kruipen en huisdieren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Wij hebben 2 katten en straks als de kleine gaat kruipen over de vloer zal hij ongetwijfeld haren aan zijn handjes krijgen. Hoe vaak we ook zullen stofzuigen, dweilen en swifferen. Ik vind dat erg vervelend en vooral vies al hij daarna zijn handjes in zijn mond doet bijvoorbeeld:$. Wat is jullie ervaring hiermee? We kunnen het denk ik niet voorkomen wat de katten wegdoen is vanzelfsprekend geen optie voor ons.

groetjes vruchtje

2. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Wij hebben 2 honden en 1 kat, maar je houd het gewoon niet tegen. Je kunt stofzuigen wat je wilt....
    Maar goed, straks als ze lopen en in de zandbak spelen o.i.d stoppen ze ook van alles in hun mond. Mijn 2 oudsten deden het ook en ze zijn er niet slechter van geworden;)

3. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ben het hier wel meeeens...je kind zal nog veel "vieze"dingen tegen komen, en hiervan leren. Je kunt het niet tegenhouden, en dat moet je denk ik ook niet willen...komt vast wel goed

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier geen huisdieren maar wel een moeder met lange haren en ook wel een harige vader. regelmatig heeft marinte een haar in dr handje en ik stofzuig bijna elke dag. maar zeker om de dag.
    tja als je het gewoon schoonhoudt door regelmatig te zuigen en te dweilen lijkt mij niks aan de hand. bouwen ze een beetje weerstand op. en wat denk je wat mensen onder hun schoenen hebben zitten die bij jou in huis komen? gewoon schoon en dan is het goed.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier 1 hond, ik ga gewoon een keer of 3 per dag met zo´n swiffer over de vloer en dan valt het reuze mee hoor... savonds stofzuig en dweil ik zo ong 3x per week.

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Hier 1 hond en 2 katten. Ik probeer het zo schoon mogelijk te houden maar ik ben geen slaaf van de stofzuiger. die gebruiken we dagelijks en als er haren op Roos zitten is dat jammer

7. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Wij hebben een hond en tja, ook die haren. Je voorkomt het niet en ik zeg maar zo: ze bouwen er ook weerstand door op.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik deed in die tijd twee keer per dag zuigen en dweilen in ieder geval dan in de kamer waar ze dus rondkroop. ij hebben 2 honden en 2 katten.
    heb trouwebs ook een hekel aan schoenen in huis dus die doet iedereen hier uit helemaal in het begin dat dus de kleine kruipt en dot. en zelfs nu nog schoenen zijn voor buiten ok loop echt el eens met schoenen naar binnen hoor maar toch overwegend niet.

9. minkep

minkep Bekend lid

4 jan 2009
    644
    0
    0
    barendrecht
    Wij hebben een hond en een kat.
    Ik doe 2 keer per dag stofzuigen.
    11:00 en om 18:00.Maar tegen houden nee dat kan je niet.

10. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb een hond. Ik zuig hier ongeveer 1 keer per dag. Wil nog wel eens dat ik een dag oversla. Hier wordt Kyra door de hond grondig afgelikt (mag niet, maar die slimmerik doet het gewoon als ik niet kijk). Verder maak ik me echt niet druk om wat rondvliegende haren. Ze komen nog wel viezere dingen tegen als ze buiten zijn

11. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Van tevoren kon ik me hier enorm druk om maken, maar nu?! Nee hoor! Meneertje zit geregeld onder de haren, ondanks dat ik iedere dag 2x met de stofzuiger door het huis heen ga. We hebben een hond en 3 katten, dus haren zijn er altijd wel. Niks aan te doen! Hij heeft er niks van en ik weet dat ik er verder niks aan kan veranderen, dus so be it! Wat Petrabr zo mooi verwoordde: ik ben geen slaaf van de stofzuiger!

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nou ik zal het ervaren straks. 1 keer per dag stofzuigen vind ik prima, maar 2 keer ga ik echt niet aan beginnen. Werk namelijk ook nog gewoon 3 dagen

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij hebben 3 honden en 1 kat, en ik stofzuig max 1 keer per dag, werk elke dag (soms 6 dag per week, maar de uk kan lekker mee) maar ik geef toe heb 1 hond de schuur in gedaan vanwege het haar, dat is de new foundlander van mijn vriend.
    wij hebben zon stofzuiger zonder zak, maar inprinciepe had ik alleen al de woonkamer 1 zak vol haar en zand van die hond, leegde 3 keer per zuigbeurt de zak/bak. daarnaast stonk/stinkt de hond vreselijk en overdag ligt ze toch alleen maar buiten.
    (de hond wordt minimaal 4 keer per jaar getrimd)
    mijn honden zijn poedels,, dus geen haren, en de kat verhaard ook amper, de NF leeft nu 4 week in de schuur snachts en overdag als we aan het werk zijn, maar vind het prima zo.
    en ik ook, het huis ruikt frisser, en ik kan wel een week met z zak/bak doen met de stofzuiger en dweil 2 keer per week.
    nu hoef ik niet eerst te stofzuigen en te dweilen voordat mijn dochter op het kleed kan EN, als ik gedouched heb, kan me me afdrogen zonder meteen onder het zwarte haar te zitten, ik heb kleden met 90%minder haar, heerlijk

Deel Deze Pagina