Mijn zoontje is nu ruim zeven maanden en alles loopt eigenlijk goed. Hij zit, kruipt, trekt zich op, dus is druk bezig overdag. Alleen sinds een week vindt meneer het om zes uur - half zeven wel tijd om op te staan. Dat vinden wij natuurlijk iets minder. Het vreemde is dat hij dit hiervoor nooit deed. Hij was altijd tussen zeven en acht wakker en soms zelfs later. Ik heb geen idee waardoor hij ineens zo vroeg wakker is en wil het natuurlijk graag wat later hebben, maar helaas: als hij wakker is is hij ook echt klaarwakker. Dus speen erin en slaapliedje aan, of andere trucjes: helpt niet. Dit is ongeveer zijn schema nu: 06.30 pap groeiontbijt (meestal maar half bordje) tussendoor slapen 10.30 fruithap 12.30 boterham en fles (180 +6) tussendoor slapen 15.30 biscuit of soepstengel en diksap of water 18.00 groentehap 19.00 fles 180 +6 20.00 naar bed 23.00 papfles Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Hij krijgt sinds vorige week een boterham, maar het lijkt mij niet dat hij daar ineens minder van gaat slapen. Hij slaapt overdag sowieso weinig (deed hij altijd al), maar 's nachts sliep hij dus altijd wel lang. (help)
ik weet niet hoe het komt, alleen was het hier ook zo... Heel soms slaapt ze wat langer maar het is al maanden dat ze vroeg wakker is. Wij hebben eigenlijk nooit pap gegeven smorgens, maar een fles en haar dan toch terug gelegd, en de helft van de tijd sliep ze dan daarna nog 3 kwartier en dan was het een iets prettigere tijd. En de andere helft van de tijd was het afzien
Zou hij toe zijn aan 3 flessen misschien? Als je m om 23 uur voedt, maak je m daarvoor wakker? Zo ja, dan haal je m wrs uit zn diepe slaap. Grote kans dat als je m laat slapen hij wel beter doorslaapt (en uitslaapt )
Zou je denken? We maken hem inderdaad vaak wakker voor de papfles. We hebben alleen al net de fles van 15.30 vervangen door een koekje, dus dan is het wel ineens van vijf naar drie... Het is trouwens ook wel een idee om te proberen 's ochtends gewoon een fles te geven en dan weer terug te leggen. Maar ik vermoed dat dat moeilijk gaat worden.
Ik zou de laatste fles weglaten en om 19 uur de laatste geven. hebben wij bij 4 maanden al gedaan en ging meteen goed! Wij geven om 15-16 uur dan nog een fles waardoor we nog op 4 zitten, maar misschien kun je anders de flessen iets ophogen naar 240cc als je denkt dat je kind te weinig binnenkrijgt en daardoor vroeger wakker wordt? Of de groenten hap om 18 uur uitbreiden met bv een aardappeltje en de fles van 19 uur opschuiven naar bv 20 uur? Maar vaak zie je dat als ze niet uit hun diepe slaap gehaald worden het doorslapen ook beter gaat!
Snap eerlijk gezegd ook niet waarom je de fles nog om 23.00 geeft, die hadden wij er toen allang af! Dit was ook omdat we haar ervoor wakker moesten maken. Haal de laatste fles er maar gewoon af en dan tegen een uur of 20.00 naar bed.
Ja, we hebben de fles van elf uur nog steeds omdat hij tot voor kort er ook echt nog wakker voor werd. Mijn zoontje eet gewoon erg goed en veel, maar hij is ook nogal groot, dus hij heeft het nodig, denk ik dan. Maar we gaan het gewoon proberen vanavond. Ik ben benieuwd. Ik zou het zelf wel erg fijn vinden als hij die fles niet meer hoeft, kan ik ook lekker op tijd naar bed! Wat betreft het andere eten 'ophogen': hij krijgt al best veel. Hij eet bijna een hele boterham op tussen de middag, zeker een biscuit om vier uur, en zijn avondeten is ook met aardappels en vlees en daarvan eet hij vaak wel 200 gram. Dus honger zal ie wel niet lijden, haha. Maar ik geef hem denk ik wel wat extra pap.
Nou meiden, helaas pindakaas, maar het heeft niet gewerkt. We hebben hem gisteravond niet wakker gemaakt voor de fles van 23.00 uur, maar om 2.00 uur 's nachts moest ie hem toch echt hebben. Ik heb het ook wel vaker geprobeerd, maar elke keer loopt het zo. Hij had trouwens ook gepoept, dus ik hoop eigenlijk dat hij ook daarom wakker werd, al dronk hij de fles in tien tellen op... Bovendien was hij vanochtend weer lekker om half zeven op. Heeft iemand een ander idee waarom hij zo vroeg opstaat en wat ik eraan kan doen?
jammer! Maar misschien ook een stukje gewenning? In combinatie met een vieze luier? Misschien nog een keer proberen? Als hij geen vieze luier had gehad, had hij mischien wel doorgeslapen? Of anders de late fles steeds een half uurtje eerder geven, kijken wat er dan gebeurd? Of een halve fles geven en steeds minder? Half 7 is tyrowuens toch nog niet zoooo vroeg? Kun je m niet laten liggen en pas om 7-8 uur voeden? Of is het dan ook meteen jengelen en schreeuwen?
Ik denk ook dat een stukje gewenning is. Misschien idd proberen om het wat langer vol te houden? Hier was het rond die leeftijd ook precies zoals jij het beschrijft. Ook wij hebben toen de fles achterwege gelaten en na ongeveer een week sliep ze al wat langer door. Het kan natuurlijk ook gewoon even een fase zijn. Succes!
Mijn meisje heeft ook een maand gehad dat ze om 6 uur besloot dat de dag begon. Ineens is het nu over en slaapt ze weer tot 8 uur door. Is denk ik even een fase geweest
Mmm... Ja, misschien dit weekend weer proberen. Maar morgen moet ik werken en heb ik geen zin in nog zo'n rare nacht (hij was na de fles om 2.00 uur ook nog best onrustig namelijk). Ik vraag me ook af of het geen sprongetje is trouwens. Dan moet ik het maar gewoon afwachten.