kruipen buiten: kniebeschermers?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door raspberry, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

begin van de zomer en Thirza begint te kruipen... hoe doen jullie dat? Is er iets van kniebeschermertjes ofzo te krijgen, want op haar blote knietjes over de stenen lijkt me niet zo fijn :(

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben groot gedeelte gras dat is dus een voordeel.
    Nu heeft ze laats wel op de stenen gekropen met als gevolg een schaafwond :( echt sneu ze merkte het zelf gelukkig niet.
    Denk zelf dat er geen kniebeschermers voor zulke kleintjes zijn, maar lees toch even mee voor tips.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben ook gras, maar Milan gaat juist altijd op de stenen kruipen (hoezo eigenwijs ;)). Ik denk ook niet dat er kniebeschermers voor baby'tjes bestaan. Tot nu toe heeft Milan ook nergens last van eigenlijk. We leggen wel altijd een dik kleed neer, maar daar kruipt 'ie dan toch weer omheen of hij trekt 't gewoon aan de kant.

4. amarantha

amarantha Lid

23 dec 2007
    69
    0
    0
    electromonteur
    Alkmaar
    Ik denk zelf dat je er toch weinig meer aan kunt doen als een kleed neer leggen enzo.
    Ik heb me er zelf in het begin ook wel druk over gemaakt maar nu heb ik zoiets ik doe gewoon een dunne lange broek aan als het warm is en anders is het niet anders.
    Ze voelen het zelf ook wanneer het pijnlijk is en als ze dan toch over de stenen moet kruipen gaat ze mischien eerder denken van mischien is stappen handiger.toch?!.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kniebeschermers zullen er vast wel zijn (er zijn altijd commerciele gasten die hierop induiken) maar waarom denk je dat kinderen leren lopen? Uit sport maar ook omdat dat lopen op je knieën gewoon pijn doet... goeie stimulans om te gaan lopen. Mijn zoontje gaat gewoon op handjes en voetjes lopen als de ondergrond niet lekker aanvoelt... ;)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als het weer het enigszins toelaat (dus niet te heet is) heeft Fae een spijkerbroekje aan als ze echt zo buiten gaat spelen. Eventueel opgerold tot 3/4 . Je kan ze toch niet tegenhouden.

7. raspberry

@Zwaantje: Thirza is nog maar 8 mnd he? Die heeft nog niet echt de keuze tussen kruipen en lopen... als ze eenmaal wat gaat stappen, dan lost ze het ook zelf maar op :)

@Athina: voor iets koeler weer had ik idd ook wel bedacht dat een oud spijkerbroekje wel voldoet, maar als het echt warm wordt... ons grasveldje is nauwelijks groter dan het speelkleed, dus dat schiet ook niet echt op :(

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Op een gegeven moment zocht ik ook naar een oplossing, want overal vielen de gaten in en het leek me idd pijnlijk.
    Ik wilde toen van die kniestukken kopen (markt?) en die op de knietjes naaien van een paar al oude broeken.
    Maar het was niet nodig, ze vond het zelf waarschijnlijk ook pijnlijk worden en is toen gaan lopen. ;)

(Die kniestukken zag je vroeger veel, die naaiden ze dan op de kapotte stukken. Je had verschillende plaatjes en vormen. Maar heb geen idee of ze nu nog ergens te koop zijn).

9. raspberry

Die hadden wij vroeger ook idd... dat was volgens mij gewoon leer, dus je kunt ook stukjes leer kopen en dat op een of twee broeken naaien, :)
    Ging mij er dus meer om wat je doet als het te warm is om een broek aan te hebben... vooralsnog toch de hele tuin maar bedekken met plaids :D

10. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Dit heeft keano gewoon gedaan hoor kruipen over de grindtegels.
    En dat met korte broek,ik kon hem echt niet tegen houden en hij heeft er geen pijn van gehad.
    Ook wij hebben een groot gedeelte gras maar was daar in het begin gewoon bang voor.
    Op den duur kreeg ie in de gaten dat gras ook erg fijn was om op te kruipen.
    Zijn knietjes zijn niet kapot geweest of dergelijke.

11. raspberry

OK, nou, dan gaan we het maar eens laten gebeuren... :)

12. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
  13. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik had jelle altijd broekjes aan tot over de knie (nu nog steeds i.v.m eventueel vallen) knietjes nooit echt kapot gehad

Deel Deze Pagina