Afvallen na de bevalling!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Anias, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben bezig met de laatste loodjes en verwacht in mei onze dochter. :D een spannende periode, maar daarna begint ook het afvallen! Ik zou het leuk vinden om met een aantal meiden bij te houden hoe het 'in shape komen' verloopt. En ook waar het minder gaat. Zodat we elkaar een beetje kunnen steunen. :)

Bij mijn zoon heeft het echt een jaartje geduurd voordat ik zelf weer content was met mijn lijf. Ik weeg normaal gesproken 60 kilo en nu 73. Dus die 13 kilo moeten er sowieso weer af. :D

Ik weet niet zo goed op welk forum ik dit moet plaatsen, dus het mag van mij ook verplaatst worden naar de juiste plek.

2. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ben in november bevallen.. 9 maanden ontzwangeren dus de hormonen gieren nog door mijn lijf. Dus afvallen wil bij mij daardoor ook niet. Heb van alles geprobeerd... ben misschien in 5 maanden 2 of 3 kilo kwijt.. nou je ziet echt geen verschil. Ik ga echt voor de zomer, ( september 2 weken spanje ) Daarvoor ga ik echt mijn best doen, maar heeft bij mij nu nog geen enkele zin haha!

3. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    He leuk dat je reageert! Nou ik moet nog even bevallen :)... maar het lijkt me wel tof om een beetje bij te houden hoe het gaat. Wellicht dat andere mama's aanschuiven bij dit onderwerp.

Wat ga je deze zomer doen om weer ' in shape' te komen?

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ben hier met een dochter van bijna 9 maanden nog 2 kilo verwijderd van mijn oude gewicht. Het ging heel langzaam. En ik zit met enige jaloezie naar de buiken in het topic te kijken!

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Bij mijn eerste is de bv behoorlijk in de soep gelopen door allerlei omstandigheden en de kilo's bleven hangen. Bij de tweede vlogen de kilo's er af terwijl ik echt álles kon eten. (dubbel gebak op een verjaardag enzo :D) Ik was bijna 30 kg aangekomen en in een halfjaar was ik 25 kilo kwijt. Zonder er ook maar iets voor te doen...

Mijn "dieet" is over een paar weken dus weer borstvoeding geven, bij elke kik aanleggen en mijn kind de kilo's er af laten slurpen. Ik weet dat het niet bij iedereen zo werkt, maar voor mij is het echt een "superdieet"!

6. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Volgende week is mijn dochter een half jaar oud en ik heb nog twee kilo teveel er aan zitten...
    Maar als ik je een advies mag geven, en ik begrijp als geen ander dat je je kilo's kwijt wilt..;) geef je lijf de tijd. Je hebt een kind gekregen en dat kost energie en ook daarna heb je nog wat nodig! Dus ga niet als een gek lijnen. Ik was na de bevalling van de 22 kilo er al 13 kwijt en de laatste kilo's smelten er langzaam af met gezond eten en niet te veel snoepen.
    Ik weet wel dat bij de volgende ik er geen 22 ga aankomen:D

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik woog voor mijn zwangerschap 56 kg, aan het eind van mijn zwangerschap woog ik 66,2. Nu bijna 2 maanden later weeg ik 57.8 kg. En doe er eigenlijk weinig aan. Komt gewoon door het weinig slapen dat er al zoveel af gegaan is. Eigenlijk in de eerste paar weken was ik het meeste gewicht gelijk al kwijt. Probeer wel elke dag een stuk te wandelen met mn kleine.
    Ben nu wel weer een beetje begonnen met voorzichtig wat sporten... Tis nog niet echt sporten te noemen, maar doe gewoon wat (buik)spieroefeningen (wii-fit)

Ik ben alleen nog niet tevreden met mijn buik, dat is echt nog zo'n puddinkje. Niet leuk!

8. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ow ja die buik.... zucht dat is nog het lastigste vind ik. Na de geboorte van mijn zoontje is dat ook niet meer helemaal goed gekomen HAHAHA.

9. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    argggh maar mijn buik was altijd mooi strak haha... ben nu weer met wat buikspieroefeningen begonnen... hahah echt bizar hoe slecht die momenteel zijn!!

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik ben door de zwangerschap 26 kilo aangekomen.

Zodra ik begon met afvallen kwam ik eerst 4 kilo aan! Nu zit ik al een tijdje op hetzelfde gewicht en het wordt maar niet minder...

Er moet bij mij nog minimaal 15 kilo af.

11. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hier qua kilo's alles er vrij snel af (ruim 15 kilo aangekomen en nu ruim 17 kwijt) aleen die buik inderdaad! schuine buikspieren ben ik al mee bezig maar de rechte zijn nog niet aan elkaar gegroeid dus moet ik nog mee wachten :S verder zijn mijn heupen ook nog echt erg breed!

12. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Leuk topic en ben heel benieuwd ook hoe het anderen zal vergaan. Ik ben 5,5 week geleden bevallen (keizersnede) van een zoontje en van de ruim 22 kilo (heb me de laatste 1,5 week niet meer gewogen dus was mijn laatste keer op de weegschaal) ben ik er 11 kwijt. Nog 11 te gaan dus en ben wel heel benieuwd hoe dat zal gaan. De buik is ook nog erg slap en de buikspieren zijn ook nog niet naar elkaar toe gekomen. Mag vanaf dinsdag de buik gaan trainen maar weet nog niet goed hoe. Wil ook niet meteen te fanatiek van start gaan want dat lijkt me ook niet helemaal goed.

13. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Hier ook een meikindje (of er moet voor morgen al iets gebeuren:D)
    Ben 17 kilo aangekomen maar had al overgewicht dus moet nog veeeeel meer kwijt. (50 kilo als ik het perfect wil doen, maar dat gaat em niet worden haha)

Ik heb mn hoop op borstvoeding gestort. Hoop van harte dat dit gaat lukken. Heb borstverkleining gehad, maar klieren zijn niet doorgesneden en maak dus net zoveel kans dat het lukt als iedereen, volgens de chirurg.
    We wachten het af.
    Mijn moeder is heel veel afgevallen van bv, dus hoop dat dit genetisch bepaald is:p

Verder hoop ik veel te gaan wandelen met kindje straks en weer de hele zomer aan salades te gaan (vind ik hartstikke lekker, vooral met gerookte vis > ook echt gemist deze zwangerschap)

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik ben tot nu toe met deze zwangerschap 10 kg aangekomen. in mijn ideale wereld wil ik er in totaal (inclusief deze 10) 20 a 25 kg afhebben.

in tegenstelling tot de zwangerschap van mijn zoon eet ik nu al bijna 9 maanden kleinere porties en erg gezond. ik hoop dan ook dat ik dit patroon kan voortzetten na de geboorte van onze dochter :p

15. Awkward

Awkward Nieuw lid

29 apr 2012
    2
    0
    1
    Student
    Noord Brabant
    Als eerste, gefeliciteerd met je kindje!

Geen ervaring hoor, maar ik heb eens gelezen dat je buikspieren tijdens de zwangerschap uit elkaar wijken, en dat wanneer je te snel aan buikspieroefeningen begint, dit niet meer hersteld. Dat je dus eigenlijk meer kwaad dan goed doet.

Misschien iets om te bespreken met een arts. Vooral omdat je nog maar net bevallen bent.

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook bezig, alhoewel het de laatste week op een heeeel laag pitje staat. Maar wil voor de zomer de resterende kilo's er eigenlijk wel afhebben (nog 7). Loop nog steeds in mijn zwschapsbroeken en vind het zonde om nu andere kleding te kopen. Maar we gaan vanaf morgen weer verder :)

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was de borstvoeding ook het beste dieet. Zeker toen ik voor m'n dochter ook nog eens melk en soja moest laten staan.
    Was 18 kg aangekomen, na 8 weken op m'n oude gewicht en uiteindelijk 25 kg aangekomen mét veel eten en nog snoepen.

18. fafje

fafje Niet meer actief

ik zat vorige week op 13,5 kg...moet morgen weer naar de vk, dus ben benieuwd :D

bij mn zoontje was ik 13 kg in totaal aangekomen en de eerste 10 kg waren er na 10 dagen al af!
    Heb bv gegeven tot 7,5 mnd..(tot 5/6 mnd volledig)

Maar ik ga er gewoon weer vanuit dat het weer zo makkelijk gaat...:p

19. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    hai! dank je wel voor je felicitaties! Ik had dit inderdaad ook gelezen en heb dit nagevraagt bij de verloskundige toen ik daar op nacontrole (6weken na bevalling) kwam. Zij vertelde mij dat ik makkelijk weer kon beginnen met mn buikspieren.
    ik zal ht voor de zekerheid ook nog even aan mijn huisarts vragen!

Vandaag een verschrikkelijke baaldag... was weer iets aangekomen ipv afgevallen... pffff maak mezelf ook al weer veeeelste druk om mn gewicht!

20. Linana

Linana Niet meer actief

Ik was nooit echt heel slank ofzo en ben tijdens de zwangerschap 10kg aangekomen ongeveer.
    Ik weeg nu minder dan voor mijn zwangerschap, (maar 2kg ofzo hoor), maar mijn buik is dan wel platter maar niet strakker, zelfde geldt voor mijn billen.

Ik drink elke dag minimaal 1 liter groene thee citroen en doe elke dag bilspieroefeningen. Verder loop en fiets ik heel veel, vooral lopen, dit deed ik 3 weken na de bevalling alweer.
    Ik hoop nog 4 a 5kg te verliezen (zoveel woog ik in het begin van mijn relatie) en dit "regime" werkt tot nu toe vrij goed :D

Maar ik lees dus mee! :D

Deel Deze Pagina