Tegelijk is ook goed hoor Kim. Ben al snel tevreden. Zo ga naar bijrijdpaardje, even de stal uitmesten en voeren. Rijden wordt niets met die bak zo bevroren. Bah! bah!
hoi meiden, nou ik weet t ff niet meer... de ka heeft net gebeld met de mededeling dat er iets mis is gegaan! dat is schijnbaar al lang bekend, maar dus niet bij mijn ka! nu zei de ka dat hij zich af vraagt of het wel nodig is om Milan opnieuw te laten prikken omdat hij goed vooruit gaat. hij heeft een verslag van de fysio gehad en die was tevreden en hij zelf ook. hij denk dat er niks uit zal komen, maar dat kan hij natuurlijk niet garanderen, dus wilde hij dat met mij in overleg doen. hij zei dat mocht hij later toch nog gaan twijfelen hij het altijd nog kon laten onderzoeken. ik vroeg toen of het niet beter was om het dan op tijd te weten, maar dat maakt niet uit omdat een stofwisselingsziekte niet te genezen is. hij zei net na de geboorte was hij erg slap en dat bleef een tijdje zo, daarom wilde we het laten uitzoeken, maar ik verwacht niet dat hij wat ernstigs mankeert omdat hij vooruit gaat. je moet zelf even kijken wat je er mee wil doen, hoe jezelf in elkaar zit. of je wil die gedeeltelijke zekerheid hebben dat het goed is, want dat onderzoek sluit nog niet alle stofwisselingsziektes uit, of je denkt ik kijk naar mn kind en het gaat goed we kijken gewoon hoe hij zich verder ontwikkelt. een stofwisselingsziekte kan erfelijk zijn, dus bij een 2e kinderwens en je wilt perse zekerheid dan moet je een traject in van een half jaar want dan weet je het pas zeker, maar nogmaals ik verwacht er niks van dus ik zou het prima vinden om het zo te laten. wat moet ik hier nu mee? aan de ene kant denk ik, ik wil het weten, maar dan heb je nog geen 100% zekerheid en aan de andere kant denk ik van de fysio verwacht er niks van en de ka niet en ik vind ook dat het goed gaat, dus ik laat het zo. heb net op internet zitten kijken bij stofwisselingsziektes, nou dat had ik beter niet kunnen doen je hebt ze in allerlei varianten, de een merkt er niks van en de ander is heel erg ziek. wat zouden jullie doen? sorry voor mn lange verhaal... liefs rebbel wat zouden jullie doen?
Even een behoorlijke dip hier. Linde is vanmiddag weer gewogen en was maar iets aangekomen. Nog steeds ver van geboortegewicht. Ben er erg sneu van. Zit er zoveel moeite voor te doen en nu komt ze ook nog niet genoeg aan. De laatste dagen heb ik haar iedere 2,5 à 3 uur wakker gemaakt (indien nodig) en gevoed. Behalve ´s nachts dan. Vrijdag komt ze weer. We gaan dan vóór en na de voeding wegen. Ook gaan we de linkerborst weer zonder tepelhoedje proberen aan te leggen. Ik moet me geen zorgen maken, volgens Elke, want Linde ziet er wel goed uit....
knuffel jannegie Lastig rebbel. Ik zou denk ik het er zelf bij laten. Als geen van jullie er echt de noodzaak van in ziet... Maar ja, ik kan niet ik jouw koppie kijken. Als jij je heel zenuwachtig voelt als je het niet weet, dan zou ik opnieuw testen overwegen. Je zegt het zelf al, die test hoeft ook geen uitsluitsel te geven... Nogmaals, ik denk (maar ja, ik sta er niet voor...) dat ik het erbij zou laten... Sterkte meis, knuff
Rebbel, idd wel even een moeilijke situatie. Ten eerste vind ik het wel heel raar hoe iets mis kan gaan met het bloedonderzoek. Dit is natuurlijk sowieso niet echt netjes. Ook vind ik dat ze dat onderzoek destijds niet voor niets van plan waren te doen, waardoor jij nu in onzekerheid zit. Ik zou in dit geval toch altijd je eigen gevoel volgen en niet die van de therapeut en de ka. Je eigen gevoel is dan veel belangrijker denk ik. Het is natuurlijk vervelend dat Milan weer die prik zou moeten krijgen, maar dat zij dan maar even zo. Alles voor zijn gezondheid. Als je daarvoor kiest. Ook al heb je niet 100% zekerheid bij de uitslag. Je bent dan iig wel wat meer gerustgesteld. Sterkte met jullie beslissing. Jannegie, dat is idd wel heel erg frustrerend zeg. Arme jij, knuffel. Maar ook dat zal wel goed komen, jullie zijn zulke vechters dus Linde ook.
thanks meiden, ik neig er zelf nu ook naar om het er bij te laten omdat de ka en fysio er niet vanuit gaan dat er iets aan de hand is en het waarschijnlijk met de vroeggeboorte te maken heeft gehad. hoe milan nu is zou hij het niet overwegen om dat onderzoek te laten doen bij een kindje. maar toch twijfel ik, dus ik denk er maar eens goed over na. heb net de voicemail van de fysio ingesproken of ze me even terug wil bellen en vraag dan ook aan haar even advies. liefs rebbel
hier was het ook even slikken om over jullie kriebels voor een tweede kindje te lezen... absoluut geen verwijt hoor, gewoon confronterend, had ook al zwanger kunnen zijn van mijn tweede... maar geen sorry zeggen he meiden, ligt niet aan jullie hoor! owja goeienavond!
meiden, hebben jullie advies voor mij? moet dus vrijdag naar de gyn, ik zit dan op dag 27... denk dat ik weer een cyclus heb van 28 dagen, want heb mijn ei weer vroeg gehad. zou ik voor de zekerheid een test doen vrijdagochtend? zou het kwaad kunnen als ze een uitstrijkje maken moest ik evt zwanger zijn?
Linds ik denk dat het geen kwaad kan hoor, als je een inwendige echo krijgt als je zwanger bent dan gaan ze ook vaginaal naar binnen.
Jannegie, wat onwijs kut zeg! ik hoop dat Linde snel nog wat aankomt. Rebbel, ik zou die test opnieuw doen. Dan maar even vervelend die prik, maar destijds hebben ze niet voor niks dat onderzoek laten doen. Linds, uitstrijkje mag als je zwanger bent hoor. wel aangeven dat je evt zwanger kan zijn, ivm hormonale afwijkingen
ja zoiets had ik dus ook, maar hij zegt dat de reden waarvoor hij die test toen heeft laten doen er nu niet meer is en het dus ws aan de vroeggeboorte heeft gelegen. we denken er nog even over en ik wacht ff het advies van de fysio af... @lala: knuffel meissie, ik denk niet dat het kwaad kan hoor! anders vraag je het even voor de zekerheid na. liefs rebbel
Late reactie want ik was werken, maarre.. We zijn begonnen met een half broodje (rond 12 uur zeg maar). Zelf in stukjes snijden en voeren, niet te kleine stukjes (ook niet megagroot natuurlijk ) want ze kauwen er met de kaakjes wel op. Ze at eerst een paar stukjes, en dat werd steeds meer. Nu krijgt ze een hele boterham (soms anderhalf als ze wil) en zoveel melk als ze wil. Soms is dat een hele fles van 180+6, soms laat ze er wat van staan. Broodje is nu dus nog steeds toevoeging. CB hier zei dat ze net zoveel melk erbij mocht als ze wil..dat hou ik dan maar aan. *knuf* Hebben we met Faylinn in het begin ook gedaan, voor en na de voeding wegen. Even kijken of ze genoeg binnenkreeg. Probeer je idd geen zorgen te maken. Linde is niet afgevallen, en ziet er goed uit. Als zij (Elke) zich geen zorgen maakt, hoef jij het ook niet te doen. Hoe gaat het met je borsten/tepels?
meiden ff jullie mening ik zit er namelijk een beetje doorheen. weet niet wat ik nou met mijn meisje moet doen. ze huilt namelijk best veel. is snel verveeld en kan zichzelf nooit langer als een paar minuutjes vermaken. als ik haar in de cosi doe en lekker met haar ga wandelen moet ik altijd een doekje voor haar ogen doen als ik zie dat ze moe word anders gaat ze huilen huilen huilen en valt nooit uit zichzelf in slaap. ik schaam me er af en toe echt voor want bij de kassa als ze even niet beweegt huilen als ze zich verveelt huilen. iedereen zal wel denken dat dat alles is wat ze doet. dit is natuurlijk niet zo maar ze huilt nog steeds verschrikkelijk veel. voor een kindje van bijna zes maanden in ieder geval. ik weet niet wat normaal is . moet ik de kinderarts weer bellen om te kijken of het iets medisch is. horen kindjes van 6 maanden zichzekf te kunnen vermaken. en zelf in slaap vallen. ik weet niet meer wat ik ermee aan moet,. wat vinden jullie? ook word ze nog meerdere malen per nacht wakker! of zal ik de osteopaat nog een keertje bellen voor een afspraak?