kruipen en rechtstaan met 6.5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door namoli, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Ik had deze topic gemaakt maar kan hem nergens meer terugvinden dus maak ik hem even opnieuw...

Onze zoon staat al een tijdje recht in zijn box. Hij houdt zich vast aan de spijlen en trek hem zo dan op om over de rand te kijken. Hij is wel nog wat wiebelig en valt regelmatig om maar staat telkens terug recht. Ook als hij op je schoot zit gaat hij snel omdraaien om toch maar recht te kunnen staan. Is dit niet wat te vroeg? Zijn beentjes zijn nog wat krom en ook steunt hij niet volledig op zijn voetzolen.

Sinds hij een maand of 5 was steunde hij al op zijn handjes en zat hij steeds op zijn knietjes. sinds een weekje kan hij ook al echt kruipen. Het zijn maar een paar pasjes maar hij doet het wel. Als hij op de grond speelt en je hem roept komt hij stapje per stapje naar je toe gekropen.

Moet ik nu blij zijn of is dit allemaal nog veel te vroeg??? Oh ja, hij kan nog niet zelfstandig op zijn poep zitten.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zolang hij het zelf doet is het goed, dat hij nog niet zelf kan zitten is ook niet erg vreemd. Hij is nog erg jong, je moet hem alleen niet in zithouding neerzetten, laat hem maar lekker zelf alles doen en ontdekken.

Ooit een oppasje gehad die met 6 mnd rond de tafel liep, zou ik ook niet geloven, maar ik heb het zelf gezien. Zegt ook verder niets over de vervolg stappen: dochter kon ook vroeg tijgeren en kruipen, maar met los lopen was ze juist helemaal niet vlot

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Gewoon een vlot kind zijn die van mij ook die liepen met 9 maanden los.

Je kan ze moeilijk vast binden

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als hij het zelf doet, dan kan hij het en is het prima!

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Niet erg hoor, zolang hij het zelf doet. :)

6. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    mee eens met bovenstaande, als hij het zelf doet is het goed. en onze kleine man kon ook nog niet zitten voordat hij ging staan.erg lastig als hij niet meer wilde staan, maar ook daar vond hij wel wat op.

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

Zolang ze het zelf doen, lekker laten gaan.

Ik stond met 6 maanden en liep lang de tafel met 6,5 maand.

Mijn oudste was ook zo'n snelle jelle: die ging zitten en kruipen met 6 maanden, met 7 maanden ging hij staan en liep langs de tafel.
    Voor zijn eerste verjaardag heeft hij al weleens een stapje los gezet en met zijn verjaardag liep hij helemaal los en is niet meer gaan kruipen.
    Heb het nooit gestimuleerd, maar hij deed het uit zichzelf en dan zijn ze er gewoon aan toe.

8. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Mijn dochter kon al staan voordat ze 5 maanden was, met 7 maanden liep ze al langs tafels en stoelen..
    Gewoon lekker laten gaan! Je houd het toch niet tegen!

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Klopt. Hier ook met 7 maanden lopen langs alles en met 10 maanden loslopen en vanaf 5 maanden tijgerend het huis door. Dus sindsdien al was het gedaan met de rust. Voordeel is dat ze dan vlot alles kunnen en het dus makkelijker is als ze zelf kunnen lopen. Hoef je minder te tillen en kunnen ze zich beter vermaken. Ook vond ik het langs meubels enzo lopen maar eng dus blij dat hij snel heeft doorgepakt.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Onze oudste deed dat met 7,5-8 maanden en dat vond ik al vroeg, maar de jongste doet het dus ook al! :$
    Zolang ze het helemaal zelf doen, mag het gewoon. Blijkbaar zijn de spieren dan sterk genoeg, (hier iig wel, kan 'r vaak ook maar met moeite houden als ze een beetje kracht zet om zich van m'n arm af te werken, ze is echt megasterk al! :)).

11. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0

hier ook... ik schrik er nog steeds van...daarom bijnaam 'superman' :D

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn oudste was ook zo snel, liep los met 8 mnd. met 6mnd zat hij al boven. (dus heel wat hardverzakkingen gehad).
    hij had ook superkromme benen, dat vond ik zorgelijk... maar de fysio zei dat komt goed! En het kwam goed, hij heeft mooie rechte benen...gelukkig.
    Over de 2e maakte ik mij nog meer zorgen, want liep pas met ruimmmmm anderhalf.... dus 2 uiterste!

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Super stoer :)

Deel Deze Pagina