Tandje poetsen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joycje, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Mike heeft sinds anderhalve week twee miniatuur tandjes en ben meteen een tandenborstel gaan halen met nijntje tandpasta.

Nu is het advies te poetsen na de laatste fles. Soms geef ik Mike een droomvoeding. Dus eten terwijl hij slaapt en hij drinkt dan lekker zijn papje leeg. ( hij verslikt zich niet als hij ligt.)

Soms haal ik hem uit bedje en geef hem dan op ons bed te eten. Maar in beide gevallen valt hij eigenlijk daarna meteen in slaap.

Hoe doen jullie dit? Gaan jullie dan de baby nog een keer het tandje poetsen wanneer ie al half slaapt of doen jullie het s ochtends nog een keer?

Tot nu toe poets ik eigenlijk na iedere fles.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Groetjes joyce

2. mona23

mona23 Niet meer actief

na iedere fles poetsen is niet goed.
    Je kindje krijgt dan teveel fluor binnen. Je mag ( meen ik) tot 2 jaar maar 1 keer per dag poetsen. Ik zou na de laatste fles poetsen als hij goed wakker is. Hoelaat krijgt hij nog een voeding?

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb destijds altijd gewoon om een uurtje of 7 (of hoe laat ze dan ook naar bed ging) haar tandje gepoetst. Na de voeding van 23.00 had ik daar echt geen zin meer in, die dronk ze half slapend. Nu heeft mijn dochter vrij lang een 23.00 uur voeding gehad (tot ruim 13 maanden). Maar over het algemeen gaat die late voeding er veel eerder af (volgens mij met 6 maanden al?) en dan doe je het dus ook als je kindje naar bed gaat. Ik geloof niet dat de tanden er meteen uitvallen als je een paar uur na het tanden poetsen nog een fles geeft. Zo lang is dat nl. niet meer.

Zou het zeker niet al na elke fles doen, zelf poets je toch ook niet 6x per dag je tanden ;)

4. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hihi ja doe ik dus wel zelf. Ik ben nogal spastisch daarmee.. Dus vandaar dat ik die gewoonte meteen oppakte bij Mike. Maar goed dat jullie me waarschuwen dat dit voor hem echt niet goed is. Dus gauw maar mee ophouden dus...

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    dit vroeg ik mij ook af hahah..
    ik ga t nu ook gewoon rond 20:00 uur doen.. en dan krijgt ie meestal rond 23:00 nog een keer BV en dan slaapt ie gelijk door.. dus van poetsen komt dan niks meer..

Deel Deze Pagina