar ik heb hem toen weer weggenomen want ik wist niet of dit al mocht! morgen gaan we babyzwemmen!
@ liga en brood : wij zijn begonnen met broodkorsten, daar begon ze zelf aan de sabbelen. Daarna stukjes gevoerd, maar al snel wilde madam t zelf doen. Dus nu snijden we het broodje in stukjes (niet te klein) en mevrouw regelt t zelf. En liga...vanaf het begin in t vuistje gegeven. Als het wat brokkelde en ze kreeg teveel/tegroot binnen, dan ging ze kokhalzen ... precies zoals het hoort. Werd ik niet direct bang van, want kokhalzen betekent dat ze het weer mooi naar voren in dr mond werkt of er zelfs uit.
maar welke liga geef je dan. heb nu stap 1 in huis maar die is voor te brokkelen staat erop? of kan je die ook gewoon in het handje geven?
oke ga ik morgen ff doen. want ze vond het volgens mij wel leuk! nu ga ik naar bed toe want ben doodop ga morgen eens ff bekijken hoe ik donique overdag in bed kan krijgen. want die doos wilt overdag bijna niet slapen behalve als ze bij mama ligt of in de wagen ligt. maar zo werkt het natuurlijk niet he eerst babyzwemmen! kus
Leuke tas Kim! Heb al mijn klanten vanmiddag gemaild over mijn verlof en kenbaar gemaakt voor degenen die het nog niet wisten dat ik dus zwanger ben, hihihi. Het hoge woord is er uit zeg maar. Heb nu aangegeven van 26 jan. t/m 13 maart verlof te hebben. Kan ik er ook naar uitkijken en naar toe werken. Geeft toch wel enigszins rust in mijn koppie en zij weten waar ze aan toe zijn. Ga naar bedje meisjes.
Kim, leuke tas! Babyzwemmen ook leuk! Racebabe, spannend hè, wachten op de uitslag van een sollicitatie. Ben benieuwd... Mieke, fijn hoor, je verlof geregeld . Het wordt weer koud hier. Zit nu met deken over me heen. Hebben alweer ijsbloemen op de ramen. Kraan staat open zodat het water blijft stromen. Mannegie is wel naar de stal. De waterbak van de zieke koeien groep zit dicht. Dat is echt balen, want die hebben het juist hard nodig. Linde maak ik straks wakker voor de laatste voeding en dan gauw onder de wol.
Hier dus ook. @Mik: Er staan leeftijden op de pakken liga. Stap een is voor 4 mnd, en stap 2 is vanaf 6 ofzo? Heeft niet te maken met brokkelen, maar met hoeveelheid tarwe (gluten) waar de jonge darmpjes voor het eerst mee in contact komen. Moeten ze leren verteren .
Mooie tas Kim! Ga nog even tv kijken en dan lekker mijn bedje in, morgen weer een dag. Truste meiden!