KruinLigging baby

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door AnneThamar, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik weet niet of dit op de goede plek staat sorry daarvoor.

Op 3 februari ben ik bevallen, naar blijkt had de kleine een kruinligging. Heel dom misschien maar daar had ik nog nooit van gehoord. Na wat googlen kom ik erachter dat wanneer ze dit op tijd zien je een ks krijgt. Klopt dit? De gyn dacht dat dit de reden was dat ik zo gescheurd was. Wij willen heel graag volgend jaar nog een kindje maar ik ben nu best bang daarvoor. Meer mensen zo bevallen? Alvast bedankt.

2. AnneThamar

3. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Ja ons zoontje lag ook in kruinligging en ben gewoon bevallen thuis
    Ik heb wel 2 uur lang moet persen:(
    Had een bevalling van ongeveer 5 uur :)
    Wel flinke hechtingen maar alles goed met ons zoontje:)

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Bij een kruinligging ligt het hoofdje van het kind wel in de buurt van het geboortekanaal, maar ligt het gezichtje naar de buikzijde van de moeder gekeerd. In deze ligging kan het hoofdje iets moeilijker door het geboortekanaal. Daardoor kan de bevalling wat trager verlopen, vooral wanneer het kind groot is. Hierbij wordt wat vaker een tang- of een vacuümverlossing toegepast. Een enkele keer is een keizersnede nodig.

Bovenstaande van een of andere site geplukt, maar een sterrenkijkertje dus (met gezichtje naar de buik van mama). Was m'n dochter ook, hier 25 minuten geperst, een flinke duw op m'n buik gehad van de verpleegkundige (had 2 nachten niet geslapen, en na 18 uur weeën geen kracht meer om d'r 'het bochtje om' te krijgen. Wel een knip gehad en dus ook gehecht.

Gyn zei hier bij de nacontrole dat het vaker voorkomt als de vliezen eerst gebroken zijn, maar dat het bij een volgende bevalling niet weer hoeft te gebeuren.

5. AnneThamar

Ooh das vervelend twee uur persen... Was jij ook aan de binnenkant gescheurd?

6. AnneThamar

Oh ik dacht dat een sterrenkijker en kruinligging verschillend waren. Volgens mij lag mn dochter wel met dr hoofdje naar beneden....

Qua persen had ik nl geen probleem, dat was in 17 min gepiept... Maar dus wel erge schade opgelopen...

7. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Mijn eerste lag ook kruin een bevalling van 5 uur. Na een uur persen en geen vordering ben ik geknip en is ze met de vacuum gehaald en ze was ook nog is 8 pond.

8. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    De tweede lag wel goed dus hoeft idd niet bij de volgende ook zo te zijn. ben toen zelf thuis bevallen aangezien ik na een half uur weeen al persdrang had snel de vk gebeld mijn man de oudste weg gaan brengen. mijn vk was met zw.verlof de vervangende vk moest uit een andere stad komen dus duurde iets van 20 min. voor ze er was en 20 min. later was hij geboren.

9. AnneThamar

Oh das wel fijn Daliya, dat de tweede anders was.
    Helaas had ik een dubbele vaginawand ruptuur, dus misschien vandaar de angst voor de tweede.. Had liever een knip gehad :p

10. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    OW dan snap ik dat je bang bent idd ik was heel bang om thuis te bevallen na de 1e maar das gelukkig allemaal goed gegaan. en gewoon bij de 2e jou angsten aangeven dat ze daar rekening mee houden

Deel Deze Pagina