Ik ben sinds 2 weken de BV aan het afbouwen. Nu ging het met 3 bv en 2 kv harstikke goed met het poepen. Elke dag had Jasmijn een poepluier en ging het poepen vanzelf. Nu heb ik afgelopen vrijdag weer een bv vervangen door een kv en Jasmijn heeft het hele weekend niet gepoept. Wel veel geperst en vooral gisteren veel lucht. Ook vanmorgen heeft ze nog het nodige geperst en vanmiddag kwam het er dan eindelijk uit. Het gaat gepaard met veel huilen en ze raakt er helemaal van overstuur. Ik heb al voorzichtig aan gedaan met het vervangen van de BV aangezien ze in het begin ook veel last heeft gehad van moeilijk kunnen poepen. Heeft iemand dezelfde ervaring en heeft daar een oplossing voor? Morgen ga ik naar het CB, dus dan vraag ik het daar uiteraard ook. Alvast bedankt.
goh, alsof je mijn verhaal vertelt! Erg he, om je kindje zo te zien worstelen. Lize heeft vanaf het begin al last van lucht, veel windjes en moeilijk poepen. (veel persgeluiden, krampjes en soms enorm ontroostbaar huilen). Het nam wat af, totdat ik ook over ging op kv. Toen was het even weer helemaal terug, maar na een tijdje ging het wat beter. De ontlasting zoals bij bv,die heeft ze niet meer (luiers per dag), nu heeft ze ongeveer 1 poepluier per 2 dagen. Soms 'dik', soms wat dunner, soms geel, soms groen. Wat ik heb gedaan, na overleg met het CB en op het forum: 1 x per dag 1 druppeltje zonnebloemolie in de fles. Niet teveel, ik deed een piepklein druppeltje. Het hielp wel! Ik las hier ook dat sommigen een theelepeltje lijnzaadolie geven. succes, het zal in ieder geval vanzelf iets makkelijker worden. Amber
Waarschijnlijk kun je het beste even pas op de plaats maken met afbouwen en er voor zorgen dat ze voorlopig elke dag voldoende moedermelk binnenkrijgt. Dat moeilijke poepen is een heel bekende bijwerking van kunstvoeding. Ze is natuurlijk ook nog erg jong, en ze kan de moedermelk nog heel goed gebruiken!
wat voor een keertje wel wil helpen is de thermometer met een beetje vaseline eraan. @dirksmama: geloof niet dat het weer een discussie over bv/fv moet worden..
Meid,dat is hier ook het geval geweest. Af en toe een druppeltje olie doet wonderen! Over een tijdje gaat het poepen vanzelf
wat vervelend voor jouw kindje hier heb ik toendertijd op aanraden van cb abc dophilus gebruikt maar zo te lezen werkt die olie ook erg goed
Bij de overgang bij iedere keer een ander voeding verstopte bij daan ook het boeltje. Ik heb de druppeltjes van VSM om ontlasting zachter te maken. Ik geloof dat de darmen ook 4 dagen nodig hebben om aan voeding te wennen.
Dat moet het niet. Maar de oorzaak van het probleem is wel duidelijk. Dan is het verstandiger om even pas op de plaats te maken tot alles weer goed loopt. Dat is beter dan klooien met thermometers (daar kun je flink schade mee aanrichten), olie (allergeen - niet altijd een goede keuze) of probiotica (op zich prima, maar wel prijzig), als je het geneesmiddel onder je neus hebt hangen.
Nou ten eerste wil ik even zeggen dat ik door ga met het afbouwen van de bv. Dit om bepaalde redenen die ik hier vooral niet wil verantwoorden. Verder bedankt iedereen voor de meelevendheid en steun. Ik heb gisteren VSM Kindicol gehaald en het lijkt te werken. Ook wat extra water gegeven. Gisteren 2 poepluiers, dus ik weer helemaal blij. Verder was dit probleem er ook al met het geven van BV en wat met ups en downs gaat. Amber70: Succes met jullie kleine en het poepen. Scheelt idd maar 1 dag, verder doet Lize het wel goed?
Je hoeft je voor mij helemaal niet te verantwoorden hoor! Ik zelf ben gestopt omdat ik geen zin meer had om om de 2 uur mijn borsten eruit te halen,ik was kapot! Er zijn redenen genoeg om te stoppen en dat is ieder voor zich Fijn dat de kleine gepoept heeft,dan ben je al een stuk geruster hè. Succes verder!
Ik ben het helemaal met je eens Maud77. Iedereen moet doen waar ie zich het prettigst bij voelt. Ik heb nooit bv gehad en ik ben ook groot geworden dus vanwaar toch altijd weer die ophef en veroordeling over het geven van kv. Ik begrijp er weer eens niets van :-S Ze raadden me op het CB aan om morgen weer een bv te vervangen door kv. Ook ivm mijn ontstoken pols, waardoor ik Jasmijn niet goed aan kan leggen. VSN druppels waren geen probleem en ook wat water tussendoor mocht. Hopelijk dat het beter zal gaan. Vanmorgen heeft Jasmijn ook haar eerste inenting gehad, dus vandaag zal ze wel een beetje van streek zijn.
Geef haar maar een lekkere dikke knuffel van me! Succes met flesje geven,die van mij is er ook groot van geworden
Bedankt! Ja tuurlijk worden ze vanzelf groot! We geven ze toch geen onverantwoorde voeding lijkt me. En die knuffel die krijgt Jasmijn zeker wel!
Niemand roept je ter verantwoording hoor. Als je wilt afbouwen dan zul je daar wel je redenen voor hebben. Maar als je het je dochter gemakkelijker maakt door even een dagje of wat te vertragen, dat is toch ook wel iets waard? Heb je al medicatie voor je pols? Sterkte met alles!
hier was het precies het zelfde toen ik fles met borst ging combineren. ik gebruik nu nutrilon omneo en ze heeft er geen last meer van
Heb daar ook al aan zitten denken, maar wil eerst 2 weken afwachten met deze voeding. Moet het eerst de kans geven om eraan te wennen, voordat ik weer overstap naar andere voeding. Maar mocht dat niet goed gaan, ga ik denk ik over op omneo 1.